Gå til innhold

Masete unger

Anbefalte innlegg

Gjest pkbowm2gtr
Skrevet

Hei

Det er noen unger i nabolaget som av og til kommer på døra mi og spør om penger.Jeg har pleid å gi dem en tier eller to hver men nå har jeg blitt lei.De kommer 3-4 ganger i uka nå og det blir mange penger av det.Hva synes dere?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes du bør slutte å gi dem. Hvorfor skulle du gi dem penger, egentlig? Ville aldri jeg gjort.

Gjest pkbowm2gtr
Skrevet

Jeg synes du bør slutte å gi dem. Hvorfor skulle du gi dem penger, egentlig? Ville aldri jeg gjort.

Var et par som spurte meg en dag for lenge siden da jeg var å hentet posten om jeg hadde noen penger og siden har det ballet på seg og flere og flere har kommet.

Skrevet

Selvsagt kommer de og ber om penger så lenge du gir dem det. Nå er det bare å si at det er slutt og at du ikke kan holde på med dette. Enkelt og greit.

Skrevet

Jeg ville ikke likt om mine barn tigget penger hos naboene, og slett ikke om naboene faktisk ga dem penger.

Si nei, og spør om foreldrene vet at de tigger penger på den måten.

Skrevet

Slutt å gi de penger.

Hvis de ikke gir seg, følger du de hjem til foreldrene og forteller at barna tigger penger.

Tror de fleste foreldre vil synes det er pinlig.

Gjest ikke lurt
Skrevet

Du må da aldri gi nabounger penger. Nå har de funnet ut at du gi bort hvis det spør, derfor kommer de igjen og igjen.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Var et par som spurte meg en dag for lenge siden da jeg var å hentet posten om jeg hadde noen penger og siden har det ballet på seg og flere og flere har kommet.

''og siden har det ballet på seg og flere og flere har kommet''

Det er vel ikke så rart når du faktisk gir dem penger?

Gjest MedicNerd
Skrevet

Har man først vist at det er greit at de tigger penger ved å gi de, kommer de bare til å fortsette med det! Ikke vet jeg hvorfor du ga de noe i utgangspunktet. Jeg vet bare med meg selv at jeg aldri i livet ville funnet på å gi ei krone til nabounger. Barn må lære at de må jobbe litt for å få penger - hjemme hos sine egne foreldre. Du burde si i fra, for dette er et problem for deg. Sett grenser!

Skrevet

Tuller du? Gir du ungene i gata penger når de spør om det? I såfall synes jeg du er rimelig dum som gidder det.

Skrevet

Du sier til dem neste gang at du ikke kommer til å gi dem noe mer penger.

Det er en uting å tigge penger av folk.

Gjest majas mamma
Skrevet

For det første syns jeg du er dum som har gitt naboens unger penger. For det andre hadde jeg som foreldre blitt ganske så irritert over at du gir mine barn penger når de tigger. For det tredje skjønner jeg ikke at du blir forbauset over at de kommer igjen og spør etter mer når de først har oppdaget at du faktisk gir dem penger. Si NEI, klart og tydelig, og ferdig med det.

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe rart. Om du forer en katt så vil den også komme tilbake for mer. Ungene er ikke dumme heller, det er nok din egen skyld det her :-)

Du får bare la vær å åpne døra.

Gjest Aimabel
Skrevet

Utrolig frekt! Jeg ville ikke gitt dem penger! Vi hadde noen store barn som maste om å få is, og da mannen min sa nei, så spurte han ene hvorfor. Den samme gutten kom rett inn i stua en gang vi hadde døra oppe for lufting.

Gjest Også en forelder
Skrevet

Er du forelder selv? Jeg er sikker på at de gjerne vil vite at ungene deres går på døra og tigger! Det ville jeg gjerne visst om mine barn iallefall, så skulle det fort blitt slutt på den uvanen. Det hørtes nå krasst ut da, men jeg ville tatt en prat med mine søte små og forklart at slikt gjør man ikke, og hvorfor man ikke gjør det. Unger skjønner utrolig mye, bare man forklarer dem det på en rolig måte.

Har selv hatt en sønn som har hatt en del rart for seg. Vi har ledd mye av det nå som han er voksen. Han og kompisene kunne nok godt funnet å gått på døra og spurt etter penger den gangen. Så fortelle foreldrene det. Og viktigst - ikke gi dem penger neste gang de kommer!

Gjest Også en forelder
Skrevet

''og siden har det ballet på seg og flere og flere har kommet''

Det er vel ikke så rart når du faktisk gir dem penger?

Nei, det ryktet der sprer seg jo hos ungene som ild i tørt grass!

Skrevet

Ille merkelig at de kommer tilbake :-)

Hahaha, trur du kødder med oss nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...