Gå til innhold

Rimelig og bra bil med plass til tre barneseter.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hjelper en venn med å finne en forholdsvis rimelig og bra bil med plass til tre barneseter (to puter og et sete). Det viktigste av alt er at bilen er driftssikker og slipper reparasjoner, så hun ønsker nok helst å gå for en Toyota, evt en annen bil av japansk merke. Bilen bør ikke koste mer enn rundt 130-140 000 kroner. Noen som har erfaringer med slike biler der det er plass til tre barneseter?

Gjest - Ingoen -
Skrevet

Håper det er ok at jeg henger meg på denne tråden her.

Innså plutselig at dette lurer jeg også på - vi venter nr 3 om 2 mnd og må da ha 2 seter og 1 pute i baksetet..

Gjest CitroenXantia
Skrevet

I vår Citroen Xantia stasjonvogn går det fint med den kombinasjonen i baksetet. Ikke akkurat japansk driftssikkerhet, men stor sikkerhet ellers i bilen.

Skrevet

Håper det er ok at jeg henger meg på denne tråden her.

Innså plutselig at dette lurer jeg også på - vi venter nr 3 om 2 mnd og må da ha 2 seter og 1 pute i baksetet..

Klart det :)

Sikkert mange som lurer på det samme....

Skrevet

I vår Citroen Xantia stasjonvogn går det fint med den kombinasjonen i baksetet. Ikke akkurat japansk driftssikkerhet, men stor sikkerhet ellers i bilen.

Takk for svar :)

Jeg tror ikke de tør å kjøpe annet enn japansk pga et skikkelig bomkjøp av en Ford som bare er fire år gammel.... De har allerede tapt titusenvis av kroner i reparasjoner, samt det bilen har tapt seg i verdi :-(

Nå er altså målet å finne en bil de ikke vil tape masse penger på, så da blir driftssikkerheten det viktigste ;)

Gjest CitroenXantia
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg tror ikke de tør å kjøpe annet enn japansk pga et skikkelig bomkjøp av en Ford som bare er fire år gammel.... De har allerede tapt titusenvis av kroner i reparasjoner, samt det bilen har tapt seg i verdi :-(

Nå er altså målet å finne en bil de ikke vil tape masse penger på, så da blir driftssikkerheten det viktigste ;)

Det er bare det, at om man skal ha en rimelig ny bil av Toyota-merke som har plass til de setene der, så koster det flesk/skjorta/alt-man-har. Dessverre... (Jeg ønsker meg også Toyota, nemlig, men vi ramler ned på 90-tallet i årsmodell for å ha råd...)

Skrevet

Det er bare det, at om man skal ha en rimelig ny bil av Toyota-merke som har plass til de setene der, så koster det flesk/skjorta/alt-man-har. Dessverre... (Jeg ønsker meg også Toyota, nemlig, men vi ramler ned på 90-tallet i årsmodell for å ha råd...)

Samtidig må man se på den totale prisen.... Toyotaer pleier som regel å fikse å gå minst 300 000 km uten å påkoste diverse reparasjoner. De jeg kjenner som har gått fra andre bilmerker (ikke-japanske) til Toyota sier de totalt sett har spart enorme summer selv om Toyota er dyrere i innkjøp (man får også mer igjen for den om man selger den..).

Gjest CitroenXantia
Skrevet

Samtidig må man se på den totale prisen.... Toyotaer pleier som regel å fikse å gå minst 300 000 km uten å påkoste diverse reparasjoner. De jeg kjenner som har gått fra andre bilmerker (ikke-japanske) til Toyota sier de totalt sett har spart enorme summer selv om Toyota er dyrere i innkjøp (man får også mer igjen for den om man selger den..).

Absolutt, er slett ikke uenig i det du sier - men så må man jo ha penga til å kjøpe med også.

Jeg er kjempeglad i Toyota, og vil absolutt tilbake til det merket! :-)

Skrevet

Absolutt, er slett ikke uenig i det du sier - men så må man jo ha penga til å kjøpe med også.

Jeg er kjempeglad i Toyota, og vil absolutt tilbake til det merket! :-)

Sant det ;)

Jeg titta på finn.no nå og fant flere bra Toyotaer til under 150 000 kroner (Avensis og RAV4), men man må nok over 100 000, ja :-/

Gjest ikke glem å regne på hva en ny bil faktisk koster i mnd.
Skrevet

citroen picasso er perfekt. Men vet ikke hva den koster brukt.

Det som mange gjør feil er at man ikke setter kostnader opp mot hverandre. Hva koster en eldre bil i forhold til diselbruk pr. mil, reparasjoner hvert år mot det å kjøpe en ny bil med garanti i flere år og minimum diselforbruk. Vi har selv fått 2000,- i lån på ny bil, men i forhold til at vi plutselig sparte 1000,- i måneden på drivstoffutgifter så er faktisk utgift kun 1000,- i måneden. Det er da ikke så galt? De fleste kan fornye sine huslån og forlenge rentetiden og dermed sitte igjen med 0 kr. i utgifter de første årene hvis økonomien fra før er trang.

Skrevet

Toyota Avensis var noe trang med 3 seter. Dette gjelder modellene som kom for 2-3 år siden. Vet ikke om de har blitt litt romsligere nå.

Ellers er jeg helt enig i at Toyota er et suverent valg når det kommer til driftsikkerhet!

Vi har en Avensis fra 2000 som kun har vært til normal service, og ellers ikke har feilet noen ting :D

Skrevet

citroen picasso er perfekt. Men vet ikke hva den koster brukt.

Det som mange gjør feil er at man ikke setter kostnader opp mot hverandre. Hva koster en eldre bil i forhold til diselbruk pr. mil, reparasjoner hvert år mot det å kjøpe en ny bil med garanti i flere år og minimum diselforbruk. Vi har selv fått 2000,- i lån på ny bil, men i forhold til at vi plutselig sparte 1000,- i måneden på drivstoffutgifter så er faktisk utgift kun 1000,- i måneden. Det er da ikke så galt? De fleste kan fornye sine huslån og forlenge rentetiden og dermed sitte igjen med 0 kr. i utgifter de første årene hvis økonomien fra før er trang.

Det er nettopp derfor de ønsker en Toyota denne gangen. De ønsker ikke utgifter på reparasjoner, noe de har slitt med med de to siste bilene sine. Mht drivstoffutgifter vil jeg tro det går for omtrent det samme når man ikke har mer enn 100 000 å bruke på bil uansett?

Skrevet

Toyota Avensis var noe trang med 3 seter. Dette gjelder modellene som kom for 2-3 år siden. Vet ikke om de har blitt litt romsligere nå.

Ellers er jeg helt enig i at Toyota er et suverent valg når det kommer til driftsikkerhet!

Vi har en Avensis fra 2000 som kun har vært til normal service, og ellers ikke har feilet noen ting :D

Ja, de snuser visst på en Avensis Verso. Tror de er litt større? Men også dyrere...

Før EU-kontrollenes tid hadde vi en Toyota Corona som gikk i 24 år uten andre problemer enn at slangen til vindusspylevæska sprakk en gang. Tilslutt rusta bilen såpass at den måtte på dynga. Vemodige greier siden mannen min "arva" den av faren sin når han ble 18 år gammel og bilen hadde vært i familiens eie siden mannen min var tre ;)

Nå har vi vår tredje Toyota, en Hiace. Komforten kan nok diskuteres, men for en bil!! Det er en 2000-modell og de eneste utgiftene vi har hatt på bilen er fast service hvert år fram til bilen var fem år gammel. To andre bilmerker har vi hatt, Passat og Ford Mondeo. Bare trøbbel :-(

Flere og flere av vennene våre har skifta biler til Toyota etterhvert. De har brukt titusenvis av unødvendige kroner på reparasjoner, og nå koster ikke bilen dem annet enn drivstoffet :)

Gjest ikke glem....
Skrevet

Det er nettopp derfor de ønsker en Toyota denne gangen. De ønsker ikke utgifter på reparasjoner, noe de har slitt med med de to siste bilene sine. Mht drivstoffutgifter vil jeg tro det går for omtrent det samme når man ikke har mer enn 100 000 å bruke på bil uansett?

For hundre tusen kroner får du gammel bil uansett. Dermed begynner også toyotaen å bli moden for reperasjoner og mølla er igang påny. Man må til nye modeller av biler for å tjene penger på å bytte bil. Disse koster mye mer enn hundre spenn.

Obs viktig å tenke på med toyota er at den er trang i baksetet for tre barn. Vi har prøvd den før vi kjøpte citroen og 10 åringen satt absolutt ikke godt i baksetet på toyotaen. Det ble altfor trangt med to barneseter i tillegg. Og vår 10 åring er tynn, la dine venner huske på at ungene vokser og krever mer og mer plass. Ikke bare når de er små med sine barneseter.

Skrevet

Ja, de snuser visst på en Avensis Verso. Tror de er litt større? Men også dyrere...

Før EU-kontrollenes tid hadde vi en Toyota Corona som gikk i 24 år uten andre problemer enn at slangen til vindusspylevæska sprakk en gang. Tilslutt rusta bilen såpass at den måtte på dynga. Vemodige greier siden mannen min "arva" den av faren sin når han ble 18 år gammel og bilen hadde vært i familiens eie siden mannen min var tre ;)

Nå har vi vår tredje Toyota, en Hiace. Komforten kan nok diskuteres, men for en bil!! Det er en 2000-modell og de eneste utgiftene vi har hatt på bilen er fast service hvert år fram til bilen var fem år gammel. To andre bilmerker har vi hatt, Passat og Ford Mondeo. Bare trøbbel :-(

Flere og flere av vennene våre har skifta biler til Toyota etterhvert. De har brukt titusenvis av unødvendige kroner på reparasjoner, og nå koster ikke bilen dem annet enn drivstoffet :)

*Knegg* Her kom følgende uttalelse under omlegging til vinterdekk nylig:"Ska faen itj ha Toyota nån fler gang nei!"

Skrevet

For hundre tusen kroner får du gammel bil uansett. Dermed begynner også toyotaen å bli moden for reperasjoner og mølla er igang påny. Man må til nye modeller av biler for å tjene penger på å bytte bil. Disse koster mye mer enn hundre spenn.

Obs viktig å tenke på med toyota er at den er trang i baksetet for tre barn. Vi har prøvd den før vi kjøpte citroen og 10 åringen satt absolutt ikke godt i baksetet på toyotaen. Det ble altfor trangt med to barneseter i tillegg. Og vår 10 åring er tynn, la dine venner huske på at ungene vokser og krever mer og mer plass. Ikke bare når de er små med sine barneseter.

Jeg kjenner en som jobber på bilverksted. De får aldri inn Toyotaer som må fikses på. Det eneste kan være slitedeler som man uansett må skifte etter så og så lang tid med kjøring.

Jeg kjenner også til de som har Toyotaer som har gått 400-500 000 km uten å ha hatt problemer med bilen. Det eneste som kan være et problem er at de ruster like lett som andre biler.

Ang. plassen i baksetet, så er jeg enig. Det kan bli trangt når man skal ha tre barn baki bilen. Har sett litt på Toyota Picnic, 6-seter. Usikker på om den har større bakseteplass enn f.eks. Avensis eller Prius(?)

Skrevet

*Knegg* Her kom følgende uttalelse under omlegging til vinterdekk nylig:"Ska faen itj ha Toyota nån fler gang nei!"

Hehe, hvorfor? Satt skruene for godt fast? ;)

Gjest er nå min mening, da
Skrevet

citroen picasso er perfekt. Men vet ikke hva den koster brukt.

Det som mange gjør feil er at man ikke setter kostnader opp mot hverandre. Hva koster en eldre bil i forhold til diselbruk pr. mil, reparasjoner hvert år mot det å kjøpe en ny bil med garanti i flere år og minimum diselforbruk. Vi har selv fått 2000,- i lån på ny bil, men i forhold til at vi plutselig sparte 1000,- i måneden på drivstoffutgifter så er faktisk utgift kun 1000,- i måneden. Det er da ikke så galt? De fleste kan fornye sine huslån og forlenge rentetiden og dermed sitte igjen med 0 kr. i utgifter de første årene hvis økonomien fra før er trang.

Citroen er ikke bil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...