Gå til innhold

Bor han ulovlig?


Gjest Gossin

Anbefalte innlegg

Gjest pyttipanne

Jeg tipper at han bor der uten å være folkeregistrert der fordi da er det mindre sannsynlighet for at ligningsmyndighetene finner ut at kompisen leier ut leiligheten uten å betale skatt. De kronene kompisen sparer deler de kanskje? Hvem vet? Og gutten som er registrert bosatt hos sine foreldre vil ikke få krav om betaling av tv-lisens så lenge han ikke oppgir sin reelle adresse når han handler tv-utstyr. Kanskje er noen ute etter han og han vil unngå at disse vil finne han? Er man mistenksom nok så kan lista sikkert bli uendelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mary Poppins

    16

  • candyqueen_83

    6

  • Orio

    6

  • Caloni Makaroni

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sånnerdet

Men som jeg skriver i et annet innlegg til deg så bor jeg i samme kommune som jeg er regisrert

Man er pliktig til å melde flytting, selv innenfor samme kommune. Pliktig betyr i dette tilfellet straffbart å la det være, hvis du ikke tilhører unntakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er pliktig til å melde flytting, selv innenfor samme kommune. Pliktig betyr i dette tilfellet straffbart å la det være, hvis du ikke tilhører unntakene.

Jeg tilhører unntakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslag på å bytte adresse? Er det mulig?

Da skjønner jeg godt at du valgte adressen til moren din.

Var min umiddelbare reaksjon også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

om kompisen som eier leiligheten faktisk bor i samme leilighet så trenger han ikke betale skatt av leieinntekten, er kun om man ikke bor i samme bolig det blir skatt på leieinntekter. Har selv skattefrie leieinntekter fordi jeg leier ut rom og bor her selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Jeg har sjekket, og var visst litt bastant da jeg sa at det aldri er valgfritt å melde flytting, men studenter er et unntak. De kan velge om de vil registreres på studiestedet eller der de bodde før de begynte studiene.

Å lage konspirasjonsteorier fordi en person ikke har meldt flytting er det ingen grunn for. Det er like sannsynlig at de gjør det for å skjule noe kriminelt som at alle som kjører over 90 på motorveien er på flukt etter å ha ranet en bank.

Haha, jeg likte den siste sammenlikningen der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...