Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Gjest Har kanskje for sensitive følelser

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola
Skrevet

Overtolker ikke, dessverre:(

Nå må du bestemme deg. I flere andre innlegg her sier du jo at dette er tatt fra din fantasi. Det er stadig _kun denne tråden_ vi snakker om.

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

42

• Mary Poppins

22

• Lillemus

9

• Colette

8

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Overtolker ikke, dessverre:(

Kan du vise meg hvor hun har sagt dette med familien du referer til?

Skrevet

Men da bør man vel respektere alle voldtektsofre?

Hvordan dere kan se på dette som "sex mellom to enige", synes jeg er forferdelig.

Himmel og hav - gi meg ett innlegg hvor en av oss skriver at vi tror de er enige om at å ha sex? Det er ingen tvil om at hun ikke ville, men vi vet ingenting om hvor tydelig hun var på at hun ikke ville overfor mannen, eller hva som ville skjedd om hun nektet. Dette er helt vesentlig informasjon som må til for å kunne vurdere om dette kan defineres som voldtekt.

Skrevet

Ja, du tillater deg jo å svare på vegne av alle oss andre i tråden, så da må jeg tillte meg å replisere.

Ok, så ordla jeg meg klønete.

Det jeg mente er at dette er en typisk situasjon hvor det _ofte_ svares ut fra egne erfaringer - det er jo helt tydelig i denne tråden. Ut fra det trådstarter skriver, men jeg helt klart at det er et overgrep fra mannen side (det skrev jeg også i det forrige innlegget mitt), men at _jeg_ mener at hvis dette er en engangshendelse hadde jeg nok latt det fare, og sikkert ikke ha definert det som en voldtekt. Derfor spør jeg også om dette er et mønster fra mannens side, for da er vi inne på noe mer av det som hidi snakker om.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du gjør kvinner til ofre når du så bastant hevder voldtekt. Dette er ikke voldtekt, det er helt umulig for oss å stadfeste om dette var voldtekt på bakgrunn av det hun skriver. Du tillegger denne personen dine egne erfaringer gang på gang. Jeg vet du vil godt, men du må roe deg ned. Dersom dette er et mønster, slik Bookworm er inne på, da snakker vi om noe helt annet, da snakker vi om overgrep, voldtekt, mishandlende mann og alt du bare vil. Men dette, DENNE ene hendelsen, er ikke voldtekt. Dette er et satans rasshull av en mann, og denne kvinnen, hun må jobbe med seg selv.

Blir litt satt ut!

Har du vært i en "overgripers" sluhet?

Skrevet

Du gjør kvinner til ofre når du så bastant hevder voldtekt. Dette er ikke voldtekt, det er helt umulig for oss å stadfeste om dette var voldtekt på bakgrunn av det hun skriver. Du tillegger denne personen dine egne erfaringer gang på gang. Jeg vet du vil godt, men du må roe deg ned. Dersom dette er et mønster, slik Bookworm er inne på, da snakker vi om noe helt annet, da snakker vi om overgrep, voldtekt, mishandlende mann og alt du bare vil. Men dette, DENNE ene hendelsen, er ikke voldtekt. Dette er et satans rasshull av en mann, og denne kvinnen, hun må jobbe med seg selv.

''Du gjør kvinner til ofre når du så bastant hevder voldtekt. Dette er ikke voldtekt, det er helt umulig for oss å stadfeste om dette var voldtekt på bakgrunn av det hun skriver. Du tillegger denne personen dine egne erfaringer gang på gang. Jeg vet du vil godt, men du må roe deg ned. Dersom dette er et mønster, slik Bookworm er inne på, da snakker vi om noe helt annet, da snakker vi om overgrep, voldtekt, mishandlende mann og alt du bare vil. Men dette, DENNE ene hendelsen, er ikke voldtekt. Dette er et satans rasshull av en mann, og denne kvinnen, hun må jobbe med seg selv.''

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er det heller ikke. Men av det som kommer frem er det ikke voldtekt.

I dine naive øyne.

Skrevet

Blir litt satt ut!

En annen kveld skriver i et annet innlegg til deg; "Du har åpenbart personlige erfaringer. Det har jeg og."

Så ja hun vet tydeligvis hva hun snakker om..

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Blir litt satt ut!

Ja. I 10 år.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Hvordan dere kan se på dette som "sex mellom to enige", synes jeg er forferdelig.''

Det er det vel ingen som har sagt!?

Ikke?

Veldig mange synes at det er slik man gjør mot kvinnfolk...

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå må du gi deg med å overdramatisere på vegne av noen få linjer fra trådstarter.. Det virker som om du kopler inn egne erfaringer på et eller annet vis her. Og leser mer inn i situasjonen enn det trådstarter beskriver i sitt innlegg.

Javel?

Gjest En annen i kveld
Skrevet

I dine naive øyne.

For deg er det åpenbart enten eller. Igjen, vær vennlig å ikke gjøre kvinner til offer.

hidi, the scorpion
Skrevet

Himmel og hav - gi meg ett innlegg hvor en av oss skriver at vi tror de er enige om at å ha sex? Det er ingen tvil om at hun ikke ville, men vi vet ingenting om hvor tydelig hun var på at hun ikke ville overfor mannen, eller hva som ville skjedd om hun nektet. Dette er helt vesentlig informasjon som må til for å kunne vurdere om dette kan defineres som voldtekt.

Når det gjelder voldtekt, er svaret NEI, godt begrunnet.

Skrevet

Javel?

Ja, det er i hvert fall min erfaring. At når folk overrreagerer så til de grader som du gjør her - så ligger det som oftest egne vonde erfaringer bak uttalelsene. Og man kortslutter på et vis.

Skrevet

Ikke?

Veldig mange synes at det er slik man gjør mot kvinnfolk...

Nå får du gi deg! Alle her sier at de ikke synes det var greit det han gjorde, men at det er vanskelig å si om det er en voldtekt eller et "mindre overgrep" all den tid vi ikke vet mer enn det hun skriver.

At dette er noe det er normalt at menn gjør mot kvinner er det ingen som sier. De som kommenterer akkurat det sier at dette må være et rasshøl av en mann og lignende ting.

Skrevet

Jeg synes det er utrolig respektløst av deg å kalle dette en voldtekt overfor andre voldtektsofre, utifra den lille informasjonen vi har fått oppgitt.

Det er min mening.

hidi, the scorpion
Skrevet

For deg er det åpenbart enten eller. Igjen, vær vennlig å ikke gjøre kvinner til offer.

Er du dum?

Vet du hva som skjer med en kvinne som anmelder voldtekt?

Bare de tøffeste gjør.

Gjest Niccola
Skrevet

Er du dum?

Vet du hva som skjer med en kvinne som anmelder voldtekt?

Bare de tøffeste gjør.

Nå blir du krass og frekk hidi, slik du pleier når du får mange argumenter mot deg. Hold deg til saken!

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Det er helt umulig å diskutere med deg, ingen her kaller dette bra sex eller enighet om sex. Overhodet. Men det er langt fra en idiot og dominerende mann og en dårlig kveld, til voldtekt.

"Nei, det gjør vi ikke.

Det var fri tolkning fra min side."

Du fargelegger dette med dine personlige erfaringer. Du leser mer enn hva som konkret står der. Tror du kun voldtekstofre faker orgasme? Kvinner faker, kvinner som ikke har peiling på sin seksualitet faker, kvinner som er med en mann som ikke er bra seksuelt faker, kvinner som er sjenerte og redd for sex faker. Du må virkelig slutte å lese signaler inn i alt.

Igjen, dersom dette er gjentagende mønstre, dersom det handler om trusler, da er saken en helt annen og han må anmeldes. Men å fake en orgasme gjør det ikke til voldtekt.

Skrevet

Det gjelder å se nyanser. Fordi om man gjennomfører et samleie med sin partner som ikke føles godt, og som gir fysisk og psykisk ubehag, så kan ikke det likestilles med en voldtekt. Man må gjemme de store alvorlige ordene til de virkelig er nødvendige å bruke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...