Gå til innhold

Tjene penger ved attføring/rehabilitering

Anbefalte innlegg

Gjest Noen grunker?
Skrevet

Kan man tjene ett visst beløp iløpet av året hvis man mottar attføring/rehabilitering eller uføre?

Gjest skjønner ikke dette
Skrevet

Hvorfor skal du tjene penger ved siden av å få attføring eller trygd? Har du ikke trygd fordi du ikke greier å jobbe?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Uføre kan etter ett år tjene I G (grunnbeløpet, ca 70 tusen kr)

'' Når det har gått mer enn ett år siden vedtaket om uføreytelse, kan du ha en arbeidsinntekt på inntil ett grunnbeløp (kalt friinntekt) før uføregraden blir redusert''

http://www.nav.no/Jobb+og+arbeidsliv/Jobb+og+helse/Aktuelle+tema/1073747742.cms

Jeg kan ikke finne noen informasjon om inntekt på rehab eller attføring, jeg tror ikke det er mulig, men jeg vet ikke.

Gjest sånn er det
Skrevet

Hvorfor skal du tjene penger ved siden av å få attføring eller trygd? Har du ikke trygd fordi du ikke greier å jobbe?

Er ting helt svart-hvitt i din verden? Det finnes da mennesker som har en liten restevne til å jobbe med, selv om de er hundre prosent på TU.

Også under attføring kan det være tilfelle. Jeg tar attføring på halv tid, og håper jeg kan jobbe litt i tillegg, noe min saksbehandler mente jeg kunne. Da trekker de dog litt av attføringstrygden min. (Det siste må jeg sjekke grundigere opp.)

Gjest xbellax
Skrevet

Er ting helt svart-hvitt i din verden? Det finnes da mennesker som har en liten restevne til å jobbe med, selv om de er hundre prosent på TU.

Også under attføring kan det være tilfelle. Jeg tar attføring på halv tid, og håper jeg kan jobbe litt i tillegg, noe min saksbehandler mente jeg kunne. Da trekker de dog litt av attføringstrygden min. (Det siste må jeg sjekke grundigere opp.)

Nå skal TU, attføring og etter hva jeg husker rehab bli samlet i en pott kallt arbeidsavklaringspenger, kanskje blir lover og regler litt enklere å forholde seg til i fremtiden. 70 tusen slik Shira sier for uføre, sikkert også for TUføre, attføring og rehab er jeg mer itvil, sjekk det ut for sikkerhetsskyld.

Gjest en morsk satan
Skrevet

''Er ting helt svart-hvitt i din verden? Det finnes da mennesker som har en liten restevne til å jobbe med, selv om de er hundre prosent på TU''

Da bør man i såfall trekkes tilsvarende i trygd.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nå skal TU, attføring og etter hva jeg husker rehab bli samlet i en pott kallt arbeidsavklaringspenger, kanskje blir lover og regler litt enklere å forholde seg til i fremtiden. 70 tusen slik Shira sier for uføre, sikkert også for TUføre, attføring og rehab er jeg mer itvil, sjekk det ut for sikkerhetsskyld.

''Shira sier for uføre, sikkert også for TUføre''

Ja, det samme gjelder ved TU, der er det også ett års karantenetid før 1 G kan tjenes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...