puttelulle Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Her i bygda er det en hel del organisjasjoner som driver med dans, speider, skiskyting, langrenn, fotball, korps.... Og alle disse leverer skriv om ting som skjer via skolen... Som mamma synes jeg det blir litt overveldende å få alle disse lappene i mappene til ungene. Mye av dette vil jo ungene være med på, men de kan jo ikke være med på alt!!! Og da synes jeg det hadde vært mer renhårig å fått det som innstikk i lokalavisa, f.eks. Som lærer er det forferdelig å måtte bruke så mye tid på disse skrivene som skal leveres ut. Det blir jo automatisk mer uro, når ungene får lapper om skiskyting osv. Da starter rekognoseringen om andre i klassa skal bli med, osv. Da går det fort 5 minutter av mattetimen, f.eks. Hvordan fungerer dette andre steder? Får dere disse skrivene/lappene via skolen, eller i posten/avisa? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får mye via skolen ja. Og jeg har tenkt som deg, at det får da være måte på! Nå er heldigvis mine så store at de forstår at de ikke kan være med på alt. Selv 6-åringen forstår det. Men vi har hatt noen diskusjoner ja. Det hadde vært greit med lokalavisa, men det slår meg at skolen kanskje er en sikrere måte for idrettslaget å sørge for at de når alle? De vil vel kapre flest mulig deltakere... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantonie Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får en del slike lapper her også, men i motsetning til deg setter jeg pris på å få dem. Jeg har sjelden og aldri tid til å finlese lokalavisa, så jeg ville gått glipp av mye hvis det ikke var for disse lappene. Jeg er ikke født og oppvokst her på stedet, så jeg har ingen oversikt over hva som finnes av lag og foreninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får også mye ranselpost. Men det lokale idrettslaget pleier å lage én felles brosjyre som de får kort etter skolestart. På den måten slipper vi i hvert fall at alle de forskjellige idrettene skal presentere seg i et eget skriv. Sånt burde kanskje deles ut idet elevene går for dagen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får en del slike lapper her også, men i motsetning til deg setter jeg pris på å få dem. Jeg har sjelden og aldri tid til å finlese lokalavisa, så jeg ville gått glipp av mye hvis det ikke var for disse lappene. Jeg er ikke født og oppvokst her på stedet, så jeg har ingen oversikt over hva som finnes av lag og foreninger. Jeg er enig med deg. Skolen er en fin arena for å nå de som er i målgruppen. Det er jo positivt for samholdet hvis flere unger i klassen begynner på den samme aktiviteten. Her gikk plutselig halve klassen på allidrett, og det var helt fullt da jeg fikk greie på det og ville melde på jenta. Jeg hadde regnet med at det kom invitasjon på skolen, og derfor ikke sjekket mer rundt dette. Heldigvis var det noen som startet fotballag, så der går hun nå ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får noen slike lapper via skolen. Jeg vil anta ca. 5 i året. Så det er ikke noe problem her. Å ta dem med avisa blir nok bare tull. Da treffer de ikke målgruppa. Og noen har jo ikke aviser. Et tips til læreren er å levere ut disse på slutten av timen. Da går ungene ut og kan diskutere dette i friminuttet i stedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har fått noe via skolen og noe via barnehagen.- Synes det er noe herk og synes ikke t hverken skole eller barnehage bør dele ut noe som ikke har med skolen å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får en del via skolen, ja, men ikke så mye at jeg synes det er et problem. Jeg synes det er fint å bli orientert om tilbudene som finnes i nærområdet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får også en del via skolen, men heldigvis ikke problematisk mye. Og tror det deles ut på slutten av skoledagen for at det ikke skal ta for mye tid. Ellers får vi også en del på e-post, og det har jeg langt mer sans for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er ikke imot å få informasjon!!! Bare så det er sagt. MEn- idr.laget, f.eks. sender en mail til rektor, og ber skolen kopiere så mange kopier vi trenger for å dele ut. Når 6-7 aktårer skal ha 10 kopier hver, blir dette faktisk en anselig sum kopier, - og kopier koster penger!!! Selvsagt deler vi ut disse notatene ved slutten av skoledagen!! Men da er det en fordel at ungene finner fram mappene sine, og det tar ekstra tid, mange vil lese dem igjennom, selv om vi sier at de skal vente til de kommer hjem... Alt dette tar tid!! Og det tar tid av matte, norsk, engelsk, ja uansett hvilket fag det er!!!! Og man må avbryte gode økter for å gi ut disse lappene... Men i går var det likevel noen som tok kaka: Det skal være fotballturnering (innendørs) på lørdag, og fotballgruppa ville vite hvem og hvor mange fra hver klasse som kom... Men hvem skulle videreformidle dette til fotballgruppa? Jo, hver enkelt kontaktlærer!!!! Som om skolen hadde noe med opplegget å gjøre!!! Hadde de enda satt på et navn og et telefonnummer, så kunne hver enkelt tatt kontakt!! Og det ser ut til at dette er trenden.. SKal husfildslaget ha kurs, skal kontaktlærerene formidle deltakere! Og DA streiker jeg, altså! Jeg sitter ikke i hverken fotballgruppa eller i husflidslaget, men skal forsøke å formidle allmennkunnskap til disse søte små, ikke fritidsaktivisere dem!:-) Skjønner godt at det er greit å sende med lapper via skolen, men dog.... Nok er nok! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er ikke imot å få informasjon!!! Bare så det er sagt. MEn- idr.laget, f.eks. sender en mail til rektor, og ber skolen kopiere så mange kopier vi trenger for å dele ut. Når 6-7 aktårer skal ha 10 kopier hver, blir dette faktisk en anselig sum kopier, - og kopier koster penger!!! Selvsagt deler vi ut disse notatene ved slutten av skoledagen!! Men da er det en fordel at ungene finner fram mappene sine, og det tar ekstra tid, mange vil lese dem igjennom, selv om vi sier at de skal vente til de kommer hjem... Alt dette tar tid!! Og det tar tid av matte, norsk, engelsk, ja uansett hvilket fag det er!!!! Og man må avbryte gode økter for å gi ut disse lappene... Men i går var det likevel noen som tok kaka: Det skal være fotballturnering (innendørs) på lørdag, og fotballgruppa ville vite hvem og hvor mange fra hver klasse som kom... Men hvem skulle videreformidle dette til fotballgruppa? Jo, hver enkelt kontaktlærer!!!! Som om skolen hadde noe med opplegget å gjøre!!! Hadde de enda satt på et navn og et telefonnummer, så kunne hver enkelt tatt kontakt!! Og det ser ut til at dette er trenden.. SKal husfildslaget ha kurs, skal kontaktlærerene formidle deltakere! Og DA streiker jeg, altså! Jeg sitter ikke i hverken fotballgruppa eller i husflidslaget, men skal forsøke å formidle allmennkunnskap til disse søte små, ikke fritidsaktivisere dem!:-) Skjønner godt at det er greit å sende med lapper via skolen, men dog.... Nok er nok! 150 kopier hver!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er ikke imot å få informasjon!!! Bare så det er sagt. MEn- idr.laget, f.eks. sender en mail til rektor, og ber skolen kopiere så mange kopier vi trenger for å dele ut. Når 6-7 aktårer skal ha 10 kopier hver, blir dette faktisk en anselig sum kopier, - og kopier koster penger!!! Selvsagt deler vi ut disse notatene ved slutten av skoledagen!! Men da er det en fordel at ungene finner fram mappene sine, og det tar ekstra tid, mange vil lese dem igjennom, selv om vi sier at de skal vente til de kommer hjem... Alt dette tar tid!! Og det tar tid av matte, norsk, engelsk, ja uansett hvilket fag det er!!!! Og man må avbryte gode økter for å gi ut disse lappene... Men i går var det likevel noen som tok kaka: Det skal være fotballturnering (innendørs) på lørdag, og fotballgruppa ville vite hvem og hvor mange fra hver klasse som kom... Men hvem skulle videreformidle dette til fotballgruppa? Jo, hver enkelt kontaktlærer!!!! Som om skolen hadde noe med opplegget å gjøre!!! Hadde de enda satt på et navn og et telefonnummer, så kunne hver enkelt tatt kontakt!! Og det ser ut til at dette er trenden.. SKal husfildslaget ha kurs, skal kontaktlærerene formidle deltakere! Og DA streiker jeg, altså! Jeg sitter ikke i hverken fotballgruppa eller i husflidslaget, men skal forsøke å formidle allmennkunnskap til disse søte små, ikke fritidsaktivisere dem!:-) Skjønner godt at det er greit å sende med lapper via skolen, men dog.... Nok er nok! Jeg synes ikke at man kan forvente at skolen kopierer opp det som skal deles ut. Så vidt jeg vet er det vanlig her at skolen får en ferdigkopiert bunke med det som skal deles ut. Jeg har heller aldri opplevd at idrettslag eller andre organisasjoner som ikke er knyttet til skolen forventer at tilbakemeldinger kan formidles via skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 150 kopier hver!!! Her er det jo skolen som må sette foten ned! Hvis idrettslaget er vant med at skolen gjør dette, vil de selvsagt fortsette med denne kjekke ordningen. Skolen bør informere de aktuelle aktørene om at dere kan dele ut info til elevene, men forutsatt at dere får riktig antall kopier. Si nei til å samle inn info om hvem som kan komme osv. på fotball-cup o.l. Jeg syns det kan være naturlig at skolen deler ut dette i begynnelsen av hvert semester, før de forskjellige aktivitetene har kommet i gang. Men senere i semestere bør all info fordeles utenom skolen. Jeg får da e-post fra både idrettslag, danseskole og musikkskole uten at skolen er involvert i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er ikke imot å få informasjon!!! Bare så det er sagt. MEn- idr.laget, f.eks. sender en mail til rektor, og ber skolen kopiere så mange kopier vi trenger for å dele ut. Når 6-7 aktårer skal ha 10 kopier hver, blir dette faktisk en anselig sum kopier, - og kopier koster penger!!! Selvsagt deler vi ut disse notatene ved slutten av skoledagen!! Men da er det en fordel at ungene finner fram mappene sine, og det tar ekstra tid, mange vil lese dem igjennom, selv om vi sier at de skal vente til de kommer hjem... Alt dette tar tid!! Og det tar tid av matte, norsk, engelsk, ja uansett hvilket fag det er!!!! Og man må avbryte gode økter for å gi ut disse lappene... Men i går var det likevel noen som tok kaka: Det skal være fotballturnering (innendørs) på lørdag, og fotballgruppa ville vite hvem og hvor mange fra hver klasse som kom... Men hvem skulle videreformidle dette til fotballgruppa? Jo, hver enkelt kontaktlærer!!!! Som om skolen hadde noe med opplegget å gjøre!!! Hadde de enda satt på et navn og et telefonnummer, så kunne hver enkelt tatt kontakt!! Og det ser ut til at dette er trenden.. SKal husfildslaget ha kurs, skal kontaktlærerene formidle deltakere! Og DA streiker jeg, altså! Jeg sitter ikke i hverken fotballgruppa eller i husflidslaget, men skal forsøke å formidle allmennkunnskap til disse søte små, ikke fritidsaktivisere dem!:-) Skjønner godt at det er greit å sende med lapper via skolen, men dog.... Nok er nok! Her synes jeg idrettslaget forventer altfor mye av læreren. Dette hadde ikke gått hos os. Her deles kanskje ut et generelt ark til alle i begynnelsen av skoleåret, men all videre kontakt skjer privat. Kan ikke forstå at idrettslaget forventer at skolen kopierer opp papirer heller, det er da kjent at slikt koster både tid og penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er ikke imot å få informasjon!!! Bare så det er sagt. MEn- idr.laget, f.eks. sender en mail til rektor, og ber skolen kopiere så mange kopier vi trenger for å dele ut. Når 6-7 aktårer skal ha 10 kopier hver, blir dette faktisk en anselig sum kopier, - og kopier koster penger!!! Selvsagt deler vi ut disse notatene ved slutten av skoledagen!! Men da er det en fordel at ungene finner fram mappene sine, og det tar ekstra tid, mange vil lese dem igjennom, selv om vi sier at de skal vente til de kommer hjem... Alt dette tar tid!! Og det tar tid av matte, norsk, engelsk, ja uansett hvilket fag det er!!!! Og man må avbryte gode økter for å gi ut disse lappene... Men i går var det likevel noen som tok kaka: Det skal være fotballturnering (innendørs) på lørdag, og fotballgruppa ville vite hvem og hvor mange fra hver klasse som kom... Men hvem skulle videreformidle dette til fotballgruppa? Jo, hver enkelt kontaktlærer!!!! Som om skolen hadde noe med opplegget å gjøre!!! Hadde de enda satt på et navn og et telefonnummer, så kunne hver enkelt tatt kontakt!! Og det ser ut til at dette er trenden.. SKal husfildslaget ha kurs, skal kontaktlærerene formidle deltakere! Og DA streiker jeg, altså! Jeg sitter ikke i hverken fotballgruppa eller i husflidslaget, men skal forsøke å formidle allmennkunnskap til disse søte små, ikke fritidsaktivisere dem!:-) Skjønner godt at det er greit å sende med lapper via skolen, men dog.... Nok er nok! Hvis det er på den måten skjønner jeg at du reagerer ja. Jeg synes det er greit at det kommer ting som angår elevene via skolen, men jeg tror ikke skolen kopierer selv. Jeg tror til og med at foreldrekontaktene kopierer og deler ut info selv. Hva om ungene hadde hatt hyller i garderoben, der man kunne legge lapper av alle mulige slag? Da ville dere lett kunne gi tillatelse til at man deler ut selv. Dere bør sette ned foten når det gjelder denne praksisen. Lærerne tjener alt for lite og får ikke betalt for overtid. Derfor bør arbeidsoppgavene prioriteres riktig slik at dere får tid nok til å ivareta elevene. Vi hadde forresten en som jeg protesterte på i fjor: Redningsselskapet skulle ha elevene til å selge pins for seg. De som ikke ville delta, måtte melde fra i meldeboka. Jeg synes ikke at skolen skal drive aksjon på denne måten, men kjøper gjerne pins om de ringer på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Her får vi kun skolerelaterte ting i barnas sekk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får noe, men heldigvis ikke fra alle organisasjoner. Synes egentlig litt som deg, at de burde finne en annen distribusjonsmåte. Samtidig er det jo veldig lettvint da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får noe, men heldigvis ikke fra alle organisasjoner. Synes egentlig litt som deg, at de burde finne en annen distribusjonsmåte. Samtidig er det jo veldig lettvint da Nemlig. Det er litt for lettvindt, tror jeg. Og jeg skjønner godt at organisasjonene tyr til denne metoden, for da når man jo alle... Det går ikke en uke uten at det deles ut minst 2 ark med div. informasjon.. Hm.. Må fundere på dette, og prøve finne en annen måte.. Mange gode forslag nedafor her, lufter noen av dem med rektor..:-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får heldigvis ikke sånne lapper med fra skolen, med unntak av ei brosjyre fra det lokale idrettslaget ved skolestart om høsten. Jeg synes ikke det skal være kontaktlærers oppgave å dele ut sånt, og i hvert fall ikke å holde regnskap med deltakere på de forskjellige tingene! Når skolen i tillegg må stå for kopiering og distrubuering av lapper, blir det virkelig drøyt. Hva med at sånn info feks legges ut på skolens hjemmeside i stedet, så kan de som ønsker oversikt over sånt gå inn og kikke der? Da sparer man papir, tid og energi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får heldigvis ikke sånne lapper med fra skolen, med unntak av ei brosjyre fra det lokale idrettslaget ved skolestart om høsten. Jeg synes ikke det skal være kontaktlærers oppgave å dele ut sånt, og i hvert fall ikke å holde regnskap med deltakere på de forskjellige tingene! Når skolen i tillegg må stå for kopiering og distrubuering av lapper, blir det virkelig drøyt. Hva med at sånn info feks legges ut på skolens hjemmeside i stedet, så kan de som ønsker oversikt over sånt gå inn og kikke der? Da sparer man papir, tid og energi. Kjempegod ide, Mrs!!!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.