Gå til innhold

Massevaksinasjon


Gjest høstlyng

Anbefalte innlegg

Jeg tåler ikke vaksinen. Alle slike vaksiner har formalin i seg, som holdbarhetsmiddel, og det kan jeg få anafylaktisk sjokk og gå i koma av når jeg får det rett i blodåren. Jeg håper desperat på at flest mulig av de som kan, vaksinerer seg.

Datteren min tåler heller ikke vaksinen, fordi den er dyrket fram på egg, og hun tåler ikke rå egg ...

Jeg har hørt at det er kvikksølvet som er konserveringsmiddelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • laban

    11

  • ....AV

    5

  • Katt-ja

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstlyng

Selv har jeg kvikksølv (amalgam) i alle jekslene. Det er vel mye verre enn denne vaksinen?

Ja, helt sikkert :-). Har foresten masse kvikksølv i rompa jeg, ikke bedre det heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forskjellen fra vanlig sesonginfluensa er at det er mange færre som allerede har antistoffer mot denne influensaen og dermed vil mange fler bli smittet, også flere av de som er i risikogruppene og det er større risiko for de som ikke kan vaksinere seg. Derfor oppleves det naturlig å følge anbefalingene om å la seg vaksinere.''

Du skal selvsagt gjøre det du føler er naturlig for deg, jeg sier ikke at du ikke skal la deg vaksinere. Foreløpig (og det er det man kan forholde seg til) har ikke denne influensaen vist seg å være hverken farligere (flere har ikke dødd) eller ha større utbredning enn andre influensaepedemier.

''Hvorfor tror du myndighetene anbefaler at alle skal la seg vaksinere?''

De har kjøpt vaksinen, værste scenariot er tegnet opp i månedsvis (ikke inntruffet dog) og noen få antatt friske har dødd. Dette er det de har som grunnlag for å anbefale vaksinen til nå. Men de er mulig framsynte disse myndighetene?

''De har kjøpt vaksinen,''

Jeg synes alltid det er artig å høre om folks konspirasjonsteorier - "de anbefaler massevaksinasjon bare for å bli kvitt lageret medvaksiner".

Har man dummet seg ut og kjøpt noe man ikke trenger, er den beste måten å "cut losses" på å gjøre _ingenting_. Det blir jo bare ekstremt mye dyrere å sette i gang helsepersonale til å foretså vaksineringen samt bruke penger på utkjøring av vaksine, informasjonsarbeid mm. Innkjøpsprisen blir bare en liten del av de totale kostnadene ved massevaksinasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt frivillig å vaksinere seg i Norge. Barnevaksinasjonsprogrammet er også valgfritt. Det er et tilbud som myndighetene anbefaler at vi følger.

Sykdommen spres selvfølgelig i mindre grad dersom mange vaksineres.

Eksempelvis er kopper utryddet pga. en effektiv vaksine. Men vi kan ikke kvitte oss helt med virus som influensa og forkjølelse, siden de forandrer seg hele tiden.

Man kan ha gode grunner til ikke å vaksinere seg pga. spesielle helseforhold, som sterk eggeallergi i dette tilfellet. Alle som ikke tåler en vaksine - f.eks. småbarn med sykdommer som gjør at ikke immunforsvaret deres skal forstyrres når de er babyer, slik at de må vente til de blir eldre - tjener på at flest mulig av oss andre tar den.

Jeg synes i hvert fall man skal la være å høre på skrekkpropaganda som sier at vaksiner er gambling og eksperimentering. Det stemmer at man aldri kan være sikker på at vaksinen treffer helt, men det skyldes jo at viruset kan forandre seg mens produksjonen pågår og at influensabekjempelse er et kappløp med tiden, ikke at noen ønsker å lure oss.

Vi er heldige som bor i et land der vi kan velge å benytte oss av slike tilbud uten å bli ruinert. Jeg tenker pipa hadde hatt en litt annen lyd blant kritikerne dersom det hadde blitt bestilt vaksine til 25% av befolkningen, begrunnet med at blir så dyrt å tilby den til alle.

Med fare for å virke bedrevitersk (og dette er ikke spesielt rettet mot noen i akkurat denne tråden): Mange som påstår at de kan dette så veldig mye bedre enn helsemyndighetene, kunne hatt godt av en tur ca. 60 år tilbake i tid.

Veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er for lite utprøvd. De vet ikke en gang om den har effekt, den inneholder for lite av den opprinnelige viruset. De som har produsert den har fraskrevet seg ethvert ansvar. Det finnes bedre vaksiner på markedet, uten disse farlige innholdsstoffene. Den inneholder stoffer som er forbudt i feks USA. Influensavirus blir ikke utryddet om vi tar denne, det dukker opp nye hele tiden. Influensaviruset har vist seg å være mildere enn først antatt. Jeg stoler ikke på myndighetene i dette tilfellet. Hadde de sett til vårt beste hadde de kjøpt inn vaksiner uten de farlige innholdsstoffene og sett til at de ikke risikerte folks liv ved å vaksinere dem.

Jeg vaksinerer meg ikke i solidaritet og jeg synes det er et stupid argument. Da burde alle vaksinert seg hver gang det dukker opp et nytt influensavirus. Folk har dødd og kommer til å dø av influensa hver gang det dukker opp. Hvem av dere har vaksinert dere tidligere år ved influensaepedemier med tanke på andre?.

''Hvem av dere har vaksinert dere tidligere år ved influensaepedemier med tanke på andre?''

*rekker opp hånden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vanlig influensa er det vel de som er veldig syke, eller gamle som dør av, stort sett?''

Jeg har aldri sett så mye skriverier rundt en tidligere influensa som denne, men jeg tror jeg kan garantere at unge, folk med ikke underliggende sykdom har dødd av tidligere influensaepedemier også. Nå er ethvert dødsfall forsidestoff og folk skremmes vettet av. Man tar ikke til seg lengre at denne influensaen i veldig mange tilfeller har vist seg å være langt mildere enn tidligere influensar og det anbefales vaksinasjon av hele befolkningen. Jeg ser ikke logikken i dette.

Jeg kjenner (kjente) én som har dødd av sesonginfluensa. Hun var 100 år gammel og sterkt pleietrengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen sier det blir mindre enn forventet av influensaen,mens andre sier omvendt. Er iallefall viktig å stole på seg selv,siden det er så delte meninger om dette.

''Er iallefall viktig å stole på seg selv,''

Men det spørs hvor lurt det er å "stole på seg selv" når denne "selv" er helt ufaglært på området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker sånn at hva om jeg ikke tar denne vaksinen. Så får jeg svineinfluensaen om et par måneder. Jeg smitter noen med lavt immunforsvar som også er uten vaksine...

Skal man tenke mest på seg selv, eller skal man tenke på resten av befolkningen her?

''Skal man tenke mest på seg selv, eller skal man tenke på resten av befolkningen her?''

Man kan kopmme til samme resultat (altså å la seg vaksinere) ved å tenke på begge deler:-)

Man vet jo ikke _hvem_ av oss antatt friske som likevel kan havne i respirator og i verste fall dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

''Er iallefall viktig å stole på seg selv,''

Men det spørs hvor lurt det er å "stole på seg selv" når denne "selv" er helt ufaglært på området...

Men det som er skremmende er jo at de faglærte ikke er enige,de lager bare kaos og sprer frykt!!!

Bedre å stole på seg selv enn surrekopper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Den er for lite utprøvd. De vet ikke en gang om den har effekt, den inneholder for lite av den opprinnelige viruset. De som har produsert den har fraskrevet seg ethvert ansvar. Det finnes bedre vaksiner på markedet, uten disse farlige innholdsstoffene. Den inneholder stoffer som er forbudt i feks USA. Influensavirus blir ikke utryddet om vi tar denne, det dukker opp nye hele tiden. Influensaviruset har vist seg å være mildere enn først antatt. Jeg stoler ikke på myndighetene i dette tilfellet. Hadde de sett til vårt beste hadde de kjøpt inn vaksiner uten de farlige innholdsstoffene og sett til at de ikke risikerte folks liv ved å vaksinere dem.

Jeg vaksinerer meg ikke i solidaritet og jeg synes det er et stupid argument. Da burde alle vaksinert seg hver gang det dukker opp et nytt influensavirus. Folk har dødd og kommer til å dø av influensa hver gang det dukker opp. Hvem av dere har vaksinert dere tidligere år ved influensaepedemier med tanke på andre?.

Dette er første gang jeg opplever at myndighetene anbefaler oss alle å ta vaksine. Hadde også tatt vaksine mot vanlig influensa om vi var blitt oppfordret til det.

Og igjen - jeg skal ta vaksine blant annet av hensyn til andre som absolutt ikke burde få denne influensaen. Det er også flere som ikke kan ta denne vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De har kjøpt vaksinen,''

Jeg synes alltid det er artig å høre om folks konspirasjonsteorier - "de anbefaler massevaksinasjon bare for å bli kvitt lageret medvaksiner".

Har man dummet seg ut og kjøpt noe man ikke trenger, er den beste måten å "cut losses" på å gjøre _ingenting_. Det blir jo bare ekstremt mye dyrere å sette i gang helsepersonale til å foretså vaksineringen samt bruke penger på utkjøring av vaksine, informasjonsarbeid mm. Innkjøpsprisen blir bare en liten del av de totale kostnadene ved massevaksinasjonen.

''De har kjøpt vaksinen, værste scenariot er tegnet opp i månedsvis (ikke inntruffet dog) og noen få antatt friske har dødd. Dette er det de har som grunnlag for å anbefale vaksinen til nå. Men de er mulig framsynte disse myndighetene?''

Jeg synes det er så morsomt når noen plukker en ting ut av en rekke setninger og gjør det til en konspirasjonteori ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er første gang jeg opplever at myndighetene anbefaler oss alle å ta vaksine. Hadde også tatt vaksine mot vanlig influensa om vi var blitt oppfordret til det.

Og igjen - jeg skal ta vaksine blant annet av hensyn til andre som absolutt ikke burde få denne influensaen. Det er også flere som ikke kan ta denne vaksinen.

Det er godt så mange av dere er så hensynsfulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De har kjøpt vaksinen, værste scenariot er tegnet opp i månedsvis (ikke inntruffet dog) og noen få antatt friske har dødd. Dette er det de har som grunnlag for å anbefale vaksinen til nå. Men de er mulig framsynte disse myndighetene?''

Jeg synes det er så morsomt når noen plukker en ting ut av en rekke setninger og gjør det til en konspirasjonteori ;)

Hvorfor nevnte du dette med at de har kjøpt vaksinen, da?

Jeg har jo lest om andre folks tanker om akkurat dette andre steder på nettet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner (kjente) én som har dødd av sesonginfluensa. Hun var 100 år gammel og sterkt pleietrengende.

Jeg har/hadde en bekjent i tidlig 40-årene som døde av sesonginfluensa. Ikke i noen risikogruppe,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Ja, det er en annen som har "rappet" nicket mitt.

Siden du har brukt ditt nick i et betraktelig større omfang enn hva høstløv har, så kan du evt. be henne finne et annet nick. Hun har ikke gjort noe galt, men nickene er til forveksling like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nevnte du dette med at de har kjøpt vaksinen, da?

Jeg har jo lest om andre folks tanker om akkurat dette andre steder på nettet....

De har kjøpt vaksinen, De har "kjøpt" skrekkscenarioet om at denne nfluensaen sprer seg som ild i tørt gress og at den er farlig med tanke på at unge uten forutliggende sykdom har dødd av den og de vaksinerer med tanke på å forhindre spredning. Jeg har sagt at jeg forstår at de vaksinerer risikogrupper, men på bakgrunn av at denne influensaen er mild for de fleste forstår jeg ikke massevaksinasjonen. Hva tror du er grunnen til at de anbefaler hele befolkningen å la seg vaksinere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstlyng

Siden du har brukt ditt nick i et betraktelig større omfang enn hva høstløv har, så kan du evt. be henne finne et annet nick. Hun har ikke gjort noe galt, men nickene er til forveksling like.

Sorry, tar til meg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kjøpt vaksinen, De har "kjøpt" skrekkscenarioet om at denne nfluensaen sprer seg som ild i tørt gress og at den er farlig med tanke på at unge uten forutliggende sykdom har dødd av den og de vaksinerer med tanke på å forhindre spredning. Jeg har sagt at jeg forstår at de vaksinerer risikogrupper, men på bakgrunn av at denne influensaen er mild for de fleste forstår jeg ikke massevaksinasjonen. Hva tror du er grunnen til at de anbefaler hele befolkningen å la seg vaksinere?

''Hva tror du er grunnen til at de anbefaler hele befolkningen å la seg vaksinere?''

For å hindre spredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...