Elis31 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er ikke imot å få informasjon!!! Bare så det er sagt. MEn- idr.laget, f.eks. sender en mail til rektor, og ber skolen kopiere så mange kopier vi trenger for å dele ut. Når 6-7 aktårer skal ha 10 kopier hver, blir dette faktisk en anselig sum kopier, - og kopier koster penger!!! Selvsagt deler vi ut disse notatene ved slutten av skoledagen!! Men da er det en fordel at ungene finner fram mappene sine, og det tar ekstra tid, mange vil lese dem igjennom, selv om vi sier at de skal vente til de kommer hjem... Alt dette tar tid!! Og det tar tid av matte, norsk, engelsk, ja uansett hvilket fag det er!!!! Og man må avbryte gode økter for å gi ut disse lappene... Men i går var det likevel noen som tok kaka: Det skal være fotballturnering (innendørs) på lørdag, og fotballgruppa ville vite hvem og hvor mange fra hver klasse som kom... Men hvem skulle videreformidle dette til fotballgruppa? Jo, hver enkelt kontaktlærer!!!! Som om skolen hadde noe med opplegget å gjøre!!! Hadde de enda satt på et navn og et telefonnummer, så kunne hver enkelt tatt kontakt!! Og det ser ut til at dette er trenden.. SKal husfildslaget ha kurs, skal kontaktlærerene formidle deltakere! Og DA streiker jeg, altså! Jeg sitter ikke i hverken fotballgruppa eller i husflidslaget, men skal forsøke å formidle allmennkunnskap til disse søte små, ikke fritidsaktivisere dem!:-) Skjønner godt at det er greit å sende med lapper via skolen, men dog.... Nok er nok! Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse. Jeg vil tro at de som deler ut har kopiert opp på forhånd. Der er jeg helt enig med deg at det ikke er skoens jobb å kopiere. Det som skjer her jeg bor, er det kun for å informere om hvilke lag som finnes, samt evt spesielle arrangementer for barn. Fotballcup informes om på e-post fra trener, til de respektive spillerne med foreldre på hvert lag. Det er en positiv side med det også. Du får vite om hvilke aktiviter som finnes. ALLE får samme tilbudet. Det fines nyinninnflyttende også, som har vanskelig for å finne ut hva som finnes. Barne får også vite om det, og det legges ganske sikkert et mildt press på de foreldrene som helst hadde latt vær. Å være med i aktiviteter er kjempepositivt. Og det er dessverre ikke alltid at eks kommunens hjemmeside er oppdatert på hvilke lag og foreninger som finnes. Jeg synes det er flott at foreninger får presentert seg på denne måten. Men det skal selvfølgelig ikke være noe arbeid for skolen utover å dele det ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Her synes jeg idrettslaget forventer altfor mye av læreren. Dette hadde ikke gått hos os. Her deles kanskje ut et generelt ark til alle i begynnelsen av skoleåret, men all videre kontakt skjer privat. Kan ikke forstå at idrettslaget forventer at skolen kopierer opp papirer heller, det er da kjent at slikt koster både tid og penger. Sånn er det hos oss også, og det synes jeg er helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får en del slike lapper her også, men i motsetning til deg setter jeg pris på å få dem. Jeg har sjelden og aldri tid til å finlese lokalavisa, så jeg ville gått glipp av mye hvis det ikke var for disse lappene. Jeg er ikke født og oppvokst her på stedet, så jeg har ingen oversikt over hva som finnes av lag og foreninger. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi får mye via skolen ja. Og jeg har tenkt som deg, at det får da være måte på! Nå er heldigvis mine så store at de forstår at de ikke kan være med på alt. Selv 6-åringen forstår det. Men vi har hatt noen diskusjoner ja. Det hadde vært greit med lokalavisa, men det slår meg at skolen kanskje er en sikrere måte for idrettslaget å sørge for at de når alle? De vil vel kapre flest mulig deltakere... Det vil de nok. Men mangt et idrettslag gjør også en fantastik jobb, som gagner barna. Tenk på det også Jeg synes det er helt uproblematisk å finne ut av hva barna skal gå på å ikke. De får velge det de har mest lyst til. Men fikk ikke en ny Håndballklubb profilert seg, måtte barnet kanskje gå på fotball som ikke var så gøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg tror ikke vi har fått mye slik - kanskje en og annen lapp om ikke-skolerelaterte ting, men ikke så mye at jeg har tenkt på det som negativt. Jeg ser du skriver at idrettslaget forventer at lærerne skal bruke tid (og skolens ressurser) på kopiering av ark, og det synes jeg er helt feil. Da kan dere heller sende eposten til foreldrekontakten, som igjen evt kan videresende dette på epost til foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er ikke imot å få informasjon!!! Bare så det er sagt. MEn- idr.laget, f.eks. sender en mail til rektor, og ber skolen kopiere så mange kopier vi trenger for å dele ut. Når 6-7 aktårer skal ha 10 kopier hver, blir dette faktisk en anselig sum kopier, - og kopier koster penger!!! Selvsagt deler vi ut disse notatene ved slutten av skoledagen!! Men da er det en fordel at ungene finner fram mappene sine, og det tar ekstra tid, mange vil lese dem igjennom, selv om vi sier at de skal vente til de kommer hjem... Alt dette tar tid!! Og det tar tid av matte, norsk, engelsk, ja uansett hvilket fag det er!!!! Og man må avbryte gode økter for å gi ut disse lappene... Men i går var det likevel noen som tok kaka: Det skal være fotballturnering (innendørs) på lørdag, og fotballgruppa ville vite hvem og hvor mange fra hver klasse som kom... Men hvem skulle videreformidle dette til fotballgruppa? Jo, hver enkelt kontaktlærer!!!! Som om skolen hadde noe med opplegget å gjøre!!! Hadde de enda satt på et navn og et telefonnummer, så kunne hver enkelt tatt kontakt!! Og det ser ut til at dette er trenden.. SKal husfildslaget ha kurs, skal kontaktlærerene formidle deltakere! Og DA streiker jeg, altså! Jeg sitter ikke i hverken fotballgruppa eller i husflidslaget, men skal forsøke å formidle allmennkunnskap til disse søte små, ikke fritidsaktivisere dem!:-) Skjønner godt at det er greit å sende med lapper via skolen, men dog.... Nok er nok! Det får da være grenser...jeg er positiv til at informasjon om de forskjellige aktiviteter blir del ut enten i begynnelsen av skoleåret eller når sesongen starter (da med tanke på vinteraktiviteter når vinteren kommer og sommeraktiviteter når sommeren kommer) MEN det er ikke skolen sin oppgave i det hele tatt å kopiere opp og være bindeledd for de forskjellige! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sisis Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nå er det ikke alle som har aviser da. Tror det er viktig at barn får vite hvilke tilbud som finnes. Viktig at barn finner noe de virkelig trives med. Skulle tro det er lettest da å formidle det via skolen. Det som kunne gått ann var jo også at de som drev med de ulike aktivitetene heller kunne stått utenfor skoledøra ved dagens slutt og delt ut. Dagens beste forslag :) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Vi får en del slike lapper her også, men i motsetning til deg setter jeg pris på å få dem. Jeg har sjelden og aldri tid til å finlese lokalavisa, så jeg ville gått glipp av mye hvis det ikke var for disse lappene. Jeg er ikke født og oppvokst her på stedet, så jeg har ingen oversikt over hva som finnes av lag og foreninger. Du må ha misforstått noe: JEg er ikke imot informasjon!!! Jeg er heller ikke født og oppvokst her på stedet, og synes det er svært positivt at ungene og foreldrene får informasjon. Men det jeg stusser på, er hvorfor det er skolens oppgave å være mellomledd!?!?! Det er tross alt snakk om å dele ut lapper fra dansen, skiskytterene, 4H, fotballgruppa, trimgruppa, søndagsskolen, miniatyrskytinga, misjonsforeninga, ... Og det er ikke 1 gang i året, men stadig vekk lapper om pizzakvelder i 4h, aktiviteter her og der.... Og det er få eller ingen som har kopiert opp disse lappene på forhånd. Det er det lærerene som skal gjøre. Og det er jeg imot. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Det vil de nok. Men mangt et idrettslag gjør også en fantastik jobb, som gagner barna. Tenk på det også Jeg synes det er helt uproblematisk å finne ut av hva barna skal gå på å ikke. De får velge det de har mest lyst til. Men fikk ikke en ny Håndballklubb profilert seg, måtte barnet kanskje gå på fotball som ikke var så gøy. Enig i det. Men hvorfor skal denne informasjonen måtte gå gjennom skolen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Synes det er helt greit at slike skriv blir sendt via skolen, som noen andre poengterer her, så er det ikke alle som har aviser. Men, jeg ser du skriver at det blir forventet at skolen skal kopiere og også ta imot påmeldinger og annen administrasjon - dét synes jeg ikke hører noen steder hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det vil de nok. Men mangt et idrettslag gjør også en fantastik jobb, som gagner barna. Tenk på det også Jeg synes det er helt uproblematisk å finne ut av hva barna skal gå på å ikke. De får velge det de har mest lyst til. Men fikk ikke en ny Håndballklubb profilert seg, måtte barnet kanskje gå på fotball som ikke var så gøy. Visst tenker jeg på det, og visst setter jeg pris på jobben idrettslag og korps og kulturskole gjør. Men det jeg syns er trasig, er at vi får info på vår/ tidlig sommer, og så finner ungene ut hva de vil være med på. Og her i huset har vi avtalt at det er en grense for hvor mange aktiviteter de får være med på hver. For at hverdagen skal gå rundt ifht logistikk og for at de skal ha tid til lekser og skolearbeid, som IMO er det viktigste. Men så, når de er påmeldt og skolen og aktivitetene er i gang, da kommer det lapper om fristende tilbud som starter snart. Og visst har de lyst! Og det er spilling av instrumenter, og det er dans, og det er tegnekurs og keramikk. Det er fotball og håndball og ballek og svømming. Det er skolekorps og drilltropp. Barneidrett og 4H. Skilek og orientering. Hopp og slalom. Jeg skulle ønske at disse instansene kunne snakke litt sammen (og gjerne snakke med skolen med det samme). Så kunne de delt ut disse brosjyrene omtrent samtidig, sånn at vi kan gjøre et valg. Og så kan alle lapper om pizzakvelder og fotballturneringer deles ut _på_trening_ til de som faktisk er med, ikke til alle og enhver i aldersgruppa (som da gjerne vil bli med i 4H for det høres så utrolig kult ut med pizzakveld og mørkegjemsel). Men for all del, jeg er ikke utakknemlig. Jeg blir bare litt matt av papirveldet. Og jeg har stor forståelse for at de ulike gruppene gjerne vil ha med seg flere medlemmer. Og jeg er takknemlig for alle ildsjeler som står på og gir ungene et tilbud. Heia dem! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er helt enig med trådstarter. Jeg har alltid irritert meg over disse aktivitets-reklamene, fordi de skaper press fra hverandre og masing på foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantonie Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du må ha misforstått noe: JEg er ikke imot informasjon!!! Jeg er heller ikke født og oppvokst her på stedet, og synes det er svært positivt at ungene og foreldrene får informasjon. Men det jeg stusser på, er hvorfor det er skolens oppgave å være mellomledd!?!?! Det er tross alt snakk om å dele ut lapper fra dansen, skiskytterene, 4H, fotballgruppa, trimgruppa, søndagsskolen, miniatyrskytinga, misjonsforeninga, ... Og det er ikke 1 gang i året, men stadig vekk lapper om pizzakvelder i 4h, aktiviteter her og der.... Og det er få eller ingen som har kopiert opp disse lappene på forhånd. Det er det lærerene som skal gjøre. Og det er jeg imot. Ikke jeg. Jeg synes det er helt utmerket:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Ikke jeg. Jeg synes det er helt utmerket:) Hehe:-) Jaja, deg om det! I dag ble vi lærere enige om å ikke dele ut noen ting, så lenge det ikke var kopiert riktig antall kopier _før_ det kom til skolen. Vi kopierer nok som det er, om vi ikke skal bruke tid og penger på å lage oss ekstra-arbeid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 For det første koster det ganske mye å sende reklame med avisen.Det er det ingen frivillige organisasjoner som har råd til. De lure lærerne legger disse lappene inn i mappen samtidig som de legger ukeplanen dit. Jeg syns du lager orkan i et lite vannglass og håper du greier å se saken fra organisasjonenes side også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Vi får heldigvis ikke sånne lapper med fra skolen, med unntak av ei brosjyre fra det lokale idrettslaget ved skolestart om høsten. Jeg synes ikke det skal være kontaktlærers oppgave å dele ut sånt, og i hvert fall ikke å holde regnskap med deltakere på de forskjellige tingene! Når skolen i tillegg må stå for kopiering og distrubuering av lapper, blir det virkelig drøyt. Hva med at sånn info feks legges ut på skolens hjemmeside i stedet, så kan de som ønsker oversikt over sånt gå inn og kikke der? Da sparer man papir, tid og energi. Hvor mange er det som er inne på skolens hjemmesider da tror du? Jeg vet med sikkerhet at hadde ikke vi (vi = korpset) fått kommet inn på skolen og markedsført oss, ja da hadde vi ikke hatt noe korps. Dette er være eller ikke være for vår del. Vi har fått diverse andre lapper fra teater, fekting osv, og jeg skjønner ikke at det kan være et problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvor mange er det som er inne på skolens hjemmesider da tror du? Jeg vet med sikkerhet at hadde ikke vi (vi = korpset) fått kommet inn på skolen og markedsført oss, ja da hadde vi ikke hatt noe korps. Dette er være eller ikke være for vår del. Vi har fått diverse andre lapper fra teater, fekting osv, og jeg skjønner ikke at det kan være et problem. Nei, men så jobber du kanskje ikke på en skole, heller? Vi har regnet på det, på vår skole nå. Og funnet ut at vi sender ut/kopierer opp ca 750 ark HVER uke, for diverse organisasjoner. Hver kopi koster ca 2 kr, avhengig av om det er fargekopierer eller ikke. Dette er 1500,- hver uke, 6000,- i måneden, og dette går over vårt budsjett. Da kan jeg samtidig nevne at vi ikke har råd til å kjøpe nye samfunnsfagbøker til mellomtrinnet i år, ei heller musikkutstyr, som nye instrumenter, eller å reparere det gamle vi har. Vår kommune er en "film-kommune", men vi har ikke lenger videokamera, da det gamle gikk i stykker, og vi ikke har råd til å reparere/kjøpe nytt. Nå bruker vi private kameraer.. Kanskje du skulle prøve å se det fra skolen sin side, også! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantonie Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hehe:-) Jaja, deg om det! I dag ble vi lærere enige om å ikke dele ut noen ting, så lenge det ikke var kopiert riktig antall kopier _før_ det kom til skolen. Vi kopierer nok som det er, om vi ikke skal bruke tid og penger på å lage oss ekstra-arbeid. Der har du min fulle støtte. Dere skal selvsagt ikke bli belastet med kopieringsarbeid på grunn av aktiviteter utenom skoletid. Det skulle bare mangle! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nei, men så jobber du kanskje ikke på en skole, heller? Vi har regnet på det, på vår skole nå. Og funnet ut at vi sender ut/kopierer opp ca 750 ark HVER uke, for diverse organisasjoner. Hver kopi koster ca 2 kr, avhengig av om det er fargekopierer eller ikke. Dette er 1500,- hver uke, 6000,- i måneden, og dette går over vårt budsjett. Da kan jeg samtidig nevne at vi ikke har råd til å kjøpe nye samfunnsfagbøker til mellomtrinnet i år, ei heller musikkutstyr, som nye instrumenter, eller å reparere det gamle vi har. Vår kommune er en "film-kommune", men vi har ikke lenger videokamera, da det gamle gikk i stykker, og vi ikke har råd til å reparere/kjøpe nytt. Nå bruker vi private kameraer.. Kanskje du skulle prøve å se det fra skolen sin side, også! :-) Vi krever da ikke at skolen skal kopiere opp for oss!! Vi kopierer selv og tar gjerne en runde rundt i de aktuelle klassene etter avtale med rektor. På denne skolen vet jeg at det kun er korpset som får gjøre dette. Vi hører jo på en måte til på skolen. Jeg skjønner godt at det er mye ekstra arbeid hvis det virkelig er slik som du beskriver!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Vi krever da ikke at skolen skal kopiere opp for oss!! Vi kopierer selv og tar gjerne en runde rundt i de aktuelle klassene etter avtale med rektor. På denne skolen vet jeg at det kun er korpset som får gjøre dette. Vi hører jo på en måte til på skolen. Jeg skjønner godt at det er mye ekstra arbeid hvis det virkelig er slik som du beskriver!! Bra at det er sånn hos dere, men det er lsik jeg beskrev det, hos oss! Og jeg jobber ved _den_ skolen, og ikke din, derfor er jeg en smule provosert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.