Gjest Eplekakedrømmen! Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Her skal du få oppskrift på en sykt enkel og vanvittig god dessert: Skrell og del epler i båter (3-5 epler, avhengig av hvor store de er). Legg et lag i bunn av formen som er av passelig stor (ildfast dypform eller en vanlig springform 24 cm er passe). Smør forma litt i bunnen før du legge i eplene. Du legger så tett du selv vil med epler. Strø kanel over eplene. 1 pk vaniljekrem fordeles jevn ut over eplene. Bland sammen: 1 1/2 kopp mel 1 kopp sukker 1 egg Bruk hendene, dette blir en veldig "tørr" smuldremasse. Fordel dette jevnt oppå vaniljekremen. 1 kopp smeltet smør. Bruk en spiseskje og fordel dette på toppen av melblandingen. Dette kan du gjøre i stand i god tid og sette i kjøleskapet. Stekes i ovnen 30 min på 200 grader, og setter du den inn når dere starter på hovedretten er den perfekt når kaffen er kokt etter mat. Serveres med pisket krem eller iskrem til. Nyyyyyydelig! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg elsker å lage mat, og synes det er kjempehyggelig med middagsgjester. Skal ha middagsgjester på fredag og lørdag som kommer og, og synes ikke det er styr, men liker å varte opp litt.. Jeg liker å servere god mat som jeg vet gjestene setter pris på og nyter. jeg er selv kjemepglad i mat og liker å variere fra enkelt til litt mer avansert. Jeg hadde gjerne kommet på besøk ;-)) 0 Siter
Spirello Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Skrevet 14. oktober 2009 Her skal du få oppskrift på en sykt enkel og vanvittig god dessert: Skrell og del epler i båter (3-5 epler, avhengig av hvor store de er). Legg et lag i bunn av formen som er av passelig stor (ildfast dypform eller en vanlig springform 24 cm er passe). Smør forma litt i bunnen før du legge i eplene. Du legger så tett du selv vil med epler. Strø kanel over eplene. 1 pk vaniljekrem fordeles jevn ut over eplene. Bland sammen: 1 1/2 kopp mel 1 kopp sukker 1 egg Bruk hendene, dette blir en veldig "tørr" smuldremasse. Fordel dette jevnt oppå vaniljekremen. 1 kopp smeltet smør. Bruk en spiseskje og fordel dette på toppen av melblandingen. Dette kan du gjøre i stand i god tid og sette i kjøleskapet. Stekes i ovnen 30 min på 200 grader, og setter du den inn når dere starter på hovedretten er den perfekt når kaffen er kokt etter mat. Serveres med pisket krem eller iskrem til. Nyyyyyydelig! Nam ) Hørtes godt ut, men skal det ikke være noe kanel på? 0 Siter
Spirello Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Skrevet 14. oktober 2009 Jeg hadde gjerne kommet på besøk ;-)) Koselig! ) Hva med neste uke? Har bare middagsgjester lørdagen.. hehe.. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Koselig! ) Hva med neste uke? Har bare middagsgjester lørdagen.. hehe.. Tja, spørs om det blir litt dyr middag for min del Fly etc ;)Men takk for invitasjonen 0 Siter
Gjest Eplekakedrømmen! Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Nam ) Hørtes godt ut, men skal det ikke være noe kanel på? Jo, kanel skal det være - har det falt ut? Strø kanel over eplene før du tar på vaniljekremen. :-) Det er så vanvittig godt, altså! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Nam ) Hørtes godt ut, men skal det ikke være noe kanel på? Det står kanel, les en gang til! *sulten* 0 Siter
Spirello Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Skrevet 14. oktober 2009 Jo, kanel skal det være - har det falt ut? Strø kanel over eplene før du tar på vaniljekremen. :-) Det er så vanvittig godt, altså! :-) Aaaaaaaaaa... nå så jeg det. Sorry - tåke på linsa ;O) 0 Siter
Gjest Eplekakedrømmen! Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Aaaaaaaaaa... nå så jeg det. Sorry - tåke på linsa ;O) Ittno' probblem! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.