Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Lurte på hvorfor blir ikke imovane brukt som antideprisiva? Det både fungerer fort og har så å si ingen bivirkninger. Har brukt det et års tid, på dagen vel å merke.Jeg for det utlevert en gang i måneden, men må si til legen jeg har søvnvansker. Jeg får to om dagen,, noe som jeg kunne godt tenkt meg fått mer av da jeg er veldig fornøyd med de. Jeg slapper av i vansklige situasjoner, alt går så mye lettere for noen timer og angst forsvinner. Hører mange sier de er avhengiskapende,, det forstår jeg egentlig ikke, har ingen etterbivirkninger eller abstinenser som man for av andre medisiner,,min erfaring er de ganske ufarlige,, mulig jeg tar feil,,, eneste problem er noe hukommelsestap,, men det er ikke det det verste på jord spør du meg da. Håper på få et svar på dette,, på forhånd takk

Gjest xbellax
Skrevet

Imovane har ingen antidepressiv effekt. Imovane er et sovemiddel med hurtig innsettende effekt (ca. 30 minutter). Imovane brukes hovesakelig som behandling av forbigående og kortvarige søvnvansker men også i begrenset tid ved behandling av søvnproblemer som er kroniske eller over lengre tid.

Dersom du tar Imovane på dagtid kjører du også kanskje bil, det du opplever som en fin og avslappende følelsen -er livsfarlig bak rattet.

Er det angst du sliter med så finnes der gode angst medikamenter, er det depresjon du har så finnes der antidep. Å ta dobbel dose sovemedisin, altså, 15 mg Imovane per dag i et år, vel a har du et problem, du lyver for din lege og misbruker et medikament.

Gjest dette er misbruk
Skrevet

Imovane har ingen antidepressiv effekt. Imovane er et sovemiddel med hurtig innsettende effekt (ca. 30 minutter). Imovane brukes hovesakelig som behandling av forbigående og kortvarige søvnvansker men også i begrenset tid ved behandling av søvnproblemer som er kroniske eller over lengre tid.

Dersom du tar Imovane på dagtid kjører du også kanskje bil, det du opplever som en fin og avslappende følelsen -er livsfarlig bak rattet.

Er det angst du sliter med så finnes der gode angst medikamenter, er det depresjon du har så finnes der antidep. Å ta dobbel dose sovemedisin, altså, 15 mg Imovane per dag i et år, vel a har du et problem, du lyver for din lege og misbruker et medikament.

Og legen er passe sløv hvis han skriver ut dobbel dose sovemedisin til en pasient over lang tid.

Gjest dette er misbruk
Skrevet

''Hei.Lurte på hvorfor blir ikke imovane brukt som antideprisiva? Det både fungerer fort og har så å si ingen bivirkninger. Har brukt det et års tid, på dagen vel å merke.Jeg for det utlevert en gang i måneden, men må si til legen jeg har søvnvansker. Jeg får to om dagen,, noe som jeg kunne godt tenkt meg fått mer av da jeg er veldig fornøyd med de. Jeg slapper av i vansklige situasjoner, alt går så mye lettere for noen timer og angst forsvinner. Hører mange sier de er avhengiskapende,, det forstår jeg egentlig ikke, har ingen etterbivirkninger eller abstinenser som man for av andre medisiner,,min erfaring er de ganske ufarlige,, mulig jeg tar feil,,, eneste problem er noe hukommelsestap,, men det er ikke det det verste på jord spør du meg da. Håper på få et svar på dette,, på forhånd takk''

Dette er misbruk av medisiner, og jeg håper inderlig ikke du kjører bil i denne tilstanden. Da kjører du i ruspåvirket tilstand. Og straffen blir deretter.

Er du deprimert, må du starte med et antidepressiva eller finne andre tiltak. Dette kan du ikke fortsette med.

Gjest xbellax
Skrevet

Og legen er passe sløv hvis han skriver ut dobbel dose sovemedisin til en pasient over lang tid.

Tviler på man skriver ut 15 mg som fast dose over tid, i kriser ja men ikke over tid. Så det er vel mer det jeg kaller "kreativ selvmedisiniering" dette her.

Gjest dette er misbruk
Skrevet

Tviler på man skriver ut 15 mg som fast dose over tid, i kriser ja men ikke over tid. Så det er vel mer det jeg kaller "kreativ selvmedisiniering" dette her.

Men hvis en går på det helt jevnt, må en jo få det fra et sted. Jeg forstod det slik at vedkommende brukte det hver dag. Uansett er dette totalt feilbruk.

Gjest xbellax
Skrevet

Men hvis en går på det helt jevnt, må en jo få det fra et sted. Jeg forstod det slik at vedkommende brukte det hver dag. Uansett er dette totalt feilbruk.

Ja, jeg tenkte mer på dosen. Tviler ikke at han får Imovane utdelt, men ingen kompetent lege skriver ut 15 mg Iovane i over et år.

Caloni Makaroni
Skrevet

Imovane fungerer som sovemedisin dersom man legger seg til å sove/hvile når man har tatt det. Dersom man tar det og holder seg i aktivitet, så kan det få motsatt effekt, altså en oppkvikkende effekt. Det er nok den du har. Mangelen på energi og tiltakslyst som deprimert blir kompensert for av dette. Sånn sett har du nok god (kortsiktig) effekt av amfetamin og annet sentralstimulerende også.

Den følelsen du har av å være frisk er i virkeligheten rus.

Skrevet

''Hei.Lurte på hvorfor blir ikke imovane brukt som antideprisiva? Det både fungerer fort og har så å si ingen bivirkninger. Har brukt det et års tid, på dagen vel å merke.Jeg for det utlevert en gang i måneden, men må si til legen jeg har søvnvansker. Jeg får to om dagen,, noe som jeg kunne godt tenkt meg fått mer av da jeg er veldig fornøyd med de. Jeg slapper av i vansklige situasjoner, alt går så mye lettere for noen timer og angst forsvinner. Hører mange sier de er avhengiskapende,, det forstår jeg egentlig ikke, har ingen etterbivirkninger eller abstinenser som man for av andre medisiner,,min erfaring er de ganske ufarlige,, mulig jeg tar feil,,, eneste problem er noe hukommelsestap,, men det er ikke det det verste på jord spør du meg da. Håper på få et svar på dette,, på forhånd takk''

Dette er misbruk av medisiner, og jeg håper inderlig ikke du kjører bil i denne tilstanden. Da kjører du i ruspåvirket tilstand. Og straffen blir deretter.

Er du deprimert, må du starte med et antidepressiva eller finne andre tiltak. Dette kan du ikke fortsette med.

Vi kan vel håpe på at h*n uansett ikke kjører bil dersom h*n er født i 94... ;-)

Skrevet

Når jeg tar imovane må jeg legge meg rimelig raskt før jeg begynner å halisunere noe voldsomt. Var en dag jeg ventet ca 20 min fra jeg tok pillen til jeg bestemte meg for å legge meg, og jeg klarte knapt gå til sengen, måtte faktisk krabbe. Så ikke skjønner jeg hvordan du kan bruke disse på dagen, men det er tydelig at man reagerer forskjellig på de.

• 7 år senere...
Skrevet

Huff...redd du har et stort oroblem. Disse er ikke ment å bruke på dagen kjære deg...dette er sovemedisin!!!

Skrevet
12 minutter siden, leahli skrev:

Huff...redd du har et stort oroblem. Disse er ikke ment å bruke på dagen kjære deg...dette er sovemedisin!!!

Får håpe han har kommet over problemet nå, det er tross alt over syv år siden.

Skrevet

Å....heh..ja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...