Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Gjest Har kanskje for sensitive følelser

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå får du gi deg! Alle her sier at de ikke synes det var greit det han gjorde, men at det er vanskelig å si om det er en voldtekt eller et "mindre overgrep" all den tid vi ikke vet mer enn det hun skriver.

At dette er noe det er normalt at menn gjør mot kvinner er det ingen som sier. De som kommenterer akkurat det sier at dette må være et rasshøl av en mann og lignende ting.

Jeg mener det var voldtekt.

Sier det jeg mener. Og hva dere leser inn i et innlegg, bør stå for deres mening.

Fortsetter under...

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

42

• Mary Poppins

22

• Lillemus

9

• Colette

8

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg synes det er utrolig respektløst av deg å kalle dette en voldtekt overfor andre voldtektsofre, utifra den lille informasjonen vi har fått oppgitt.

Det er min mening.

Min mening er at dere ikke tar dette "ofre" på alvor.

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Er du dum?

Vet du hva som skjer med en kvinne som anmelder voldtekt?

Bare de tøffeste gjør.

Nei jeg anser meg selv ikke som spesielt dum hidi.

Jeg vet utmerket godt hva som hender om en kvinne anmelder, eller rettere sagt hva som kan hende.

Poenget mitt er at man er ikke et offer på bakgrunn av det lille som er skrevet her.

Skrevet

Jeg mener det var voldtekt.

Sier det jeg mener. Og hva dere leser inn i et innlegg, bør stå for deres mening.

''Voldtekt er en forbrytelse og et seksuelt overgrep der noen blir påtvunget seksuell omgang, ofte ved bruk av trusler, vold eller medikamenter''

http://no.wikipedia.org/wiki/Voldtekt

Var - etter trådstarterters opplysninger - noen av disse elementene til stede? Eller var det bare hennes manglende evne til å si nei/sette grenser som var utslagsgivende for resultatet?

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er helt umulig å diskutere med deg, ingen her kaller dette bra sex eller enighet om sex. Overhodet. Men det er langt fra en idiot og dominerende mann og en dårlig kveld, til voldtekt.

"Nei, det gjør vi ikke.

Det var fri tolkning fra min side."

Du fargelegger dette med dine personlige erfaringer. Du leser mer enn hva som konkret står der. Tror du kun voldtekstofre faker orgasme? Kvinner faker, kvinner som ikke har peiling på sin seksualitet faker, kvinner som er med en mann som ikke er bra seksuelt faker, kvinner som er sjenerte og redd for sex faker. Du må virkelig slutte å lese signaler inn i alt.

Igjen, dersom dette er gjentagende mønstre, dersom det handler om trusler, da er saken en helt annen og han må anmeldes. Men å fake en orgasme gjør det ikke til voldtekt.

Jeg har ikke oppfordret henne til anmeldelse. Så det vil jeg ha meg frabedt.

Når jeg leser trådstarters innlegg, ser jeg ikke for meg mye vold eller elendighet, men jeg ser lydighet.

Om dere ikke ser det, så er det deres loss.

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Når jeg leser trådstarters innlegg, ser jeg ikke for meg mye vold eller elendighet, men jeg ser lydighet.

"Jeg har ikke oppfordret henne til anmeldelse. Så det vil jeg ha meg frabedt."

Konkret HVOR skriver jeg at du oppfordrer til det?

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Det gjelder å se nyanser. Fordi om man gjennomfører et samleie med sin partner som ikke føles godt, og som gir fysisk og psykisk ubehag, så kan ikke det likestilles med en voldtekt. Man må gjemme de store alvorlige ordene til de virkelig er nødvendige å bruke.

Må man?

Er ikke det en av grunnene til at så få voldtektsforbrytere blir dømt?

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei jeg anser meg selv ikke som spesielt dum hidi.

Jeg vet utmerket godt hva som hender om en kvinne anmelder, eller rettere sagt hva som kan hende.

Poenget mitt er at man er ikke et offer på bakgrunn av det lille som er skrevet her.

Det er _din_ mening!

Gjest Niccola
Skrevet

''Voldtekt er en forbrytelse og et seksuelt overgrep der noen blir påtvunget seksuell omgang, ofte ved bruk av trusler, vold eller medikamenter''

http://no.wikipedia.org/wiki/Voldtekt

Var - etter trådstarterters opplysninger - noen av disse elementene til stede? Eller var det bare hennes manglende evne til å si nei/sette grenser som var utslagsgivende for resultatet?

Jeg er ikke uenig med det, men må bare skyte inn at følgende også står på Wikipedia:

''En person som skal begå en voldtekt mot et annet menneske trenger ikke nødvendigvis bruke fysisk eller psykisk makt.''

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Må man?

Er ikke det en av grunnene til at så få voldtektsforbrytere blir dømt?

Det er forferdeliug ødeleggende for kvinner å slenge ut en kommentar om "voldtekt" på bakgrunn av det lille som står skrevet. Det vanner ut ordet, desverre.

Dine erfaringer er DINE. Ikke nødvendigvis hennes.

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Det er _din_ mening!

Det er det, man kan ikke skrike voldtekt umiddelbart, man trenger mer informasjon enn hva som er kommet frem. Du leser din sak, og ser dine hendelser i hva hun skriver.

Skrevet

''Om dere ikke ser det, så er det deres loss.''

Jeg ser denne lydigheten du snakker om, og det er ikke bra. Spørsmålet er om denne mannen oppfører seg slik til vanlig, om det er et mønster - DA er jeg i tilfelle helt enig med deg, men hvis dette er en engangshendelse, synes jeg du blåser det opp noe veldig.

Skrevet

Jeg er ikke uenig med det, men må bare skyte inn at følgende også står på Wikipedia:

''En person som skal begå en voldtekt mot et annet menneske trenger ikke nødvendigvis bruke fysisk eller psykisk makt.''

Jeg er ikke for noen form for overgrep mot noe menneske. Men jeg synes vi skal være forsiktige med å tolke alt inn i kriminelle termer.

Det er så mange misforståelser, og så mye dårlig kommunikasjon i mange parforhold at partene ofte ikke vil kjenne igjen hverandres beskrivelser av det som har skjedd.

Annonse

Skrevet

Det er _din_ mening!

Det er _din_ mening ja, men samtidig kaller du de med en annen mening enn deg dumme og naive. Det er ingen som har sagt at dette er greit!

Skrevet

Jeg ser denne lydigheten du snakker om, og det er ikke bra. Spørsmålet er om denne mannen oppfører seg slik til vanlig, om det er et mønster - DA er jeg i tilfelle helt enig med deg, men hvis dette er en engangshendelse, synes jeg du blåser det opp noe veldig.

''Jeg ser denne lydigheten du snakker om, og det er ikke bra. Spørsmålet er om denne mannen oppfører seg slik til vanlig, om det er et mønster - DA er jeg i tilfelle helt enig med deg, men hvis dette er en engangshendelse, synes jeg du blåser det opp noe veldig.''

Helt enig med deg, Bookworm. Det er stor forskjell på om dette er et vanlig mønster i forholdet, eller om et er noe som har skjedd kun en gang.

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Riktig, da er det selvsagt noe annet. Dette er en forkastelig måte for en mann å oppføre seg på, men det er ikke voldtekt av det som kommer frem i det lille hun har skrevet.

Skrevet

Ja. I 10 år.

Velger et helt tilfeldig av dine innlegg å svare på.

Jeg ville bare si at jeg er veldig enig med det du sier i denne tråden.

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Velger et helt tilfeldig av dine innlegg å svare på.

Jeg ville bare si at jeg er veldig enig med det du sier i denne tråden.

Takk :-) Heldigvis er vi mange kvinner som deler samme syn i denne tråden.

Skrevet

Det er _din_ mening!

Det er bemerkelsesverdig hvordan du er så ydmyk overfor trådstarter som muligens har blitt utsatt for overgrep, mens en som fakisk sier rett ut at hun har levd i et underdadig forhold, er du svært lite ydmyk overfor, og går så langt som å kalle henne dum..

Gjest xbellax
Skrevet

Det kalles voldtekt.

Du bør reise til nærmeste krisesenter!

Hvorvidt dette er voldtekt eller ikke kommer ikke frem i det denne kvinnen skriver. Det er helt umulig å konkludere med noe som helst annet enn at dette skal ikke skje, dette er en idiot, dette er en kvinne som må jobbe med sine grenser og som åpenbart ikke har det bra, og et forhold som virker destruktivt. Mer enn det kan man ikke si. Jeg sier ikke at dette ikke var en åpenbart grusom episode for den det gjelder, men det er mye mellom bra sex og voldtekt.

Som andre reagerer jeg også på at du umiddelbart gjør denne kvinnen til et offer. Jeg har full respekt for at du har dine egne erfaringer, men de må være akkurat det -dine. Vær forsiktig med å stemple denne typen situasjoner som voldtekt og kvinnen som offer, -det gjør så uten tvil mer skade enn hva det gjør godt.

Jeg ser også flere tydelige tegn på noe som _kan_ være overgrep, men det ville være å tolke -slik du gjør i hele tråden. Å fake orgasme er noe kvinner har gjort i alle år, desverre, men som det blir nevnt under her - overgrep er ikke nødvendigvis den eneste årsaken til at kvinner faker. Ingen her sier at dette er ok, dette skal ikke skje, desverre gjør det det - men man kan ikke kaste rundt seg med så alvorlige og dybdtgripende ord før man vet mer. Denne kvinnen har det så til de grader ikke bra men vi vet ikke mer enn hva hun skriver. Dersom dette er et gjentagende mønster, dersom det kommer frem mer i samme stil om denne mannen noe som ikke skulle forundre meg, så selvsagt er saken en helt annen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...