Gå til innhold

Oppvaskemaskin dårlig

Gjest skjønner ingenting her nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har min oppvaskmaskin fungert dårlig. Når maskinen står på det største og varmeste programmet som jeg alltid bruker så er mye av oppvasken preget av litt hvitt støv når maskinen er ferdigvasket. Virker som at det ikke er skyllt godt nok av med vaskepulveret.

Jeg har regelmessig hatt en spesialrens omgang i tilfelle noe er tett av fett.

Har noen opplevd det samme?

Skrevet

hatt oppi nok glansemiddel?

Bruker ikke glansemiddel og har aldri gjort det/trengt det. Problemet er jo at maskinen har fusket de siste ukene av i alt mange års bruk.

Jeg lurer selv på om maskinen må byttes ut? Kan oppvaskmaskiner bli for gamle? Er jo vant til at de slutter å virke i noen deler jeg da. -slik at man ikke får startet maskinen.

Skrevet

Det har jeg vært borti ja. Hos oss var det vannsprederen (skjønner du hva jeg mener?) i bunnen som hadde hoppet av sporet sitt.

Skrevet

Bruker ikke glansemiddel og har aldri gjort det/trengt det. Problemet er jo at maskinen har fusket de siste ukene av i alt mange års bruk.

Jeg lurer selv på om maskinen må byttes ut? Kan oppvaskmaskiner bli for gamle? Er jo vant til at de slutter å virke i noen deler jeg da. -slik at man ikke får startet maskinen.

Jeg måtte fylle på salt da min oppvaskmaskon begynte å eldes.

Skrevet

Har du renset filteret?

Ja, nå har jeg gått over alt innvendig som jeg kan få løsnet. Alt ser jo ok ut. Har tatt en ny rens på den og prøvekjører den igjen nå.

Skrevet

Det har jeg vært borti ja. Hos oss var det vannsprederen (skjønner du hva jeg mener?) i bunnen som hadde hoppet av sporet sitt.

Den sitter fast hos meg slik jeg kjenner på den og titter. Kan ikke se noe galt.

Skrevet

Jeg måtte fylle på salt da min oppvaskmaskon begynte å eldes.

Jeg prøver igjen med en omgang rensemiddel nå. Vil salt gjøre samme jobben? Tar du mye salt i maskinen? Det ville jo iallefall vært en mye billigere løsning enn å kjøpe disse rensepakkene.!

Skrevet

Jeg prøver igjen med en omgang rensemiddel nå. Vil salt gjøre samme jobben? Tar du mye salt i maskinen? Det ville jo iallefall vært en mye billigere løsning enn å kjøpe disse rensepakkene.!

Tror jeg brukte omtrent en hel pakke salt, 1 kg, men det går sikkert an å prøve med mindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...