janeymor Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Som nevnt i et annet innlegg, er jeg hjemme med 8-åringen som har influensa.. Om det er svineinfluensa eller ei vet jeg ikke, men han har høy feber, hoster og er ganske så utafor stakkars... Jeg og mannen min hadde tenkt å fordele dagene vi skulle være hjemme. Jeg mandag og tirsdag, han onsdag og torsdag og jeg fredagen.. Jeg hoster litt, men er ellers i nokså god form (hosten sitter litt dypt i brystet men jeg har ikke feber eller en slapp). Jeg jobber i barnehage og ringt for å snakke med kollegaene mine. De er livredde for smitte og ønsker at jeg blir hjemme hele uken... Har andre møtt tilsvarende holdninger nåe dere har sykt barn i disse dager? Ble litt forfjamset. Nå skal det sies at en av mine kollegaer er gravid i første trimester og en annen har en mann som er i risikogruppen og ikke må bli syk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Tror kanskje at jeg hadde reagert på samme måte. Dumt om du er smittet, og kommer i barnehagen og smitter "alle". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 ''De er livredde for smitte og ønsker at jeg blir hjemme hele uken...'' Før du går med på det bør du sikre deg at du enten får sykmelding eller at arbeidsgiver uansett dekker din lønn. Men det er kanskje en selvfølge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sakkosekken Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hei, har hørt om lignende tilfeller! Jeg synest alle som jobber i skole og bhg burde få tatt tester som bekreftet eller avkreftet at det var snakk om influensa. Det kan fort få store konsekvenser for mange - særlig barn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plommeblomst Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er i samme situasjon (hoster ikke selv, da) og fikk en lignende tilbakemelding fra en kollega. Samtidig kom det en kommentar om å bruke fornuft i forhold til de 7-8 dagene (altså om det er nødvendig å holde barnet hjemme så lenge). Hehe, ikke godt å vite hva de mener. Tror folk er veldig forvirra. Det spørs om de ville tenkt sånn om de var i samme situasjon. Jeg har i hvert fall tenkt å gå på jobb i morgen mens mannen er hjemme. Hvis arbeidsgiver ikke ønsker oss tilbake, får de nesten komme med et tilbud om løsning. Kan ikke se for meg at vi kan bruke egenmelding. Begge foreldre hjemme samtidig hos barnet som kanskje har svineinfluensa 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Her i familien er dette helt greit. Alle har nemlig blitt syke. Lillemor ble syk på lørdag. Mandag kveld fikk resten av gjengen det, så idag har vi alle 5 vært hjemme. Jeg har aldri opplevd noe som er så smittsomt før, og tror derfor at det er svineinfluensa. Minst 3 andre jenter i klassen til lillemor er også hjemme med tilsvarende symtomer. Så vi blir hjemme hele uka. Det er ikke nødvendig å risikere å smitte noen med dette. Hvis du ikke blir syk selv, kan du jo bare spørre din leder hva h*n synes. Og følge rådet ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Tror kanskje at jeg hadde reagert på samme måte. Dumt om du er smittet, og kommer i barnehagen og smitter "alle". Enig. Hadde blitt spesielt bekymret hadde jeg vært ansatt og gravid i første trimester. For å ikke snakke om ungene som er smittebomber hele gjengen! ) Så kommer ungen hjem med svineriet - så ligger hele fammen rett ut.. For de som ikke blir veldig hardt ramma er det jo ingen sak, men det vet man jo aldri. Skjønner de er bekymra, men siden du jobber i banrehage burde kanskje familien din få tatt test ved mistanke om smitte, så slipper du å holde deg borte lenge hvis det kun er snakk om forkjølelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.