Gjest tordensky Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Norge var "verdens beste land å leve i" også før finanskrisen, faktisk i enda større grad, men også da ville en gjennomsnittsnordmann oppleve at levestandarden øker ved å flytte til usa. Du må nå se at vi har et mere rettferdig system i Norge vel? I USA er det veldig mange som er veldig fattige, den fattigdommen har jeg ikke sett i Norge. 0 Siter
Speak Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har feriert der og kjenner godt flere som bor/har bodd der. (Bl.a. gubben.) Det er mye større forskjeller i USA. De fattige er veldig fattige, og de rike veldig rike. Du må også betale alt selv. Det finnes ikke ordninger for offentlig (nesten gratis) lege/sykehus osv. Det er også store forskjeller rundt omkring i landet på hvordan folk lever. Det er jo et digert land. Jeg har inntrykk av at det er veldig mye stress og kriminalitet i de større byene. (Jeg hører jo at gubben forteller at den ble myrdet, og den døde i overdose osv. Og dette er blandt hans nære venner den gang han bodde der.) 0 Siter
Gjest Coraline Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Det jeg har hørt fra de som har bodd der er at det er en fantastisk land å feriere i, men de ville absolutt ikke bosatt seg der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.