Gå til innhold

Middag for fire damer :)

Anbefalte innlegg

Gjest Eplekakedrømmen!
Skrevet

Her skal du få oppskrift på en sykt enkel og vanvittig god dessert:

Skrell og del epler i båter (3-5 epler, avhengig av hvor store de er). Legg et lag i bunn av formen som er av passelig stor (ildfast dypform eller en vanlig springform 24 cm er passe). Smør forma litt i bunnen før du legge i eplene. Du legger så tett du selv vil med epler. Strø kanel over eplene.

1 pk vaniljekrem fordeles jevn ut over eplene.

Bland sammen:

1 1/2 kopp mel

1 kopp sukker

1 egg

Bruk hendene, dette blir en veldig "tørr" smuldremasse.

Fordel dette jevnt oppå vaniljekremen.

1 kopp smeltet smør. Bruk en spiseskje og fordel dette på toppen av melblandingen.

Dette kan du gjøre i stand i god tid og sette i kjøleskapet.

Stekes i ovnen 30 min på 200 grader, og setter du den inn når dere starter på hovedretten er den perfekt når kaffen er kokt etter mat.

Serveres med pisket krem eller iskrem til.

Nyyyyyydelig!

Skrevet

Jeg elsker å lage mat, og synes det er kjempehyggelig med middagsgjester. Skal ha middagsgjester på fredag og lørdag som kommer og, og synes ikke det er styr, men liker å varte opp litt.. :) Jeg liker å servere god mat som jeg vet gjestene setter pris på og nyter. jeg er selv kjemepglad i mat og liker å variere fra enkelt til litt mer avansert.

Jeg hadde gjerne kommet på besøk ;-))

Skrevet

Her skal du få oppskrift på en sykt enkel og vanvittig god dessert:

Skrell og del epler i båter (3-5 epler, avhengig av hvor store de er). Legg et lag i bunn av formen som er av passelig stor (ildfast dypform eller en vanlig springform 24 cm er passe). Smør forma litt i bunnen før du legge i eplene. Du legger så tett du selv vil med epler. Strø kanel over eplene.

1 pk vaniljekrem fordeles jevn ut over eplene.

Bland sammen:

1 1/2 kopp mel

1 kopp sukker

1 egg

Bruk hendene, dette blir en veldig "tørr" smuldremasse.

Fordel dette jevnt oppå vaniljekremen.

1 kopp smeltet smør. Bruk en spiseskje og fordel dette på toppen av melblandingen.

Dette kan du gjøre i stand i god tid og sette i kjøleskapet.

Stekes i ovnen 30 min på 200 grader, og setter du den inn når dere starter på hovedretten er den perfekt når kaffen er kokt etter mat.

Serveres med pisket krem eller iskrem til.

Nyyyyyydelig!

Nam :o) Hørtes godt ut, men skal det ikke være noe kanel på?

Skrevet

Jeg hadde gjerne kommet på besøk ;-))

Koselig! :o) Hva med neste uke? Har bare middagsgjester lørdagen.. hehe..

Skrevet

Koselig! :o) Hva med neste uke? Har bare middagsgjester lørdagen.. hehe..

Tja, spørs om det blir litt dyr middag for min del ;) Fly etc ;)Men takk for invitasjonen ;)

Gjest Eplekakedrømmen!
Skrevet

Jo, kanel skal det være - har det falt ut? Strø kanel over eplene før du tar på vaniljekremen.

:-)

Det er så vanvittig godt, altså! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det står kanel, les en gang til! ;)

*sulten*

Skrevet

Jo, kanel skal det være - har det falt ut? Strø kanel over eplene før du tar på vaniljekremen.

:-)

Det er så vanvittig godt, altså! :-)

Aaaaaaaaaa... nå så jeg det. Sorry - tåke på linsa ;O)

Gjest Eplekakedrømmen!
Skrevet

Aaaaaaaaaa... nå så jeg det. Sorry - tåke på linsa ;O)

Ittno' probblem! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...