Gå til innhold

Sover han for mye?


Gjest vanskelig dette

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig dette

Hei

Nå er jeg sånn som lurer og lurer. Kanskje dette forumet kan gi meg noen svar?

Jeg har en gutt på litt over 1 uke. Han sover og sover, og spiser (mens han sover!) Er dette normalt? Er det vanlig at han "sover" mens jeg ammer han? Han får litt mat, sover i 15 min til 2 timer, får litt mat osv osv....

Håper noen har beroligende ord til en nybakt mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge han får pupp minst hver 4 time i begynnelsen og det ser ut til at han får i seg nok så går dette bra skal du se :)

Vesla sovna også veldig lett ved puppen og da slutta hun å suge også.Så jeg måtte ha på henne minst mulig og kile henne under tærne for at hun skulle holde seg våken

Lykke til og kos deg med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På natta er det likedan. Dette gjør at natta blir svært travel.

Råd mottas med stooor takk

Vel, nå er jo babyen din bare noe over en uke gammel. Og det _er_ travelt med sånne småttiser i heimen...også om natten..._særlig_ om natten. ;-)

Jeg synes ikke du skal stresse noe med dette, da gjør du det bare verre for deg selv. Men jeg husker med meg selv, det var forferdelig slitsomt om nettene synes jeg. Man får heller prøve å gjøre det beste ut av det. Jeg lot dattera mi få sove i sengen ved siden av meg, slik at hun hadde tilgang til puppen hele tiden. For meg var det fortsatt slitsomt på den måten, ettersom jeg sov dårlig av å ha henne liggende ved siden av meg, men det var i hvert fall den letteste måten jeg kunne gjøre det på. Slik holdt det på til hun var 3-4 mnd gammel. Da først syntes hun det var greit å ligge i sin egen seng, og hun sov mer på natten.

Jeg har ikke noe annet råd til deg, enn at du får ta tiden til hjelp, og ikke lage noe problem ut av dette. Det _går_ over etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På natta er det likedan. Dette gjør at natta blir svært travel.

Råd mottas med stooor takk

Man kan uansett ikke lære en liten fyr på en måned noe som helst - de er bare opptatt med sitt - spising og soving. Det beste du kan gjøre er å tilpasse deg babyen. La verden seile sin egen sjø for en periode, og sov når han sover. Det går seg til av seg selv.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære vanskelig dette.

Nyfødte barn spiser svært ofte.Ikke unormalt med 12-15 ganger i døgnet. Det er viktig for å få igang melkeproduksjonen. Når barnet dier får det både mat,trøst og trygghet. Du sier at barnet ditt sover mens det spiser. Ser du at det suger effektivt og svelger? Har det lett for å sovne,skift bleie før måltidet, ha på kun en liten boddy. Er du usikker på om det får nok mat, ta en tur på helsestasjonen til veiing. En god pekepin er at barnet har fått senepsgul avføring som kommer flere ganger daglig , har gode våte tissebleier minst 5 ganger i døgnet , og virker fornøyd etter avsluttet måltid.

Ser at du har fått mange gode råd fra ammende mødre.Regn med at di første 2 mnd.er ganske krevende. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...