Gå til innhold

Halloween-mat?

Gjest Halloween-mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Halloween-mamma

Ja, jeg har svelget Den Store Halloween-kamelen, og arrangerer Halloween-fest for 2. klassingen min (kamelen gikk ned medhårs og på langs...).

Har lyst til å servere litt "ekkel" mat, og har følgende forslag selv:

- gele med plastmaur inni (lagvis gele altså, med flere smaker)

- små terracottapotter fylt med sjokoladepudding med en kunstig blomst oppi

- blå pannekaker

- tomatsuppe med "bein" ("beina" er spaghetti)

- rød saft ("blod")

Noen andre matretter jeg kan lage til som er i "ekte Halloween-ånd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. kult! :) Hva med grønn gele (slim) med larver og grønn eller rosa vaniljesaus? Sånne godis-ormer du finner i smågodt hylla, eller noe annet ekkelt fra bon-bon. Pass på så ikke maur går ned med geleen da, noen unger med magevondt etterpå - hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloween-mamma

Hehe.. kult! :) Hva med grønn gele (slim) med larver og grønn eller rosa vaniljesaus? Sånne godis-ormer du finner i smågodt hylla, eller noe annet ekkelt fra bon-bon. Pass på så ikke maur går ned med geleen da, noen unger med magevondt etterpå - hehe..

Grønnfargen er en del av geleen, ja, og maurene er såpass store at de ikke glir ned med uhell. :-)

Rosa vaniljesaus var ikke dummen! Og slike "ormer" la jeg på toppen i fjor, det var skikkelig ekkelt!

Dette er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bake pizza. Formet som et gresskar. Pynt oppå osten blir skinke til øyne og nese, og bacon som en siksak-munn.

Og så skal jeg bake krydderkaka til Toro. Hvit glasur med orange spindelvev og lakrisedderkopper.

Skal også teste blod-popcorn. Dvs. popcorn hvor man blander rød konditorfarge i smøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloween-mamma

Jeg skal bake pizza. Formet som et gresskar. Pynt oppå osten blir skinke til øyne og nese, og bacon som en siksak-munn.

Og så skal jeg bake krydderkaka til Toro. Hvit glasur med orange spindelvev og lakrisedderkopper.

Skal også teste blod-popcorn. Dvs. popcorn hvor man blander rød konditorfarge i smøret.

''Hvit glasur med orange spindelvev og lakrisedderkopper.''

Oransje spindelvev - hvordan? Og lakrisedderkopper - kjøper man det noe sted?

Popcornideen stjeler jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nærbutikken vår selger de gele-edderkopper i smågodthylla. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orange spindelvev lager jeg av melis som jeg farger med gul og BITTELITT rød konditorfarge. (Ja, jeg misset litt i fjor. Det ble mye melis før det ble orange). Bruker sprøytepose. Det var så enkelt å få til at selv jeg klarte det.

Edderkoppene lager jeg av lakrispenger til kropp, pastiller til hode og lakrissnører til bein. I år skal de får 8 bein... (Jeg ble litt mobbet i fjor da de hadde 6 bein og ble kalt maur....)

Kaka ble uansett kjempefin, så jeg har tenkt til å gjenta sukksessen.

Snuppa har også lånt masse Halloweenpynt, så huset skal pyntes på lørdag. Håper bare at det kommer mange unger. 7 er bedt.

Så jeg er jo så dum at jeg gleder meg jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...