Gå til innhold

Halloween-pizza

Speak

Anbefalte innlegg

Forberedelsene er i gang. Jeg har lovt å bake Halloween-kake. (Krydderkake men hvit glasur og orange spindelvev med edderkopper i. Den er grei.

Men de trenger jo litt mat også. Noen forslag til hvordan jeg kan lage pizza med Halloween som tema? Pizza-saus blir selvsagt blod-dip for anledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte ketchup (fra en flaske der deet bare var en slant igjen) og farget ketchupen helt mørk med en dæsj sukkerkulør. Så tegnet jeg spindelvevmønster på den ellers helt ordinære pizzaen, og pyntet med en plastedderkopp eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flue bua

Har dessverre ikke svar til deg, men ble nysgjerrig på kaken du foreslo - tips? :)

Når er Halloween, igjen?

Siste lørdag før første fullmåne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med svart spaghettig (finns å få kjøpt i endel større matforretninger, er farget med blekksprutblekk) med rød tomatsaus (= "blod")?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke svar til deg, men ble nysgjerrig på kaken du foreslo - tips? :)

Når er Halloween, igjen?

Halloween er alltid 31. oktober:-)

Kaka er veldig grei. Baker langpannekaka til Toro (krydderkake) Tar på to poser med Toro glasur.

Pynten er melis som jeg farger orange. (gul + bittelitt rød konditorfarge). Jeg tegner spindelvev med denne orange glasuren. Bruker en liten sprøytepose som jeg lager av matpapir.

Edderkopper lager jeg av lakris. Lakrispastill som hode, en lakris"mynt" som kropp, og lakrissnører som bein. Den blir kjempefin. Det tar litt tid, men er ikke spesielt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ketchup (fra en flaske der deet bare var en slant igjen) og farget ketchupen helt mørk med en dæsj sukkerkulør. Så tegnet jeg spindelvevmønster på den ellers helt ordinære pizzaen, og pyntet med en plastedderkopp eller to.

Det var også en kul ide. Likte også gress-pizzaen. Vi får se hvor mange som kommer. Altså om det holder med en pizza. Tusen takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Halloween er alltid 31. oktober:-)

Kaka er veldig grei. Baker langpannekaka til Toro (krydderkake) Tar på to poser med Toro glasur.

Pynten er melis som jeg farger orange. (gul + bittelitt rød konditorfarge). Jeg tegner spindelvev med denne orange glasuren. Bruker en liten sprøytepose som jeg lager av matpapir.

Edderkopper lager jeg av lakris. Lakrispastill som hode, en lakris"mynt" som kropp, og lakrissnører som bein. Den blir kjempefin. Det tar litt tid, men er ikke spesielt vanskelig.

:) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...