Katt-ja Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Vi kommer til å vaksinere oss når den blir tilbudt oss utenfor risiko-gruppen, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 At du tør! Jeg tør ikke la vær. Hadde vært vanskelig å leve med hvis en av ungene ble livstruende syk pga. at jeg ikke fulgte helsemyndighetenes råd. Men lett å leve med at barna fikk ømhet i armen og litt uggen følelse i kroppen en dag eller to etter vaksinen. Jeg ser det helt motsatt. Jeg skal ikke vaksinere verken meg selv eller frøkna. For jeg ville få svært dårlig samvittighet hvis frøkna mi skulle få varige men av en vaksine som ingen helt vet langvarige ettervirknnger på. Og siden vi ikke er i noen risikogruppa tar vi det som det kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ser det helt motsatt. Jeg skal ikke vaksinere verken meg selv eller frøkna. For jeg ville få svært dårlig samvittighet hvis frøkna mi skulle få varige men av en vaksine som ingen helt vet langvarige ettervirknnger på. Og siden vi ikke er i noen risikogruppa tar vi det som det kommer. Jeg ville anse det som lettere å takle en skade påført etter å ha fulgt myndighetenes råd enn en skade påført av mitt personlige valg. Akkurat som at jeg har valgt å la ungene ta alle de andre vanlige vaksinasjonene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi tar den vi - solidaritet Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ser det helt motsatt. Jeg skal ikke vaksinere verken meg selv eller frøkna. For jeg ville få svært dårlig samvittighet hvis frøkna mi skulle få varige men av en vaksine som ingen helt vet langvarige ettervirknnger på. Og siden vi ikke er i noen risikogruppa tar vi det som det kommer. Hva om ditt barn var en av de uheldige som dør av å få sykdommen da?? Det er faktisk noen som har dødd av influensaen uten å være i risikogruppa. Og hva om ditt barn smitter et annet barn som absolutt ikke burde ha denne sykdommen. Det er også enkelte som ikke kan vaksinere seg - dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hva om ditt barn var en av de uheldige som dør av å få sykdommen da?? Det er faktisk noen som har dødd av influensaen uten å være i risikogruppa. Og hva om ditt barn smitter et annet barn som absolutt ikke burde ha denne sykdommen. Det er også enkelte som ikke kan vaksinere seg - dessverre. Skjønner ikke helt hva som skjedde - hoppet litt her - så teksten min kom i signaturfeltet. Fortsettelse: Vi skal ta den alle 4 hjemme hos oss - i hovedsak i solidaritet for å hindre mest mulig smitte. Mulig minstemann kommer under risikogruppe - ettersom han er astmatiker og kan ta den fra neste uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg er veldig usikker... Sambo har fått anbefalt å ta den fordi han er i en risikogruppe. Tror han velger å gjøre det... Jeg blir veldig sterkt oppfordret på jobb til å gjøre det. Arbeidsgiver dekker kostnader og vi får gjøre det i arbeidstiden. De ser helst at alle gjør det. Jeg jobber i barnehage. Jeg har egentlig ikke lyst til å ta den, men det spørs om jeg slipper opp for argumenter for å IKKE ta den... Snuppa på snart 4 har jeg heller egentlig ikke lyst til å vaksinere... Vi følger vaksineprogrammet ellers og alt sånt, men jeg har selv sett bivirkninger i lang tid etterpå pga vaksineforsøk (hjernehinnebetennelse på 80-tallet) og jeg kvier meg derfor mer enn jeg trodde for å sette uprøvde vaksiner på små barn... Får ta en diskusjon med sambo når det nærmer seg tidspunktet for at det kan bli aktuelt... Sannsynligvis har vi vel hatt det innen den tid 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Vi har diskutert det (dagen før minstemann fikk feber ), og vi kommer ikke til å vaksinere hverken ungene eller oss selv. Grunnen er at vi ikke tror sjansen for alvorlig sykdom av viruset er særlig stort. Vi har heller aldri vaksinert noen av oss mot vanlig influensa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 At du tør! Jeg tør ikke la vær. Hadde vært vanskelig å leve med hvis en av ungene ble livstruende syk pga. at jeg ikke fulgte helsemyndighetenes råd. Men lett å leve med at barna fikk ømhet i armen og litt uggen følelse i kroppen en dag eller to etter vaksinen. Eller hvis de fikk alvorlig nevrologiske skader pga bivirkning av en uutprøvd vaksine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Med det tempoet vaksinen kommer til oss nederst på lista her jeg bor, regner jeg med at vi får sykdommen før det blir vår tur. Skulle jeg mot formodning være for pessimistisk, regner jeg med at vi vaksinerer oss. Motforestillingene mine går kun på det praktiske. Jeg må være veldig motivert for prosjekter som går ut på at jeg først må stå etpar dager i telefonkø for deretter å måtte ta fri en hel dag fra jobben for å sitte i en ny kø. Det gjelder uansett hva slags gode som venter i enden av køen. ''Motforestillingene mine går kun på det praktiske. Jeg må være veldig motivert for prosjekter som går ut på at jeg først må stå etpar dager i telefonkø for deretter å måtte ta fri en hel dag fra jobben for å sitte i en ny kø'' Ser den :#. Med daglige utfordringer med å få tiden til å gå opp lyder det ikke fristende. Men tror vi satser på at det går enklere enn fryktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Eller hvis de fikk alvorlig nevrologiske skader pga bivirkning av en uutprøvd vaksine ''Eller hvis de fikk alvorlig nevrologiske skader pga bivirkning av en uutprøvd vaksine ;)'' Jeg tror jeg ville følte det som MYE tyngre hvis barnet mitt ble sykt pga. av at jeg IKKE fulgte rådene fra myndighetene, enn pga. at jeg fulgte rådene. Dessuten er dette ikke en veldig risikikabel vaksine. Det er ikke levende virus i den, og man har enormt stor erfaring med influensavaksine generelt. Den kvikksølvproblematikken som noen tar opp, er etter min mening helt marginal. Men det er, som alle vet, ikke snakk om tvangsvaksinering i Norge, så alle gjør seg selvsagt opp sin egen mening. (Og mange oppfatter seg som mer oppvakt og kompetent enn våre helsemyndigheter, ser jeg...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ser det helt motsatt. Jeg skal ikke vaksinere verken meg selv eller frøkna. For jeg ville få svært dårlig samvittighet hvis frøkna mi skulle få varige men av en vaksine som ingen helt vet langvarige ettervirknnger på. Og siden vi ikke er i noen risikogruppa tar vi det som det kommer. ''For jeg ville få svært dårlig samvittighet hvis frøkna mi skulle få varige men av en vaksine som ingen helt vet langvarige ettervirknnger på.'' Mener du virkelig det? At du ville fått dårligere samvittighet hvis hun ble syk av at du fulgte rådene, enn at hun ble syk fordi du mente deg mer kompetent enn myndighetenes leger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 ''Motforestillingene mine går kun på det praktiske. Jeg må være veldig motivert for prosjekter som går ut på at jeg først må stå etpar dager i telefonkø for deretter å måtte ta fri en hel dag fra jobben for å sitte i en ny kø'' Ser den :#. Med daglige utfordringer med å få tiden til å gå opp lyder det ikke fristende. Men tror vi satser på at det går enklere enn fryktet. ''Men tror vi satser på at det går enklere enn fryktet.'' Med alle skeptikerene, så blir det kanskje lettere å få vaksinen selv :-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstlyng Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ser det helt motsatt. Jeg skal ikke vaksinere verken meg selv eller frøkna. For jeg ville få svært dårlig samvittighet hvis frøkna mi skulle få varige men av en vaksine som ingen helt vet langvarige ettervirknnger på. Og siden vi ikke er i noen risikogruppa tar vi det som det kommer. Jeg synes du skal lese deg litt opp på dette: www.pandemi.no. I tillegg kan du jo lese litt om tidligere pandemier f.eks. spanskesyken. Hvor mange liv hadde blitt spart om de hadde hatt en vaksine den gangen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Vi har diskutert det (dagen før minstemann fikk feber ), og vi kommer ikke til å vaksinere hverken ungene eller oss selv. Grunnen er at vi ikke tror sjansen for alvorlig sykdom av viruset er særlig stort. Vi har heller aldri vaksinert noen av oss mot vanlig influensa. Stusser over at du som helsearbeider ikke ser, eller velger ikke å vektlegge, det solidariske ved å vaksinere deg. Noe sier meg at jeg har tatt opp dette med deg før (muligens i forbindelse med MMR). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 ''Eller hvis de fikk alvorlig nevrologiske skader pga bivirkning av en uutprøvd vaksine ;)'' Jeg tror jeg ville følte det som MYE tyngre hvis barnet mitt ble sykt pga. av at jeg IKKE fulgte rådene fra myndighetene, enn pga. at jeg fulgte rådene. Dessuten er dette ikke en veldig risikikabel vaksine. Det er ikke levende virus i den, og man har enormt stor erfaring med influensavaksine generelt. Den kvikksølvproblematikken som noen tar opp, er etter min mening helt marginal. Men det er, som alle vet, ikke snakk om tvangsvaksinering i Norge, så alle gjør seg selvsagt opp sin egen mening. (Og mange oppfatter seg som mer oppvakt og kompetent enn våre helsemyndigheter, ser jeg...) Så lenge du er bevisst på at det også kan (jeg understreker kan) være en risiko å vaksinere også Og når det kommer til helsemyndighetene - hvorfor skal vi stole blindt på dem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Stusser over at du som helsearbeider ikke ser, eller velger ikke å vektlegge, det solidariske ved å vaksinere deg. Noe sier meg at jeg har tatt opp dette med deg før (muligens i forbindelse med MMR). Jeg kan forstå at du stusser. Temaet vaksiner er noe jeg har tenkt uhyre mye på, og har tatt stilling til på bakgrunn av mye forskjellig informasjon fra mange forskjellige kilder. Jeg vet det kan oppfattes egoistisk. Jeg hadde valgt samme ståsted om jeg hadde familiemedlemmer som ikke selv kunne ta vaksinene pga risikofaktorer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg kan forstå at du stusser. Temaet vaksiner er noe jeg har tenkt uhyre mye på, og har tatt stilling til på bakgrunn av mye forskjellig informasjon fra mange forskjellige kilder. Jeg vet det kan oppfattes egoistisk. Jeg hadde valgt samme ståsted om jeg hadde familiemedlemmer som ikke selv kunne ta vaksinene pga risikofaktorer. Ok, hver må jo gjøre sine avveininger. Men jeg stusser likevel. Har både lege- og sykepleierbekjente som forsøker å påvirke sin omgangskrets til å la seg vaksinere, og som vil sørge for vaksine til seg og sine så snart de kan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Alle her i huset, den yngste ble nylig fem, kommer til å ta vaksinen. Hvis vi holder oss friske et par dager til får vi sprøyte på onsdag regner jeg med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Stusser over at du som helsearbeider ikke ser, eller velger ikke å vektlegge, det solidariske ved å vaksinere deg. Noe sier meg at jeg har tatt opp dette med deg før (muligens i forbindelse med MMR). Helsearbeidere trenger ikke å utsette seg selv for noe de regner med at er risikofylt, bare av solidaritet med andre. Om en ønsker å ta vaksine eller ikke, må være opp til den enkelte, ikke noe man skal presses til av samvittighetsgrunner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Guttungen på 8 kommer til å få den. Jeg skal vaksineres denne uken, dersom legen klarerer meg, det er pga en infeksjon som raser i kroppen akkurat nå, så jeg må sjekke at den er borte først. Jeg er i risikogruppen. Sambo kommer også mest sannsynlig til å ta den, han har vært syk, men vi vet ikke sikkert om det var svineri eller noe annet. Vi vil beskytte både oss selv, og andre. Har veid for og imot, og er kommet til at vi følger anbefalingene. Jeg har også snakket med legene mine. Når det er sagt, så er det visstnok absolutt ikke bra for meg å få svineinfluensaen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.