Gå til innhold

Dørautomatikk

pusi

Anbefalte innlegg

Ytterdørene på skolen klemmer stadig fingrene til barna. Dette er fordi at de har automatisk lukking, og at barna ikke er oppmerksomme nok når de står nær dørene.

Vi måtte til legevakten og ta røntgen av tommelen til 6-åringen etter møtet med døra. Det tok måneder før neglen falt av og ny negl grodde ut.

Er det noen der ute som vet noe om hvilke krav som stilles til dørautomatikken. Det kan da umulig være rett at de skal være farlige for små fingre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I barnehagen hadde de noen metallskinner som dekket dørsprekka, slik at det ikke var mulig for små fingre å klemme seg. Kan umulig koste all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med skolen. Kanskje via FAU, for da kan du få med deg flere foreldre..

Jeg har skrevet til FAU og er spent på hva de har å si.

Jeg sendte samtidig kopi til klassekontakten, som mente at jeg kanskje burde spørre rektor.

Det er strenge krav til lekeapparater og lekeområder. Burde det da ikke være krav til bygningene også? Skolen er bygget i 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg vet ikke jeg.. Tror ikke det finnes slike sperrer på den type dørlukkere... Men jeg vet det finnes dørlukkere hvor man kan stille inn hastigheten. Dvs at hvis døra ikke lukker seg så veldig fort har man også bedre tid til å få vekk fingre, samt at hvis man skulle bli klemt likevel så blir det ikke fullt så hard en klem siden døra da kommer saktere...

De skinnene som er nevnt lengre ned her skulle jeg likt å vite hvordan fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det du beskriver er alt, alt for dårlig.

Håper du klarer å skape vei i vellinga.

mvh

Fikk svar fra FAU om at de ville ta opp dette med skolen.

Så nå blir det å henge på dem, slik at det blir gjort noe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...