Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Er mye sukker i ketchup... Ok :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tir N'a Noir Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Ja, skjønner. Nei hun har fine tenner. Men hjemme spiste hun jo leverpostei, pepperskinke, makrell i tomat, hvitost og det ble generelt lite sukkerpålegg. Ikke bruker hun sukker på frokostblandingen heller. Dette har pågått i 2 måneder nå. Er ikke ketchup som er i makrell i tomat leser jeg. Det er ikke så mye sukker der, men litt sukker er uansett ikke bra for tennene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Er ikke ketchup som er i makrell i tomat leser jeg. Det er ikke så mye sukker der, men litt sukker er uansett ikke bra for tennene. Jeg tror jeg har forstått:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tir N'a Noir Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Ok, sier du det:-) Ja i følge en gammel bok fra 70'tallet iallefall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tir N'a Noir Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tror jeg har forstått:-) Jo færre fyllinger jo bedre. I lære barna god munnhygiene er viktig så man slipper å bore. Kjenner du til disse? http://www.jordan.no/PageFiles/1219/miracle.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jo færre fyllinger jo bedre. I lære barna god munnhygiene er viktig så man slipper å bore. Kjenner du til disse? http://www.jordan.no/PageFiles/1219/miracle.jpg Har du fått dette helt på hjernen nå eller ;o) God natt og sov godt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tir N'a Noir Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Har du fått dette helt på hjernen nå eller ;o) God natt og sov godt:-) lol, god natt sov godt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tir N'a Noir Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Har du fått dette helt på hjernen nå eller ;o) God natt og sov godt:-) Ps. Nei ikke helt, men jeg vet å vondt det er å bore. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tror jeg har forstått:-) Voksenopplæringen?! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Voksenopplæringen?! ;-) He he he:-) Men du i det andre innlegget siktet jeg ikke til deg altså:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 He he he:-) Men du i det andre innlegget siktet jeg ikke til deg altså:-) *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er jo ikke snakk om at jeg ikke setter ned foten. Jeg sender med mørks brød, brød med korn, pålegg hun ikke spiser osv. Det er når jeg jenta som er tynn i fra før har blitt enda tynnere, man må begynne å gjøre noe, skjønner du:-) Da må man finne ut om man skal være tro mot sine prinsipper eller om man skal velge helsa. Vi har også en gutt som kan bli veldig tynn om han "får lov". Men han blir i hvert fall ikke sunnere av dilling med maten. En ting er jo matpakken, men det handler mest om hva du venner henne til hjemme først. Om det er forventet at hun spiser brød med korn hjemme, så spiser hun det nok på skolen også. Men som sagt; jeg tror ikke den matpakken tipper lasset om hun spiser sunt ellers. Så slapp av, la jenta få maten hun spiser så hun holder ut skoledagen og jobb med kresenheten aktivt resten av tiden 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Vi har også en gutt som kan bli veldig tynn om han "får lov". Men han blir i hvert fall ikke sunnere av dilling med maten. En ting er jo matpakken, men det handler mest om hva du venner henne til hjemme først. Om det er forventet at hun spiser brød med korn hjemme, så spiser hun det nok på skolen også. Men som sagt; jeg tror ikke den matpakken tipper lasset om hun spiser sunt ellers. Så slapp av, la jenta få maten hun spiser så hun holder ut skoledagen og jobb med kresenheten aktivt resten av tiden ''Vi har også en gutt som kan bli veldig tynn om han "får lov". Men han blir i hvert fall ikke sunnere av dilling med maten.'' Ok, da skjønner jeg at du hat gjort deg erfaringer som jeg ikke har og jeg skjønner bedre hvorfor du svarer som du gjør. Jeg tror at det som har skjedd er det motsatte av dine erfaringer. Jeg tror hun har gått ned i vekt, fordi jeg ikke har gitt etter før i det siste. Jeg velger det slik nå iom at jeg ikke synes hun kan bli tynnere nå. Ihverfall en periode fremover. Da vi kom ned hit var det 50 varmegrader nesten hver dag. Det er ikke bare henne som har gått ned i vekt. Både jeg og mannen min også. Bare sønnen som har beholdt vekten. Det er veldig lett å miste matlysten i varmen. Nå er det blitt bedre. Ligger på like under 40 nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 ''Vi har også en gutt som kan bli veldig tynn om han "får lov". Men han blir i hvert fall ikke sunnere av dilling med maten.'' Ok, da skjønner jeg at du hat gjort deg erfaringer som jeg ikke har og jeg skjønner bedre hvorfor du svarer som du gjør. Jeg tror at det som har skjedd er det motsatte av dine erfaringer. Jeg tror hun har gått ned i vekt, fordi jeg ikke har gitt etter før i det siste. Jeg velger det slik nå iom at jeg ikke synes hun kan bli tynnere nå. Ihverfall en periode fremover. Da vi kom ned hit var det 50 varmegrader nesten hver dag. Det er ikke bare henne som har gått ned i vekt. Både jeg og mannen min også. Bare sønnen som har beholdt vekten. Det er veldig lett å miste matlysten i varmen. Nå er det blitt bedre. Ligger på like under 40 nå. Forstår situasjonen Jeg synes som sagt du skal la henne ha hvitt brød med søtt pålegg framover. Det går nok helt fint for en stund. Sønnen min kan leve på brødskiver (brunt brød, riktignok) med hvitost om han får lov. Det er det eneste han ber om hvis han får valget, Dette i seg selv høres ikke ille ut, men han går ned i vekt jo flere måltider han får begrense til disse ingrediensene. Brød er ikke heldig for han. Han trenger kjøtt, fisk og grønnsaker for å holde vekten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 ''Men det virker jo som, i dette tilfellet, at barnet rett og slett "ikke liker" en hel haug med matvarer ;)'' Det stemmer og det har gått motsatt vei enn det som er vanlig. Tidligere likte hun mye av det andre unger ikke liker. Stangselleri, paprika og alt som var sterk. Hun hadde agurk oppå skinka og hun plukket ikke i salaten.Men hun har blitt mer kresen med årene. Nesten som storesøstra. Faktisk han som har vært den sykeste som har vært og fortsatt er enklest i matveien hos oss. Han spiser alt. I tillegg til det jeg nevnte, epler og gulerot, så liker hun også pære og banan heldigvis. Men ikke noe av dette vil hun ha på skiva. Hun er litt rar sånn. Det med å gå "motsatt vei" opplevde vi med vesla også, men nå er hun snart 9 år gammel og det har begynt å snu igjen - heldigvis 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det med å gå "motsatt vei" opplevde vi med vesla også, men nå er hun snart 9 år gammel og det har begynt å snu igjen - heldigvis Nå har jeg funnet en skinke hun likte. Hurra for de små fremskritt;o) Skinken heter Turkish smoked ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.