Gå til innhold

Fikk ikke mye respons.. NHD?

Anbefalte innlegg

"dette er ille.."

Fikk ikke mye respons på dette innlegget... Noe jeg trodde jeg kom til å få. NHD kunne du bare ha kommentert det.. Skal jeg legge dette ut i et annet forum for å se om noen kan uttale seg der?

Hei allesammen... Måtte skrive litt. Er ikke deprimert for tiden, men faktisk veldig glad og fornøyd. Får ikke sove og det er så mye jeg lurer på. For å fortelle litt om meg selv så er jeg ei jente på 21. Etter en innleggelse i vinter fikk jeg diagnosen schizoaffektiv lidelse. Går nå på Orfiril og klarer meg stort sett greit. Men... Nå i det siste har søvnmønstret mitt begynt å endre seg. Jeg er nesten ikke trøtt, og har liksom ingen følelse av om det er dag eller natt. Nå sover jeg i gjennomsnitt 4 timer og døgnet, og det er kanskje ikke så ille... Men jeg føler at det blir værre. Prøver å legge meg og slappe av, men klarer det ikke. Har så mange tanker i hodet. Tok pulsen nå etter å ha ligget å prøvd å få sove i 1,5 time.. (Det er ikkenoe jeg pleier å gjøre, men fikk lyst) og den var på rundt 90. Har jeg grunn til å bekymre meg? Hva skal jeg gjøre?

Ellers har jeg mange tanker rundt sex som surrer i hodet mitt. Tanker som jeg aldri har delt med noen fordi jeg ikke har turt. Men jeg vet det er mange som mener at jeg trenger hjelp. Kan man fortrenge vonde minner fra barndommen slik at man overhodet ikke husker? Jeg har begynt å lure litt på det... Om det er derfor jeg er sånn. Vel... det har seg sånn at jeg alltid har hatt et veldig åpent syn på sex. Jeg har lett for å snakke om det, noe folk har beundret meg for. Jeg har et veldig fint sexliv i det store og hele, og stort sett har jeg og min samboer normal sex... av og til SM...Noe jeg ikke skjemmes over. Men det er mye han ikke vet. Jeg har lenge hatt et ø n s k e om å prostituere meg, og har gjordt det en gang. Dette var før innleggelsen. Mine fantasier går stort sett bare ut på bisarre ting som dyresex, wetsex, ekstrem toalettsex, voldtekter av ungjenter..offentlig nedverdigelse og ekstrem SM med mer. Disse tankene er hos meg hele tiden, men jeg setter dem bare ut i live når jeg er manisk. (Har i k k e hatt sex med barn!) Jeg har flere ganger hatt sex med folk jeg misliker sterkt både utseende messig og personlighets messig.... Trenger hjelp og råd! Hvordan skal jeg takle dette? Har jeg blitt utsatt for noe som barn?

Sandra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33686-fikk-ikke-mye-respons-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det virker som om du er på vei mot en ny mani. Jeg antar at du har kontakt med en psykiater siden du har en schizoaffektiv lidelse.

Jeg synes du skal ta kontakt med denne psykiateren/poliklinikken så raskt som mulig. Du bør få regelmessige timer og mer medisiner inntil manien er brakt under kontroll.

Vedr. dine seksuelle fantasier og handlinger, har jeg følgende kommentar. Det du gjør i normalt stemningsleie og som du ikke angrer på etterpå, er intet problem.

Problemet er det du kun gjør i manisk tilstand og som du får problemer med/angrer på i ettertid. Dette må du snakke med behandleren din om.

En god manibehandling vil bla. også forhindre at en kaster seg ut i handlinger som er ukritiske og som en i ettertid angrer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...