Gå til innhold

hva skjer når man har glemt å levere en leiefilm

Anbefalte innlegg

Gjest glææææmsk
Skrevet

Blir det fryktelig dyrt? Har oppdag at jeg for mange måneder siden har leid en film, for så å glemme i det øyeblikket jeg gikk ut av døra til kiosken at jeg hadde leid den... Så den er ikke sett en gang, har bare ligget i stua mi...

Har ikke fått noe brev fra kiosken, så de har kanskje ikke funnet ut det enda. Er det noen som vet hva reglene på dette er, kan de kreve tusenvis av kroner av meg? Eller kan jeg slippe unna med å betale 200-250 kr?

hjelp =(

Gjest Filmepilme
Skrevet

Er ikke sikkert du trneger å betale mer enn en 50 lapp, men det krever at du bare legger deg på knær og sier du skal gå å skamme deg etterpå :)

Skrevet

Dette skjedde meg for et par år siden, Tenåringsjenta hadde leid film til videokveld med venninner hjemme og bedyra at hun hadde levert den tilbake dagen etter.

Etter et par mnd fikk jeg regning fra videobutikken på kr 2000 (!!). Konfronterte min datter som sa at venninna hadde tatt med filmen for å se den med kjæresten. Ringte venninna som sa hun hadde glemt å levere den, men hadde den hjemme.

Jeg dro så til videobutikken og forklarte hva som hadde skjedd. Vi hadde vært kunder der i lengre tid uten problemer. Innehaveren prøvde seg, men jeg brukte argumentet om at intet varsel var sendt før etter ca 2 mnd (dvs ca kr 100 pr dag uten at dette var opplyst skriftlig noe sted).

Det løste seg med at jeg betalte kr 200, irriterende, men et kompromiss.

Kanskje lurt å kontakte dem? Ellers har de dårlige rutiner og har oversett det ;-)

Gjest Rekerria
Skrevet

I noen land praktiserer de avkutting av fingre for sånt.Jeg tror du slipper billigere unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...