....AV Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Så lenge du er bevisst på at det også kan (jeg understreker kan) være en risiko å vaksinere også Og når det kommer til helsemyndighetene - hvorfor skal vi stole blindt på dem? Alle foretar vel en eller annen form for risikovurdering før de lar seg eller barna sine vaksinere. Med det antivaksinasjonshysteriet som har vært i mediene den siste tiden, skal det mye til hvis man ikke har fått med seg at det finnes motforestillinger. ''Og når det kommer til helsemyndighetene - hvorfor skal vi stole blindt på dem?'' Hvorfor skal vi ikke stole på dem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ja, vi kommer til å vaksinere oss. Har veid det fram og tilbake, lest masse om vaksinen - men når alt kommer til alt, så vaksinerer vi oss av hensyn til de som ikke kan ta vaksinen, først og fremst, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ok, hver må jo gjøre sine avveininger. Men jeg stusser likevel. Har både lege- og sykepleierbekjente som forsøker å påvirke sin omgangskrets til å la seg vaksinere, og som vil sørge for vaksine til seg og sine så snart de kan. De er nok også i flertall, men det finnes også flere leger og også flere sykepleiere som velger å reservere seg og sine familier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Alle foretar vel en eller annen form for risikovurdering før de lar seg eller barna sine vaksinere. Med det antivaksinasjonshysteriet som har vært i mediene den siste tiden, skal det mye til hvis man ikke har fått med seg at det finnes motforestillinger. ''Og når det kommer til helsemyndighetene - hvorfor skal vi stole blindt på dem?'' Hvorfor skal vi ikke stole på dem? Fordi de heller ikke alltid kun tenker på det som er det beste. Det er de (godt hjulpet av media) som har hauset opp noe i lenger tid, som det langt fra er sikkert blir den "katastrofen" de spår. Fordi de lar seg kjøpe av legemiddelindustrien. Fordi de kaster seg på det første, og velger å gi oss det, fremfor å vente på noe som antageligvis er bedre (som andre land velger å gi sine innbyggere). Blant annet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frillen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Fordi de heller ikke alltid kun tenker på det som er det beste. Det er de (godt hjulpet av media) som har hauset opp noe i lenger tid, som det langt fra er sikkert blir den "katastrofen" de spår. Fordi de lar seg kjøpe av legemiddelindustrien. Fordi de kaster seg på det første, og velger å gi oss det, fremfor å vente på noe som antageligvis er bedre (som andre land velger å gi sine innbyggere). Blant annet Folkehelseinstituttets assisterende direktør heter Camilla Stoltenberg og er datter av storaksjonær i GlaxoSmithKline Thorvald Stoltenberg, så derfor falt nok valget på Pandemrix istedet for Cevalen fra Baxter uten kvikksølv og skvalen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 ''Men tror vi satser på at det går enklere enn fryktet.'' Med alle skeptikerene, så blir det kanskje lettere å få vaksinen selv :-p ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg skal vaksinere meg denne uka og jeg håper også treåringen kommer til snart. Han har hatt mange bronkiolitter og selv om han ikke er plaget av kronisk lungesykdom har han utvilsomt lettere for å få luftveisproblemer enn andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg jobber i helsevesenet og skal vaksineres av arbeidsgiver. Mannen min er veldig skeptisk, så vi venter derfor med å vaksinere jentene (2 og 4 år). Ingen av dem befinner seg i risikogruppene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Folkehelseinstituttets assisterende direktør heter Camilla Stoltenberg og er datter av storaksjonær i GlaxoSmithKline Thorvald Stoltenberg, så derfor falt nok valget på Pandemrix istedet for Cevalen fra Baxter uten kvikksølv og skvalen. And I rest my case 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Vesla ble svært syk forrige gang hun hadde influensa. Hun gikk ned over 5kg, var syk i 3 uker og brukte omtrent 3 mnd før hun var i god nok form til å leke ute i barnehagen som normalt etterpå. Da var hun 3 år og det var "Fujian" som var den store stygge ulven det året ( http://www.aftenposten.no/helse/article669424.ece ) Det at hun ble så syk den gang gjør at jeg vurderer vaksine for henne selv om hun ikke tilhører risikogruppene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnea72 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Har vaksinert begge barna mine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har hatt temaet oppe med pappaen til ungene, og vi kommer til å vaksinere dem. Jeg vurderer risikoen for alvorlig sykdom ved influensaen langt større enn ved en vaksinasjon, og jeg vurderer også et rent solidarisk perspektiv. Vi får dessuten en ny, liten kusine om ei uke eller to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vurderer det kanskje Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Har vaksinert begge barna mine. Betyr det at begge barna dine er i en risikogruppe? (Ja for ellers ville de vel ikke fått vaksinen ennå?) Da er det jo ikke så rart at du lar dem bli vaksinert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnea72 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Betyr det at begge barna dine er i en risikogruppe? (Ja for ellers ville de vel ikke fått vaksinen ennå?) Da er det jo ikke så rart at du lar dem bli vaksinert. Begge barna mine er i risikogruppen.De er veldig plaget med astma,så legen annbefalte på det sterkeste at barna fikk vaksine.Satt i kø i to timer,men nå er det altså gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.