Gjest Fattig bursdag-mamma Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Skal ha voksen-bursdag for minstemann til neste helg. Dette skal være kl 12, og er ikke så glad i å spise pølser (det vi alltid har servert) så tidlig på dagen:o) Forslag til enkel servering som ikke må være dyrt? Kanskje jeg kun går for kaker og kaffe, er vel greit det når det er på formiddagen? Tenkte på rundstykker med pålegg, men til 15 stk blir jo det ganske dyrt da...? 0 Siter
morsan Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg skulle tro det ville bli veldig rimelig å lage noe som hovedsakelig består av ris eller pasta, som f eks risotto eller pasta med hjemmelaget pesto. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Skulle til å komme med et forslag eller to, men ikke lett å komme på noe godt som er billigere enn rundstykker med pålegg . 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Bløtkake, kaffe og vaffler er mer enn nok i voksenbursdagen til et barn. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 En gryterett av noe slag? Kanskje du har noe kjøtt i fryseren du kan bruke også? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 En gryterett av noe slag? Kanskje du har noe kjøtt i fryseren du kan bruke også? Bruker dere "middag" i barneselskap? 0 Siter
morsan Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Bruker dere "middag" i barneselskap? Vi har ofte hatt det, nettopp fordi vi ofte har hatt selskapene på hverdager (for å spare helgene). Da kommer onkler & tanter rett fra jobb uten å spise middag først. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Hva med baguetter? Du kan kjøpe de first prise baguettene. Tror de koster 5,90 for firepakning. Fyll dem med ost og skinke og varm dem i ovnen. Så har du kaker etterpå. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Pizzasnurrer? En hjemmelaga pizzadeig, litt tomatsaus, oregano og ost? Evt litt kokt skinke? Det blir ikke særlig dyrt, og det er jo kjempegodt 0 Siter
Axcia Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Bake rundstykker selv, da? Eller Hatting fra frysedisken? pålegg: egg m/kaviar, salami, ost, syltetøy. Pynt med agurk, tomat, paprika. Eplekake m/is... billigere kake kommer jeg ikke på. Jeg har alltid et par 2-liters is i fryseren. Sjokoladekake. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Bruker dere "middag" i barneselskap? Vi har servert middag i både barneselskap og voksenselskap med stor suksess 0 Siter
Gjest billig og enkelt Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Det finnes alltid ferske billige rundstykker på en vanlig kolonialbutikk. Kjøpe jordbærsyltetøy og bringebærsyltetøy, gulost og brunost og la folk smøre selv. Langpannekake og is til dessert, og alle blir fornøyde! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Vi har servert middag i både barneselskap og voksenselskap med stor suksess Er det fordi at noen kommer langveis fra? Er ikke vanlig hos oss og få servert middag i vanlige bursdager, men ingen kommer langveisfra så kanskje d gjør forskjellen? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Er det fordi at noen kommer langveis fra? Er ikke vanlig hos oss og få servert middag i vanlige bursdager, men ingen kommer langveisfra så kanskje d gjør forskjellen? ''Er det fordi at noen kommer langveis fra? Er ikke vanlig hos oss og få servert middag i vanlige bursdager, men ingen kommer langveisfra så kanskje d gjør forskjellen?'' Det kommer vel helt an på tidspunktet? Inviterer man barnefamilier på besøk etter jobb en hverdag blir det jo gjerne midt i middagstiden, og det blir underlig bare å servere kaker. En kunne jo selvfølgelig invitere gjestene til etter middag, men det blir mer stress for alle. 0 Siter
Gjest Pyttan Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Bak to runde brød i kakeform. Del dem i tre. Smør på godt med smør på hvert lag og legg omlett, skinkeost og kokt skinke på. Altså: Kokt skinke på første lag, skinkeost på andre lag og omlett på toppen. Bak to sånne brød og bruk annet pålegg som passer sammen på det andre brødet. Serveres som en kake og to smørbrødterter holder til alle sammen. Det går minimalt med pålegg, og er dekorativt og godt. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Er det fordi at noen kommer langveis fra? Er ikke vanlig hos oss og få servert middag i vanlige bursdager, men ingen kommer langveisfra så kanskje d gjør forskjellen? Vi har aldri hatt gjester langveis fra i noen bursdager, men vi har alltid middag og kaker for det. 0 Siter
morsan Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Er det fordi at noen kommer langveis fra? Er ikke vanlig hos oss og få servert middag i vanlige bursdager, men ingen kommer langveisfra så kanskje d gjør forskjellen? De mest langveisfarende hos oss bor 3 mil unna (de som bor enda lenger unna er gjerne på plass i huset ffor flere dager & netter og har derfor kortest reisevei av alle på selve dagen). Vi har hatt varm mat hver gang vi har hatt barnebursdag, enten det er for familien eller for vennene. I likhet med Elextra synes jeg det ville blitt mer stress for alle om vi ikke hadde servert mat. Vi må jo ha middag selv, og det er grenser for hvor sent selskapet bør starte når det er barn som kommer. Og jeg antar at gjestene setter pris på at de slipper å stresse med middag før de kommer til oss. Den mest tidkrevende middagen har vel vært grilling med fullt tilbehør - den letteste å bestille pizzaer fra Peppe's. 0 Siter
olivia13 Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Bak to runde brød i kakeform. Del dem i tre. Smør på godt med smør på hvert lag og legg omlett, skinkeost og kokt skinke på. Altså: Kokt skinke på første lag, skinkeost på andre lag og omlett på toppen. Bak to sånne brød og bruk annet pålegg som passer sammen på det andre brødet. Serveres som en kake og to smørbrødterter holder til alle sammen. Det går minimalt med pålegg, og er dekorativt og godt. Kjempelurt - har aldri tenkt på det, takk for tips (fordi om jeg ikke er trådstarter) ! 0 Siter
Gjest Pyttan Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Kjempelurt - har aldri tenkt på det, takk for tips (fordi om jeg ikke er trådstarter) ! Bare hyggelig:) 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Bak to runde brød i kakeform. Del dem i tre. Smør på godt med smør på hvert lag og legg omlett, skinkeost og kokt skinke på. Altså: Kokt skinke på første lag, skinkeost på andre lag og omlett på toppen. Bak to sånne brød og bruk annet pålegg som passer sammen på det andre brødet. Serveres som en kake og to smørbrødterter holder til alle sammen. Det går minimalt med pålegg, og er dekorativt og godt. Skjærer du det opp i trekanta kakestykker før servering da eller? Tenkte det kunne bli litt 'hardt' å skjære opp ved bordet? Super ide, jeg skal bruke den i syforeningen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.