Gjest en moderne verden Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Datteren min har de siste 2 mnd vært innesluttet, ikke fått svar når jeg har spurt hva som plager henne. I går sendte hun meg sms og fortalte at hun er bifil. Hun sier hun er skremt over egne følelser og at det er en jente hun har fått disse følelsene for. Denne jenta har en guttekjæreste. Datteren min sier hun har det vondt og ikke vet hva hun skal gjøre. Hun sier hun ikke føler hun kjenner seg selv. Hva gjør jeg i denne situasjonen? Det kom som ett lite sjokk på meg. Kjenner på egne holdninger at dette er rart for meg. Jeg har sagt til henne at jeg elsker henne uansett legning, og at jeg er der for henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 www.llh.no har egne ungdomsgrupper. Kanskje hun kan ta kontakt med dem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Fint det du sa til henne at du elsker henne uansett og at du er der for henne! Flott. Mange ville nok reagert med vemmelse og andre følelser som ville vært enda vanskeligere for henne. Sikkert lurt å råde henne til å kontakte en "støttegruppe" eller hva det heter så kan hun dele sitt med andre på samme alder. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Så utrolig heldig du er som har en datter som er så ærlig med deg, dere har åpenbart et godt forhold. Snakk med henne, ufarligjør det hele. Mennesker forelsker seg -og i hvilket kjønn og i hvilken farge er mindre viktig. Unngå støttegrupper enn så lenge (med mindre hun virkelig sliter med dette). Vis henne gaysir.no, et nettsted for lesbiske, homofile og bifile, veldig mange unge lesbiske og bifile på din datters alder finner mye råd, trøst og venner der (ingenting i veien for at ikke du og kan lage deg en gratis profil og lese artikler osv). Snakk sammen, du trenger ikke være redd for å virke sjokkert - men forsøk å blnad litt omsorgsfull humor inn i det hele -på den måten gjør du det mindre vanskelig for henne. La henne ta det i sitt tempo, dette er noe hun må finen ut av selv, men gjør deg tilgjengelig og ikke vær redd for å spørre hvordan det går med henne. Du virker som en omsorgsfull og god mor, derforvåger hun også å åpne seg for deg så noe sier meg at dette fikser du helt fint på egen hånd.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Si at du skjønner dette er vanskelig og forvirrende for henne, men at du er glad hun har klart å fortelle det til deg. Og så får dere bare bruke litt tid på å venne dere til tanken begge to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke hetero Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 www.llh.no har egne ungdomsgrupper. Kanskje hun kan ta kontakt med dem? Så fint du takler dette. Datteren din trenger kanskje litt tid til å venne seg til tanken selv på at hun er bifil. Men det er ikke noe skummelt å være bi/lesbisk i dag. Jeg har selv en kvinne til samboer, vi har barn fra tidligere heteroforhold, bor på en liten plass. Hverken vi eller våre barn har aldri opplevd noe negativt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.