Gjest deba Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Er en familie på fem, og det blir brukt ganske mye penger på mat pr. mnd, uten at jeg har en oversikt på hvor mye, men er det andre som vet hvor mye penger som går pr. mnd til mat til hele familien? Jeg er ikke spesielt flink til å spare penger på mat, og det utgjør vel en stor forskjell, i forhold til de som ser på prisene og sammenligner .du kan f.eks. kjøpe et brød til 7 kr på rema 1000, og få samme brødet i en anne butikk for 30 kr. Handler dere stort sett mesteparten av maten på de billigste butikkene, eller er mat såpass viktig at kvalitet går foran, det vil si gode rådvarer, på de beste butikkene? Jeg har inntrykk av at veldig mange som jeg vet har dårligere økonomi enn oss, ikke velger å spare penger på mat, men kjøper dyre rådvarer og unner seg ekstra godt veldig ofte. Hvordan er det med folk flest? Hadde vært interessant å vite hvor mange tusen folk bruker i mnd. på matbudsjett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 ''du kan f.eks. kjøpe et brød til 7 kr på rema 1000, og få samme brødet i en anne butikk for 30 kr.'' Ikke samme brødet nei. Men for all del - noen digger jo 7-kronersbrødet fra Rema, men det er ikke det samme som de brødene som koster 4 ganger så mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Vi har forholdsvis romslig økonomi og bruker nok også mye på mat. Har aldri regnet nøyaktig på budsjettet eller kontoutskriften, men tipper vi legger igjen minst 6000 i måneden i matbutikker. Bruker ganske mye på gode ferskvarer, men lite på brus, godteri og annet "unødvendig". Vi er to voksne og to barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plommeblomst Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 ''du kan f.eks. kjøpe et brød til 7 kr på rema 1000, og få samme brødet i en anne butikk for 30 kr.'' Ikke samme brødet nei. Men for all del - noen digger jo 7-kronersbrødet fra Rema, men det er ikke det samme som de brødene som koster 4 ganger så mye. Helt enig. Det er nok ikke SÅ enkelt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Vi er tre stk. og bruker 6000,- per mnd. på mat. Setter inn penger hver mnd. på et "matkort". I tillegg kommer restaurantbesøk som enten samboern eller jeg betaler.. Handler stort sett på kiwi. En sjelden gang på Meny, Ice og litt dyrere butikker hvis jeg skal ha noe spes. Kjøper speltbrød stort sett, koster vel oppimot 30,- kr. Synes det holder lenge, i motsetning til billigere brød som blir fort tørt. Spiser stort sett det jeg (siden jeg handler, og mannen har sjelden middagsønsker eller forslag ) har lyst på, men prøver å handle inn hovedting en gang i uka og har i frysern. Kaster sjelden mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg aner ikke hvor mye vi bruker på mat, men er sikker på at vi kunne spare mye hvis vi var litt flinkere til å planlegge. Vi har forholdsvis romslig økonomi og da er det lett å miste oversikkten. Men jeg vil nok regne med at vi tre bruker mellom 6 -8 000 i mnd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Kanskje vi burde prøve å finne ut hvor mye vi bruker i matbutikken hver måned. Vi bruker mye på brus, fordi mannen nekter å drikke noe annet. Det irriterer meg litt, men han røyker ihvertfall ikke lenger. Vi handler stort når det er tilbud på varer som vi bruker mye av. Ellers handler jeg mest på Rema. Så nå tror jeg at jeg skal begynne å føre regnskap. Det blir fordelt på følgende måte: Mat, brus og godteri. Kanskje du får et godt svar om en måneds tid ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.