Gå til innhold

Massevaksinasjon


Gjest høstlyng

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • laban

    11

  • ....AV

    5

  • Katt-ja

    4

Mest aktive i denne tråden

''Hva tror du er grunnen til at de anbefaler hele befolkningen å la seg vaksinere?''

For å hindre spredning.

Og er det et godt argument når sykdommen er mild og derigjennom kan antas å være relativt ufarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Du kan f eks oversette det til engelsk og kalle deg Autumn Heather? ;-)

Hehe, godt forslag, men hva synes du om det nye nicket mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt forslag, men hva synes du om det nye nicket mitt?

_litt_ skuffet over at du ikke valgte mitt forslag, da...;-)

Neida;-) Jeg fikk en sånn mellomtingsfølelse av leonard Cohens Dear Heather og Autumn Leaves (her med Eva Cassidy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fru krokodille

_litt_ skuffet over at du ikke valgte mitt forslag, da...;-)

Neida;-) Jeg fikk en sånn mellomtingsfølelse av leonard Cohens Dear Heather og Autumn Leaves (her med Eva Cassidy).

Rakk å skifte før jeg så det, vurdere nå om "crocodylia" er litt penere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk å skifte før jeg så det, vurdere nå om "crocodylia" er litt penere?

Nei, synes du skal beholde fru krokodille:-)

Jeg er ikke superfan av anglofisering:-) Selv om jeg foreslo det jeg foreslo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Nei, synes du skal beholde fru krokodille:-)

Jeg er ikke superfan av anglofisering:-) Selv om jeg foreslo det jeg foreslo:-)

Okey, da beholder jeg denne for en stund ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Nei, synes du skal beholde fru krokodille:-)

Jeg er ikke superfan av anglofisering:-) Selv om jeg foreslo det jeg foreslo:-)

Slike ord får meg alltid til å ville lese 'anglo-fisering' også fnise littegrann. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkel Pinkel

Seriøst?

Hvorfor søren skal jeg la meg selv utsette meg for muligens lammelse om noen år osv fordi de i risikogruppene KAN dø? ALLE KAN DØ.

Jeg gjør som jeg vil - jeg har ikke tenkt å utsette meg for farlige senvirkninger pga alle som KAN dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fru krokodille/høstlyng

Seriøst?

Hvorfor søren skal jeg la meg selv utsette meg for muligens lammelse om noen år osv fordi de i risikogruppene KAN dø? ALLE KAN DØ.

Jeg gjør som jeg vil - jeg har ikke tenkt å utsette meg for farlige senvirkninger pga alle som KAN dø.

Du bestemmer selvsagt selv, ingen kommer og tvangsvaksinerer deg likevel.

Nå har vi hatt vanlig influensavaksine siden på 70-tallet, hvor mange av disse mener du har blitt lamme? Den nye vaksinen er jo laget av de samme stoffene, bare viruset som er litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det et godt argument når sykdommen er mild og derigjennom kan antas å være relativt ufarlig?

Problemet er at selv om den er relativt ufarlig

1) har ingen antistoffer mot den fra før, slik som ved vanlig influensa, og veldig mange vil bli syke samtidig. Dette kan føre til at viktige samfunnsoppgaver kan bli satt ute av spill, som f.eks sykehus, politi osv.

2) det har vist seg at det ikke bare de "tradisjonelle" risikogruppene har blitt alvorlig syke, men også unge og friske mennesker. Man kan ikke på forhånd vite hvem som blir alvorlig syke og hvem som vil klare seg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer selvsagt selv, ingen kommer og tvangsvaksinerer deg likevel.

Nå har vi hatt vanlig influensavaksine siden på 70-tallet, hvor mange av disse mener du har blitt lamme? Den nye vaksinen er jo laget av de samme stoffene, bare viruset som er litt annerledes.

Svaret er 1 av 100 000 etter myndighetenes beregninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier den noe om de vet hvorfor?

Har du kanskje en link også? :-)

Fra det andre forumet ;)

Hørte på nyhetene nå at myndighetene regner med at ca 500 mennesker vil dø her i Norge av svineinfluensa, om ingen vaksinerer seg. Og ca 500 mennesker (av 5 millioner i Norge) vil kunne få det dødelige Guillain-Barré syndromet, om man vaksinerer seg. (Da har jeg utelukket alle evt nevrologiske senvirkninger av vaksinen)

Om TransverseMyelitis

Causes

In some cases, the disease is presumed to be caused by viral infections or vaccinations and has also been associated with spinal cord injuries, immune reactions, schistosomiasis and insufficient blood flow through spinal cord vessels. Acute myelitis accounts for 4 to 5 percent of all cases of neuroborreliosis.[1] Symptoms include weakness and numbness of the limbs as well as motor, sensory, and sphincter deficits. Severe backpain may occur in some patients at the onset of the disease. Treatment is usually symptomatic only, corticosteroids being used with limited success. A major differentiation or distinction to be made is a similar condition due to compression of the spinal cord in the spinal canal, due to disease of the surrounding vertebral column. An urgent MRI is thus indicated.

Jeg orker ikke å finne mer men du kan google Guillan Barre og transvere myelitis eller akutt myelitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Fra det andre forumet ;)

Hørte på nyhetene nå at myndighetene regner med at ca 500 mennesker vil dø her i Norge av svineinfluensa, om ingen vaksinerer seg. Og ca 500 mennesker (av 5 millioner i Norge) vil kunne få det dødelige Guillain-Barré syndromet, om man vaksinerer seg. (Da har jeg utelukket alle evt nevrologiske senvirkninger av vaksinen)

Om TransverseMyelitis

Causes

In some cases, the disease is presumed to be caused by viral infections or vaccinations and has also been associated with spinal cord injuries, immune reactions, schistosomiasis and insufficient blood flow through spinal cord vessels. Acute myelitis accounts for 4 to 5 percent of all cases of neuroborreliosis.[1] Symptoms include weakness and numbness of the limbs as well as motor, sensory, and sphincter deficits. Severe backpain may occur in some patients at the onset of the disease. Treatment is usually symptomatic only, corticosteroids being used with limited success. A major differentiation or distinction to be made is a similar condition due to compression of the spinal cord in the spinal canal, due to disease of the surrounding vertebral column. An urgent MRI is thus indicated.

Jeg orker ikke å finne mer men du kan google Guillan Barre og transvere myelitis eller akutt myelitt

Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Fra det andre forumet ;)

Hørte på nyhetene nå at myndighetene regner med at ca 500 mennesker vil dø her i Norge av svineinfluensa, om ingen vaksinerer seg. Og ca 500 mennesker (av 5 millioner i Norge) vil kunne få det dødelige Guillain-Barré syndromet, om man vaksinerer seg. (Da har jeg utelukket alle evt nevrologiske senvirkninger av vaksinen)

Om TransverseMyelitis

Causes

In some cases, the disease is presumed to be caused by viral infections or vaccinations and has also been associated with spinal cord injuries, immune reactions, schistosomiasis and insufficient blood flow through spinal cord vessels. Acute myelitis accounts for 4 to 5 percent of all cases of neuroborreliosis.[1] Symptoms include weakness and numbness of the limbs as well as motor, sensory, and sphincter deficits. Severe backpain may occur in some patients at the onset of the disease. Treatment is usually symptomatic only, corticosteroids being used with limited success. A major differentiation or distinction to be made is a similar condition due to compression of the spinal cord in the spinal canal, due to disease of the surrounding vertebral column. An urgent MRI is thus indicated.

Jeg orker ikke å finne mer men du kan google Guillan Barre og transvere myelitis eller akutt myelitt

Jeg fant også denne:

Kan føre til lammelse

- Hva med Guillain-Barré Syndrom?

- Det er jo en veldig alvorlig bivirkning, og det forekommer i rundt ett tilfelle per million vaksiner, sier Helsedirektøren.

Guillain-Barré Syndrom er en lammelse som kan ramme alt fra bare beina til nesten hele kroppen, og som det kan ta et års tid å bli frisk av. Du kan lese mer om syndromet her.

- Men det er viktig å påpeke at det å ha influensa er en vesentlig større risiko for å få dette syndromet enn selve vaksinen. Rundt 1 av 100.000 utvikler dette syndromet etter å ha hatt influensa, sier Helsedirektøren.

Larssen påpeker at anafylaktisk sjokk er noe som er mye mer vanlig, og at det er grunnen til at alle som får vaksinen må sitte igjen i 20 minutter etter å ha blitt stukket. Denne typen sjokk må behandles med adrenalin, og er noe som kommer relativt umiddelbart etter å ha fått vaksinen, om reaksjonen kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...