Gå til innhold

Noen som har endret mening ang. vaksine?


Luska

Anbefalte innlegg

For noen uker siden var jeg rimelig sikker på at jeg ikke skulle ta vaksina. Men nå har det gått litt tid, jeg har fått litt mer info, både via media og helsepersonell, har diskutert litt fram og tilbake. I tillegg syns jeg utbredelsen av svineinfluensaen har "eksplodert" litt i forhold til hva jeg så for meg.

Jeg tror jeg kommer til å ta vaksina når det blir min tur. Har ikke bestemt meg 100%, men tror det ender med det.

Hva med dere, er det noen som har gått fra nei til ja, eller omvendt for den del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    21

  • Colette

    7

  • cathlin

    5

  • morsan

    3

Mest aktive i denne tråden

Har ikke gått fra nei til ja for min egen del, men mitt barn på 12 sa at hun vil ha vaksine, da ble jeg litt usikker på om jeg kan nekte henne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra nei til ja

Ja, jeg ombestemte meg. Var helt sikker på at jeg ikke ville ta den. Jeg tok den i går (er i en risikogruppe, og var redd jeg ville bli enda dårligere av vaksinen).

Jeg syns nå at alle bør ta den, etter det jeg har lest og lært. Legen min var helt fortvilet over hvor syke folk kan bli av influensaen, og var ikke i tvil om at alle bør ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Jeg har aldri vært imot dette, men jeg har villet hatt nok informasjon om saken til å føle meg sikker. I går fikk jeg vaksinen, både mot den vanlige influesaen og imot svinet. Merker ingenting, men vet jeg har gjort det riktige fordi jeg nå har mindre sjanse til å smitte andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt på tja. Ser det an. I mellomtiden kan det jo hende at jeg blir smittet da det går smitte her i nabolaget. Da slipper jeg jo å ta noe hensyn tild et i det hele tatt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer definitivt til å ta den. Ikke bare for egen del, men like mye for ikke å være skyld i å smitte noen som ikke bør smittes (ikke kan ta vaksinen av helsemessige årsaker f.eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg gikk fra aner ikke, til ja. Jeg skal ta den i dag, så sant jeg blir klarert, skal ha sjekk hos legen først på noe grums i systemet jeg har hatt nå. Satser på at det går greitt og at jeg vaksinert når jeg går ut fra legekontoret.

Jeg bestemte meg vel egentlig ikke før det var mer informasjon som det nå foreligger, og ett moment er jo at den har blusset veldig opp nå. Her er det nå mange som er eller har vært syke. I starten når det var snakk om vaksinenen, så var det lite smitte her, så det ble litt uvirkelig egentlig.

Jeg var vel også litt usikker på om jeg var i risikogruppen, men det var jeg visstnok til gangs mente legene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Ja, jeg ombestemte meg. Var helt sikker på at jeg ikke ville ta den. Jeg tok den i går (er i en risikogruppe, og var redd jeg ville bli enda dårligere av vaksinen).

Jeg syns nå at alle bør ta den, etter det jeg har lest og lært. Legen min var helt fortvilet over hvor syke folk kan bli av influensaen, og var ikke i tvil om at alle bør ta den.

''Legen min var helt fortvilet over hvor syke folk kan bli av influensaen, og var ikke i tvil om at alle bør ta den.''

...mens min gravide venninne fikk følgende "råd" fra fastlegen: "Jeg er nødt til å si til deg at vi anbefaler alle, også gravide, å ta vaksine, men hadde du vært datteren min, ville du aldri fått lov."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Legen min var helt fortvilet over hvor syke folk kan bli av influensaen, og var ikke i tvil om at alle bør ta den.''

...mens min gravide venninne fikk følgende "råd" fra fastlegen: "Jeg er nødt til å si til deg at vi anbefaler alle, også gravide, å ta vaksine, men hadde du vært datteren min, ville du aldri fått lov."

I Sveits fraråder de gravide, de over 60 år og småbarn å ta vaksinen fordi de vet for lite om den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Legen min var helt fortvilet over hvor syke folk kan bli av influensaen, og var ikke i tvil om at alle bør ta den.''

...mens min gravide venninne fikk følgende "råd" fra fastlegen: "Jeg er nødt til å si til deg at vi anbefaler alle, også gravide, å ta vaksine, men hadde du vært datteren min, ville du aldri fått lov."

I samme lenke som du fikk isted står det også at i USA er skvalen ikke godkjent for bruk i vaksiner for gravide.

Jeg blir bare mer og mer skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått ved at jeg ikke skal ta den hele tida, og gjør det fortsatt. Jobber i helsevesenet selv, men sist jeg tok influensavaksine ble jeg skikkelig dårlig, og sengeliggende i over ei uke. Det tar jeg ikke sjansen på skal skje igjen.

Jeg hadde ei lita uke der jeg var ordentlig forkjølet for noen uker siden, og satser på at det var den ene runden jeg får i år.

Skulle man mot formodning ombestemme seg, regner jeg med at vaksinen fremdeles er å oppdrive etter jul - dersom man ser det som nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg hadde ikke tenkt til å ta den for noen uker siden, men jeg skal i dag.

Da var den tatt :o) Litt øm ved stikkstedet, men fortsatt føler jeg meg bra. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

I samme lenke som du fikk isted står det også at i USA er skvalen ikke godkjent for bruk i vaksiner for gravide.

Jeg blir bare mer og mer skeptisk.

Ja, ser det er flere land. Vi er jo vant med at det er Norge som er restriktive, men denne gangen ser det kanskje annerledes ut?

Men jaggu ikke lett å være gravid kvinne hos den legen :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra et "mest sannsynlig ja" til et "helt sikkert ja", så kan vel neppe si at jeg har endret mening:-)

Men mange må ha gjort det, da, ettersom det var under 30% som svare ja for et par uker siden, mens det nå er mer enn dobbelt så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra nei til ja for ca to uker siden. Siden jeg er gravid var jeg veldig, veldig skeptisk og trodde også at influensaen omtrent var over. Så feil tok jeg der.

Vaksinen er nå satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg snudde fra nei til ja i går. Men her i hovedstaden er det ikke mulig å få satt noen vaksine på et par uker ennå ifølge legen min. Er ikke i risikogruppe, men helsepersonell.

Leste i Aftenposten at en fysioterapeut sto i kø i går for å vaksinere seg sammen med folk i risikogruppe. Er det bare å stille seg opp og vente, altså? Har satt meg lite inn i dette, bare spurt legen min, og han sier jeg nok må vente noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil. Det er meldt om ni tilfelle av nervesykdommer pga vaksina og de sa at 1 av 100 000 ville bli rammet og jeg nekter å tro at det er gitt 900 000 vaksiner allerede

• 3 rapporter om generelle lidelser og reaksjoner på administrasjonsstedet, og en av disse defineres som alvorlig,

• 9 rapporter om sykdommer i nervesystemet,

• 1 rapport om mage-og tarmsykdommer,

• 1 rapport om hudsykdommer,

• 2 rapporter om muskel-og skjelettsykdommer,

• 5 rapporter om sykdommer i lunger og luftveier, hvorav 2 av dem anses som alvorlige,

• 1 rapport om karsykdom og

• 2 rapporter om øyesykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Jeg har gått fra et bastant nei, til et tvilene tja?? Jeg er veldig usikker. Mannen skal ta siden han jobber i helsevesenet, og han mener at jeg og datteren også bør ta den. Men jeg er veldig usikker, og har liten lyst. Det er nsom dør, mendet er det jo hvert år. Så er det noen som blir alvorlig syke av vaksinen også, så jeg vet sannelig ikke jeg. Men generelt sett er det jo bedre å bli syk, enn død, da. Foreløpig sitter jeg på gjerdet og veier for og imot, og blir ikke enig med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...