Gå til innhold

Min mann tenner ikke på meg


Gjest Donau

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

''helt til hun begynte å svare stygt, da mistet hun min stemme.''

Hva er det som er så stygt da?

Mener du kommentarene om nhd?

Jeg synes mye av det var berettiget, og flere andre har også reagert på hans kommentarer. Og når trådstarter i tillegg - på grunn av kort fartstid på dol - trodde at dette var fagsvaret hun trodde hun hadde betalt for, ja da skjønner jeg GODT at hun ble meget opprørt!

Hun har mer enn èn tråd her. Les og bedøm selv..

Noe må leses før man dømmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    14

  • Colette

    11

  • morsan

    8

  • candyqueen_83

    7

Gjest Tenk deg litt om

Hun har mer enn èn tråd her. Les og bedøm selv..

Noe må leses før man dømmer...

Milde moses. Er det alltid like vanskelig for deg å innrømme feil? Det er da vitterligen du som bør lese de andre trådene hennes?

Saken er jo at trådstrater er ny på DOL, og ikke skjønte at også når man sender spørsmål til spesialister havner hun på forumet. I tillegg vet jo ikke nye personer at fagperson på psykiatri svarer gratis på andre fora enn det han er ansvarlig for, og at han praktiserer rød prikk også når han uttaler seg som privatperson på andre fagpersoners fora. Av den grunn kunne hun heller ikke vite at NHDs svar ikke var fagsvaret hun hadde betalt for.

Hadde jeg betalt nærmere 150 kroner for en profesjonell vurdering hadde også jeg reagert på svaret som NHD ga i denne tråden. Man må ha vært på DOL en stund til å vite at han gir sånne korte, kontante og relativt krasse svar innimellom. Jeg har forståelse dersom trådstarter syns det var et lite konstruktivt, faglig svakt og lite utfyllende svar han ga henne, og skjønner godt at hun reagerte på dette. Du mer enn noen bør vite at man ikke alltid svarer like konsrtuktivt når man blir provosert, og derfoir er det faktisk kun din reaksjon jeg ikke skjønner i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Milde moses. Er det alltid like vanskelig for deg å innrømme feil? Det er da vitterligen du som bør lese de andre trådene hennes?

Saken er jo at trådstrater er ny på DOL, og ikke skjønte at også når man sender spørsmål til spesialister havner hun på forumet. I tillegg vet jo ikke nye personer at fagperson på psykiatri svarer gratis på andre fora enn det han er ansvarlig for, og at han praktiserer rød prikk også når han uttaler seg som privatperson på andre fagpersoners fora. Av den grunn kunne hun heller ikke vite at NHDs svar ikke var fagsvaret hun hadde betalt for.

Hadde jeg betalt nærmere 150 kroner for en profesjonell vurdering hadde også jeg reagert på svaret som NHD ga i denne tråden. Man må ha vært på DOL en stund til å vite at han gir sånne korte, kontante og relativt krasse svar innimellom. Jeg har forståelse dersom trådstarter syns det var et lite konstruktivt, faglig svakt og lite utfyllende svar han ga henne, og skjønner godt at hun reagerte på dette. Du mer enn noen bør vite at man ikke alltid svarer like konsrtuktivt når man blir provosert, og derfoir er det faktisk kun din reaksjon jeg ikke skjønner i denne tråden.

Skjønte det etterhvert jeg òg. Hvis du har lest tråden, så ser du det!

Det har du tydeligvis _ikke_ gjort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenk deg litt om

Hun har mer enn èn tråd her. Les og bedøm selv..

Noe må leses før man dømmer...

Ditt svar til morsan som jeg svarte sendte du kl 01:00 nå i natt, og jeg svarte 01:14. På det tidspunktet hadde jeg lest tråden og catchet problemstillingen, mens du altså ikke hadde gjort det samme. Om du _hadde_ catchet poenget er jo svaret ditt kl 01:00 bare enda rarere..

Fei for din egen dør for en gangs skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ditt svar til morsan som jeg svarte sendte du kl 01:00 nå i natt, og jeg svarte 01:14. På det tidspunktet hadde jeg lest tråden og catchet problemstillingen, mens du altså ikke hadde gjort det samme. Om du _hadde_ catchet poenget er jo svaret ditt kl 01:00 bare enda rarere..

Fei for din egen dør for en gangs skyld. :)

Javel.

Kan ikke se noe negativt i mine svar. Vedkommende har mer enn èn tråd her, så ikke vet jeg.

Man bør uansett ikke spørre mer enn hva man kan tåle til svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenk deg litt om

Javel.

Kan ikke se noe negativt i mine svar. Vedkommende har mer enn èn tråd her, så ikke vet jeg.

Man bør uansett ikke spørre mer enn hva man kan tåle til svar.

''Kan ikke se noe negativt i mine svar''

Det overrasker meg ikke dessverre. :)

''Man bør uansett ikke spørre mer enn hva man kan tåle til svar''

Du aksepterer ennå ikke at du har tatt feil du? Jeg skal gjenta det en siste gang: Hun har altså aldri spurt hvermansen her inne, inkl deg, om noe som helst, hun trodde hun _kun_ spurte en fagperson (og da ikke på psykiatri, hun spurte en sexolog). Det er _lenge_ siden hun formidlet dette. Det er også lenge siden dette ble formidlet til deg, men som vanlig holder du på ditt, og ennå kl 01:00 syns du altså at det er betimelig å ignorere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Kan ikke se noe negativt i mine svar''

Det overrasker meg ikke dessverre. :)

''Man bør uansett ikke spørre mer enn hva man kan tåle til svar''

Du aksepterer ennå ikke at du har tatt feil du? Jeg skal gjenta det en siste gang: Hun har altså aldri spurt hvermansen her inne, inkl deg, om noe som helst, hun trodde hun _kun_ spurte en fagperson (og da ikke på psykiatri, hun spurte en sexolog). Det er _lenge_ siden hun formidlet dette. Det er også lenge siden dette ble formidlet til deg, men som vanlig holder du på ditt, og ennå kl 01:00 syns du altså at det er betimelig å ignorere dette.

Skjønner de!. Men er det en god nok grunn for henne å svare stygt til dem som ikke visste dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenk deg litt om

Skjønner de!. Men er det en god nok grunn for henne å svare stygt til dem som ikke visste dette?

Der deler jeg ikke din oppfatning. Jeg syns derimot at hun er modig, reagerer kontant og saklig på NHDs svar, og da direkte til NHD. Hun sier at dersom dette var det profesjonelle svaret hun har betalt for, vil hun ha pengene tilbake. Helt fair med tanke på NHDs svar i denne tråden spør du meg.

Deretter svarer hun Mary Poppins sitt forsvar av NHD. Her betviler trådstarter profesjonaliteten til en psykiater som svarer på denne måten, hun kunne sikkert spart seg å legge til at hun ''kjenner typen som sitter og mener'', men igjen: helt forståelig reaksjon fra en person hvis eneste kjennskap til NHD er følgende svar: ''Hvorfor i all verden ble det et forhold av dette? Ikke vanskelig å forutsi resultatet på sikt her'' Signert ’’Nils Håvard Dahl, psykiater’’

Dette er altså trådstarters første møte med forumet, første møte med fagsvar, og jeg har som sagt ingen problemer med å forså hennes reaksjon og utsagn. Faktisk syns jeg hennes utsagn er sympatiske og imøtekommende med tanke på erfaringen hun har gjort seg. Bare les en gang til og og se selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At denne såkalt psykiateren har hjulpet mange, rettferdiggjør vel ikke at han kan trykke ned andre. Så jeg syns ikke svaret ditt var særlig reflektert.

Det man blir mest provosert over kan ofte være det man trenger å reflektere over for å komme på riktig spor. Synd at visse tolker sannhetens ord som "plagerier". Jeg personlig synes det er mye snillere at det grunnleggende problemet påpekes enn å hjelpe med alle følgeproblemene. Håper for din del at dette ikke er et standard reaksjonsmønster hos deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann vet at jeg ikke tenner paa overvektige menn greit med noen faa kilo og jeg vet at han ikke tenner paa overvektige kvinner.

Vi er veldig aerlige med hverandre og vi vet at vi ikke kan legge paa oss 50 kilo, saa lenge vi skal vaere sammen med hverandre. Regner med pepper naa.

Jeg er helt enig med deg og har ingen problemer med å skjønne at min kjære kunne fått problemer med tenningen om jeg hadde lagt på meg 15-20 kg...

Det hjelper lite om trådstarter synes hun bærer de 25 ekstra kg godt, og det kan godt hende hun har en flott kropp!; så lenge mannen tenner mest på kvinner man kan telle ribbeina på på 20 meters avstand....

På den annen side kan morsan ha rett også, at det delvis også er hans måte å skyve skylden for sin lave sexlyst over på henne for å beskytte sin egen manndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes det alltid er spennende aa se hva du svarer, men for nye som spor her, kan den rode prikken forvirre. Slik som naa.

Hadde det ikke vaert bedre at du svarte med Nhd uten prikken

''Hadde det ikke vaert bedre at du svarte med Nhd uten prikken''

Det er jeg ikke enig i.

Jeg er generelt mer interessert i NHDs svar enn andres - nesten uansett tema - og synes derfor det er fint at de skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Husker ikke nicket i forrige tråd

Der deler jeg ikke din oppfatning. Jeg syns derimot at hun er modig, reagerer kontant og saklig på NHDs svar, og da direkte til NHD. Hun sier at dersom dette var det profesjonelle svaret hun har betalt for, vil hun ha pengene tilbake. Helt fair med tanke på NHDs svar i denne tråden spør du meg.

Deretter svarer hun Mary Poppins sitt forsvar av NHD. Her betviler trådstarter profesjonaliteten til en psykiater som svarer på denne måten, hun kunne sikkert spart seg å legge til at hun ''kjenner typen som sitter og mener'', men igjen: helt forståelig reaksjon fra en person hvis eneste kjennskap til NHD er følgende svar: ''Hvorfor i all verden ble det et forhold av dette? Ikke vanskelig å forutsi resultatet på sikt her'' Signert ’’Nils Håvard Dahl, psykiater’’

Dette er altså trådstarters første møte med forumet, første møte med fagsvar, og jeg har som sagt ingen problemer med å forså hennes reaksjon og utsagn. Faktisk syns jeg hennes utsagn er sympatiske og imøtekommende med tanke på erfaringen hun har gjort seg. Bare les en gang til og og se selv.

Bakker deg opp her jeg da.

Har lang fartstid her og synes NHD er en svært uprofesjonell figur. Svært uprofesjonell.

Har full forståelse for innskrivers reaksjon her.

Faktisk så svarte jeg henne i andre tråden hennes, og skrev at eneste gratisk hjelp var på prykriatri, men at jeg nok ikke helt ville anbefale den figuren som regjerte der.

Og så kommer jeg inn i denne tråden og får se hva som har skjedd her.

Har sakt det før, sier det igjen, synes det er veldig merkelig at en voksen mann, psykolog, spretter rundt om på alle fora her inne og bruker så mye tid av sin hverddag, på å slenge ut alskens merkelige svar og kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann vet at jeg ikke tenner paa overvektige menn greit med noen faa kilo og jeg vet at han ikke tenner paa overvektige kvinner.

Vi er veldig aerlige med hverandre og vi vet at vi ikke kan legge paa oss 50 kilo, saa lenge vi skal vaere sammen med hverandre. Regner med pepper naa.

Morsan nevner brannmannen med store skader. Hadde dere forlatt hverandre for det også? Hva om du mistet begge beina i en ulykke? Hva om du ble benskjør og fikk pukkelrygg?

Eller er det kun fett som er så frastøtende at dere ikke orker tanken? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husker ikke nicket i forrige tråd

"Allerede fra dag 1 fortalte han at han hadde litt problem med å tenne på damer som ikke var slanke."

Hvorfor i all verden ble det et forhold av dette? Ikke vanskelig å forutsi resultatet på sikt her.

Det er utrolig mange menn som liker frodige damer. Det er dog av liten glede for deg / dere så lenge din mann ikke tenner på deg.

Om det seksuelle er knapt lunkent tidlig i forholdet, er det temmelig urealistsik å forvente at det skal bli hett mange år ( og kg) senere.

Burde ikke du snart skjønne at din busende uhøvelige framferd kan være upassende?

Hvorfor kan ikke du holde deg til de svarene du blir bedt om når du turer rundt med din røde prikk?

Nå har du gitt en ny bruker en volsom start her inne, såpass voldsom at vedkommende har blitt skremt fra å ville fortsette å være her. Er det sånn DOL skal fremstå for brukere?

Du burde da huske at som fagperson så skal du være til hjelp for også andre enn de med lang fartstid her inne, som kjenner til deg.

Merkelig at normalmann skal behøve å fortelle deg dette!

Trekk nå til deg labbene mann og begynn å oppføre deg profesjonellt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''Hadde det ikke vaert bedre at du svarte med Nhd uten prikken''

Det er jeg ikke enig i.

Jeg er generelt mer interessert i NHDs svar enn andres - nesten uansett tema - og synes derfor det er fint at de skiller seg ut.

Det er jeg enig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Hadde det ikke vaert bedre at du svarte med Nhd uten prikken''

Det er jeg ikke enig i.

Jeg er generelt mer interessert i NHDs svar enn andres - nesten uansett tema - og synes derfor det er fint at de skiller seg ut.

For meg personlig er det ikke noe problem og det er heldigvis ikke jeg som bestemmer. Dette var bare et forslag, slik at det ikke forvirrer nye brukere, slik som i dette tilfellet.

Selv leser jeg alt han skriver og er nysgjerrig paa hva slags svar han gir enten det er psykiatri eller annet.

Jeg har selv spurt Nhd om ting som er utenfor hans omraade fordi jeg har tenkt han kan ha noe aa bidra, saa jeg skal ikke kritisere det.

Jeg vil gjerne se at det er han som svarer jeg ogsaa, men for meg holder det med nhd. naar han begeveger seg utenfor psykiatriforumet.

Har skj;nt han noen ganger svarer anonymt ogsaa, saa han faar vurdere selv naar det passer seg og bruke prikken.

Akkurat naa slo den rode prikken litt feil ut. Plager ikke meg, men det var uheldig for den nye som hadde bedt om fagsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Morsan nevner brannmannen med store skader. Hadde dere forlatt hverandre for det også? Hva om du mistet begge beina i en ulykke? Hva om du ble benskjør og fikk pukkelrygg?

Eller er det kun fett som er så frastøtende at dere ikke orker tanken? ;)

He he, du faar det til aa hores ut som jeg er overfokusert paa utseendet og det mener jeg bestemt at jeg ikke er. Nei, herregud vi er middelaldrende begge to er ingen fotomodeller noen av oss. Jeg visste at jeg ville skape reaksjoner, men det er greit.

Jeg kan love deg at jeg ikke hadde gaatt i fra en brannskadet mann. Ihvertfall ikke da. Jeg er ikke laget av stein og da hadde jeg jeg nok blitt vaerende for enhver pris. Det er jeg ganske sikker paa.

Jeg taaler rynker, graatt haar, slapp hud, ekstra kilo, celuitter og alt som folger med alderen.

Men jeg maa vel bare innromme at jeg nok alltid har hatt en lav toleranse for fett. Da spesielt naar det gjelder meg selv, men jeg har blitt langt bedre med aarene og jeg har aldri noen gang hatt anorexi, bare saa det er sagt. Jeg synes til og med at det er fint med frodige damer hvor fettet er plassert paa riktig sted. Hos meg derimot, som er spinkelt bygd, faar ikke jeg saanne yppige former naar jeg legger paa meg. Formene kommer bedre frem naar jeg er slank. Ikke at jeg har noe lett for i bli overvektig heller.

Jeg har heller aldri falt for alt for overvektige menn. Jeg kan igrunnen ikke noe for det. Skjonner at problemet ligger hos meg, men jeg hadde altsaa ikke fikset det. Litt fettfobi har jeg nok.

Det er ikke bare fettet i seg selv som er problemet, men jeg ser at disse menn har andre personligheter ogsaa. Bevegeligheten blir en annen. De kan ikke ha et normalt liv. Selv det aa gaa rundt paa en golfbane kan bli et problem. Vonde knaer osv.

Jeg hadde ikke fikset det, tror jeg. Jeg ville folt irritasjon i steden for bedfolelse. Jeg er sikkert et slemt troll.

Men dette gjelder kraftig overvekt. Mannen min har vaert 10kilo st;rre enn han er naa, uten at jeg vurderte skilsmisse av den grunn. Det hadde jeg nok ikke gjort om han veide 25 kilo mer heller, men da hadde jeg nok sagt i fra paa en pen maate at det begynte aa plage meg.

Om han hadde lagt paa seg 50 kilo, ville han vaert an annen enn den han er i dag og hvis han da hadde gitt blaffen i aa gjore noe med det, hadde han ikke vaer den mannen jeg en gang falt for, saa jeg vet ikke hva jeg da ville gjort. Er det sykdom som ligger bak, blir det en annen sak. Er det selvforskyldt er det straks verre.

Men som sagt er han over 50 aar, saa jeg forventer da ikke annet enn at han skal se slik ut heller. Jeg forventer bare at vi bege gjor vaart for at vi kan kose oss paa golfbanen, gaa paa ski osv i mange aar fremover. Saa faar vi bare haape at vi faar vaere friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drvalley

He he, du faar det til aa hores ut som jeg er overfokusert paa utseendet og det mener jeg bestemt at jeg ikke er. Nei, herregud vi er middelaldrende begge to er ingen fotomodeller noen av oss. Jeg visste at jeg ville skape reaksjoner, men det er greit.

Jeg kan love deg at jeg ikke hadde gaatt i fra en brannskadet mann. Ihvertfall ikke da. Jeg er ikke laget av stein og da hadde jeg jeg nok blitt vaerende for enhver pris. Det er jeg ganske sikker paa.

Jeg taaler rynker, graatt haar, slapp hud, ekstra kilo, celuitter og alt som folger med alderen.

Men jeg maa vel bare innromme at jeg nok alltid har hatt en lav toleranse for fett. Da spesielt naar det gjelder meg selv, men jeg har blitt langt bedre med aarene og jeg har aldri noen gang hatt anorexi, bare saa det er sagt. Jeg synes til og med at det er fint med frodige damer hvor fettet er plassert paa riktig sted. Hos meg derimot, som er spinkelt bygd, faar ikke jeg saanne yppige former naar jeg legger paa meg. Formene kommer bedre frem naar jeg er slank. Ikke at jeg har noe lett for i bli overvektig heller.

Jeg har heller aldri falt for alt for overvektige menn. Jeg kan igrunnen ikke noe for det. Skjonner at problemet ligger hos meg, men jeg hadde altsaa ikke fikset det. Litt fettfobi har jeg nok.

Det er ikke bare fettet i seg selv som er problemet, men jeg ser at disse menn har andre personligheter ogsaa. Bevegeligheten blir en annen. De kan ikke ha et normalt liv. Selv det aa gaa rundt paa en golfbane kan bli et problem. Vonde knaer osv.

Jeg hadde ikke fikset det, tror jeg. Jeg ville folt irritasjon i steden for bedfolelse. Jeg er sikkert et slemt troll.

Men dette gjelder kraftig overvekt. Mannen min har vaert 10kilo st;rre enn han er naa, uten at jeg vurderte skilsmisse av den grunn. Det hadde jeg nok ikke gjort om han veide 25 kilo mer heller, men da hadde jeg nok sagt i fra paa en pen maate at det begynte aa plage meg.

Om han hadde lagt paa seg 50 kilo, ville han vaert an annen enn den han er i dag og hvis han da hadde gitt blaffen i aa gjore noe med det, hadde han ikke vaer den mannen jeg en gang falt for, saa jeg vet ikke hva jeg da ville gjort. Er det sykdom som ligger bak, blir det en annen sak. Er det selvforskyldt er det straks verre.

Men som sagt er han over 50 aar, saa jeg forventer da ikke annet enn at han skal se slik ut heller. Jeg forventer bare at vi bege gjor vaart for at vi kan kose oss paa golfbanen, gaa paa ski osv i mange aar fremover. Saa faar vi bare haape at vi faar vaere friske.

Alle har vi vel ulike preferanser hva vi synes er tiltrekkende. Problemet er vel ikke om en synes tykke eller tynne er tiltrekkende eler ikke.

Problemet er at noen ikke tar konsekvensen av dette ved at de velger å inngå det de mener skal være et langvarig forhold med noen de bare er middels het på eller hvor den andre bare er seksuelt lunken på en selv.

Skal et forhold ha livets rett, må en i hvert fall de første årene være halvgal av begjær etter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...