Gå til innhold

Suzuki Swift 4x4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har erfaring med swift fra jobben, og det er en bil jeg aldri ville kjøpt selv. Ingen av mine kollegaer liker bilene heller (bortsett fra et par av de eldste i 60-åra). Hehe.

Plastikkfølelse, dårlig langlys, giret er ikke godt å bruke. Kveler seg i revers 2 av 3 ganger. Og skal du kjøre en slak oppoverbakke i 80-sone må du gire ned for å holde farten oppe.

Eneste som er bra med bilen er 4x4, men det kan du få på andre biler også :o)

candyqueen_83
Skrevet

Også blir det bulk med en gang. Nesten nok å være borti en gren. Hehe.

Skrevet

Du er ikke alene ;-)

Jeg synes denne har et forgubbet utseende, og etter min mening er bredden på denne så liten, at den ikke treffer i sporene på vinterføre. Likt Polo-størrelse på litt eldre modeller (nyeste Polo er en drøm).

Av alle biler med 4 x 4, så er denne Swift'en omtrent det siste jeg hadde brukt penger på.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har erfaring med swift fra jobben, og det er en bil jeg aldri ville kjøpt selv. Ingen av mine kollegaer liker bilene heller (bortsett fra et par av de eldste i 60-åra). Hehe.

Plastikkfølelse, dårlig langlys, giret er ikke godt å bruke. Kveler seg i revers 2 av 3 ganger. Og skal du kjøre en slak oppoverbakke i 80-sone må du gire ned for å holde farten oppe.

Eneste som er bra med bilen er 4x4, men det kan du få på andre biler også :o)

Huff :((

Ja, den er ikke veldig pen, men nettopp det at den er liten og 4x4 er det som appellerer. Hvilke ander biler er det du mener fyller de kriteriene? Vil forresten også ha automat.

Gjest Elextra
Skrevet

Du er ikke alene ;-)

Jeg synes denne har et forgubbet utseende, og etter min mening er bredden på denne så liten, at den ikke treffer i sporene på vinterføre. Likt Polo-størrelse på litt eldre modeller (nyeste Polo er en drøm).

Av alle biler med 4 x 4, så er denne Swift'en omtrent det siste jeg hadde brukt penger på.

Hehe, takk for innspill. Kanskje kjekt å vite at fordommene mine ikke er helt ubegrunnet ;).

Likte det med automat + liten + 4x4. Og så fikk den som sagt pen omtale.

Annonse

Skrevet

Hehe, takk for innspill. Kanskje kjekt å vite at fordommene mine ikke er helt ubegrunnet ;).

Likte det med automat + liten + 4x4. Og så fikk den som sagt pen omtale.

Liten, i samme sjanger:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19341933

Men med kriteriene 4 x 4 og automat, så var det flest Suzuki på bruktmarkedet....

Skrevet

Om mulig har jeg enda større fordommer mot Daihatsu enn mot Suzuki. Velbegrunnede eller ikke....

Men takk for innspill! :)

Jeg også igrunnen, men folk med god peiling, nevner denne. Men jeg vet for lite om den, for jeg har aldri vært på jakt etter liten bil med 4 x 4 og automat....

Skrevet

Jeg kjørte Suzuki Baleno for noen år siden. Helt grei bil. (Til tross for at jeg foretrekker helt andre merker....)

Nå vil jeg ha BMW X1 når den kommer. Spent på hva prisen blir.... Det er også en liten 4-hjulstrekker. Men sikkert i en helt annen prisklasse.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjørte Suzuki Baleno for noen år siden. Helt grei bil. (Til tross for at jeg foretrekker helt andre merker....)

Nå vil jeg ha BMW X1 når den kommer. Spent på hva prisen blir.... Det er også en liten 4-hjulstrekker. Men sikkert i en helt annen prisklasse.

''Nå vil jeg ha BMW X1 når den kommer''

Ja, den har jeg også tenkt på (og lyst på), men har ikke tenkt å legge 400' i en bil nr. to...

http://www.tv2underholdning.no/broom/sa-billig-blir-bmw-x1-2867380.html

Annonse

Skrevet

Jeg kjenner ikke all verden til denne bilen og jeg har aldri kjørt den selv.

Men jeg vet at den har fått bra omtale.

Er det ny bil du skal ha? Det er jo liten motor i denne, bare 1,3 liter, så langt jeg husker? Det er lite og det igjen betyr at du må bruke girene endel for å holde farten oppe.

4 hjulsdriften er en enkel løsning, som fungerer slik at det er et system som måler hastighetforskjellen mellom forhjulene og bakhjulene, når dette ikke er i samsvar lenger, så kobler bakhjulene inn. Dette igjen kan føre til at forhjulene kan spinne litt for lenge før bakhjulene kobles inn, men hvor stort problem dette er på denne bilen vet jeg ikke.

Slike systemer har en tendens til å støye litt ekstra og som gjør at den ikke triller like lett og heller ikke blir like lettkjørt som andre småbiler.

Men dette må du helst prøve selv for finne ut, som sagt jeg har aldri kjørt en slik bil, så jeg er egentlig ikke den rette til å uttale meg.

Det beste måten å finne ut dette på er å prøve bilen selv. Kjenn etter hvordan den er å gire, hvor godt du sitter, hvor godt den drar og hvordan den er å håndtere.

Jeg for min del hadde ikke kjøpt denne, men det er fordi det er altfor liten motor til at dette er noe for meg, det må dra sånn noenlunde mener jeg. 1,3 liters motor er omtrent det samme som jeg har i mc'en min:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjenner ikke all verden til denne bilen og jeg har aldri kjørt den selv.

Men jeg vet at den har fått bra omtale.

Er det ny bil du skal ha? Det er jo liten motor i denne, bare 1,3 liter, så langt jeg husker? Det er lite og det igjen betyr at du må bruke girene endel for å holde farten oppe.

4 hjulsdriften er en enkel løsning, som fungerer slik at det er et system som måler hastighetforskjellen mellom forhjulene og bakhjulene, når dette ikke er i samsvar lenger, så kobler bakhjulene inn. Dette igjen kan føre til at forhjulene kan spinne litt for lenge før bakhjulene kobles inn, men hvor stort problem dette er på denne bilen vet jeg ikke.

Slike systemer har en tendens til å støye litt ekstra og som gjør at den ikke triller like lett og heller ikke blir like lettkjørt som andre småbiler.

Men dette må du helst prøve selv for finne ut, som sagt jeg har aldri kjørt en slik bil, så jeg er egentlig ikke den rette til å uttale meg.

Det beste måten å finne ut dette på er å prøve bilen selv. Kjenn etter hvordan den er å gire, hvor godt du sitter, hvor godt den drar og hvordan den er å håndtere.

Jeg for min del hadde ikke kjøpt denne, men det er fordi det er altfor liten motor til at dette er noe for meg, det må dra sånn noenlunde mener jeg. 1,3 liters motor er omtrent det samme som jeg har i mc'en min:-)

Tenkte faktisk på automatgirversjonen, så da merker jeg ikke mye til girskiftene. Har i utgangspunktet tenkt bruktbil (men ikke veldig gammel).

Enig i at det er litt kjedelig med for svak motor, selvfølgelig. Ikke flust man kan velge blant av småbiler med 4x4, til en overkommelig pris. Antar denne bedre ville fylle dine kriterier til slik type bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18822068 ;). Kanskje bør jeg heller se etter noe lignende denne - bare senke lista litt.

Takk for innspill :)

Skrevet

Tenkte faktisk på automatgirversjonen, så da merker jeg ikke mye til girskiftene. Har i utgangspunktet tenkt bruktbil (men ikke veldig gammel).

Enig i at det er litt kjedelig med for svak motor, selvfølgelig. Ikke flust man kan velge blant av småbiler med 4x4, til en overkommelig pris. Antar denne bedre ville fylle dine kriterier til slik type bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18822068 ;). Kanskje bør jeg heller se etter noe lignende denne - bare senke lista litt.

Hehe, joda her er det massevis av krefter, men til den prisen hadde jeg kjøpt en mye større og kraftigere bil:-)

Var en forferdlig pris på en så liten bil, men det er vel avgiftssystemet som gjør at prisen dras i været.

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, joda her er det massevis av krefter, men til den prisen hadde jeg kjøpt en mye større og kraftigere bil:-)

Var en forferdlig pris på en så liten bil, men det er vel avgiftssystemet som gjør at prisen dras i været.

Jeg ville aldri kjøpt en slik bil til en slik pris, men grunnet en del bykjøring og -parkering i trang garasje ønsker jeg en liten bil :-).

Tipper jeg ender på en uten 4x4, selv om det hadde vært kjekt der jeg bor.

Gjest Elextra
Skrevet

En liten kommentar til når det gjelder bilstørrelse: Dette er jo en bil nr. 2 i familien (som du sikkert vil kalle konebil ;)).

Skrevet

''Tenkte faktisk på automatgirversjonen''

Jeg liker automatgir godt, men man må huske på at det stjeler en del av motorkraften. En bil med automatgir virker mye daffere enn tilsvarende motor med manuelt gir. Og når denne bilen i utgangspunktet har liten motor, blir jeg skeptisk. Prøvekjøring må til, som mrxx skriver!!

Gjest Elextra
Skrevet

''Tenkte faktisk på automatgirversjonen''

Jeg liker automatgir godt, men man må huske på at det stjeler en del av motorkraften. En bil med automatgir virker mye daffere enn tilsvarende motor med manuelt gir. Og når denne bilen i utgangspunktet har liten motor, blir jeg skeptisk. Prøvekjøring må til, som mrxx skriver!!

Ja, det har du rett i.

Har automatgir i dag også (og tror ikke jeg noensinne vil gå tilbake til manuell), men det den bilen er lettere, tohjulsdrevet og har også kraftigere motor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...