Gå til innhold

Noen som har endret mening ang. vaksine?


Luska

Anbefalte innlegg

Hvis du ser under Oslo Kommune og din bydel så står det der hvor du skal henvende deg men i Oslo går man stort sett til fastlegen. Jeg vet at Tøyen har et vaksinekontor for bydelen men ellers så får du ikke vaksine i annen bydel/kommune enn der du bor selv om du har fastlege i en annen bydel/kommune.

Ok. Takk. Har du tatt den? Vet du hva slags bivirkninger som er vanlig ved den? Hadde vært greit å slippe influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    21

  • Colette

    7

  • cathlin

    5

  • frosken

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Jeg har nå tatt vaksinen, jeg gruer meg endel for sprøyter, men det gikk veldig fint. Litt øm i armen i dag, men foreløpig ikke noe mer enn sist da jeg tok stivkrampesprøyte.

Jeg føler meg litt pjusk i dag, men det kan like godt være andre ting, siden jeg er sliten om dagen.

Fikk beskjed om å ta det med ro etter vaksinen, og det har jeg gjort. Så i kveld er det sambo som må kokkelere, jeg bruker den ømme armen for alt den er verdt! ;o)

Jeg har snakket med mange som har gått fra nja, til ja. Flere av dem er vaksinerte, og de fleste hadde ingen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting en kan lure på samtidig er hvordan det henger sammen med at så mange IKKE skal ta vaksina og at det faktisk virker som om panikken råder når man kommer til det punkt at vaksina faktisk kan tas. Har jo ikke hørt stort annet enn at vaksinekøene har vært preget av kaos og lange køer... .

Så var tilfelle også her jeg bor. Alle som ville skulle få vaksine men likevel var det kaos. Henger ikke på greip med det folk sier og det folk gjør synes jeg... ;-)

Beklager at jeg tok det med i den allerede oppstartede tråden, men jeg tenkte som så at det kanskje ikke var nødvendig å starte enda en vaksinetråd... :-)

Kanskje vaksinemotstanderne snakker høyere enn de store massene som står i vaskinekøer?

Eller kanskje massevaksineringen er så dårlig organisert at det blir kø og kaos selv for et relativt lite antall personer som skal vaksineres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Ok. Takk. Har du tatt den? Vet du hva slags bivirkninger som er vanlig ved den? Hadde vært greit å slippe influensa.

Vil bare si at jeg tok begge vaksinene for 2 dager siden og har enda ikke merket annet enn litt vondt på den ene armen hvor jeg ble stukket. Noen føler seg syke, sies det, men dette har ihvertfall ikke jeg merket noe av.

Glad jeg fordi nå kan jeg føle meg tryggere på at jeg ikke kommer til å smitte andre, spes. syke mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg følger deg fullt og helt i tanken din rundt vaksine, og derfor valgte jeg også å vaksinere meg selv siden jeg er i risikogruppa. Og derfor valgte vi også å vaksinere våre barn.

Det er alltid en risiko å vaksinere seg, men risikoen ved å ikke gjøre det er så mye større. Det er på mange måter et valg mellom pest og kolera.

Nå blir det ikke vaksine på gutten vår før onsdag, men da skal vi møte opp før det åpner, er litt kaos når alle risikopasienter i kommunen skal møte opp på samme sted. Men onsdag, da blir gutten vaksinert.

Her står det at vaksinen ikke er farlig, så gidder ikke bruke mer tid å bekymre meg for dette nå :)

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=584589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det ikke vaksine på gutten vår før onsdag, men da skal vi møte opp før det åpner, er litt kaos når alle risikopasienter i kommunen skal møte opp på samme sted. Men onsdag, da blir gutten vaksinert.

Her står det at vaksinen ikke er farlig, så gidder ikke bruke mer tid å bekymre meg for dette nå :)

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=584589

Jeg har også bestemt meg for ikke å vektlegge det at det alltid finnes en risiko for negative bivirkninger ved bruk av medikamenter. Det finnes stort sett ingen medikamenter som ikke potensielt kan gi mer og mindre alvorlige bivirkninger.

Stort sett hver eneste dag velger jeg å kjøre bil. Regner med at jeg gjennom bilkjøringen utsetter meg for vesentlig større risiko enn ved å ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si at jeg tok begge vaksinene for 2 dager siden og har enda ikke merket annet enn litt vondt på den ene armen hvor jeg ble stukket. Noen føler seg syke, sies det, men dette har ihvertfall ikke jeg merket noe av.

Glad jeg fordi nå kan jeg føle meg tryggere på at jeg ikke kommer til å smitte andre, spes. syke mennesker.

Så bra! Er det to vaksiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Så bra! Er det to vaksiner?

Jeg mente den vanlige influensavaksinen og den svineinfl.vaksinen :-). Trodde egentlig jeg fikk svinesprøyte på h.arm, men nå har jeg mere vondt i venstre hvor jeg trodde den vanlige influensavaksinen ble satt. Totalt forvirret jeg ;(. Men det spiller vel egentlig ikke så stor rolle? Liksom enklere å skylde på et svin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente den vanlige influensavaksinen og den svineinfl.vaksinen :-). Trodde egentlig jeg fikk svinesprøyte på h.arm, men nå har jeg mere vondt i venstre hvor jeg trodde den vanlige influensavaksinen ble satt. Totalt forvirret jeg ;(. Men det spiller vel egentlig ikke så stor rolle? Liksom enklere å skylde på et svin..

Får tro at det går bra. Hvor mye kostet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Får tro at det går bra. Hvor mye kostet det?

Jeg fikk den gratis siden jeg er i risikogruppen. Vet ikke hva den kommer til å koste ellers, kan ikke se for meg at den blir så veldig dyr.

Ingen katastrofe med armen, den er bare litt øm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ervaksinert

Jeg fikk den gratis siden jeg er i risikogruppen. Vet ikke hva den kommer til å koste ellers, kan ikke se for meg at den blir så veldig dyr.

Ingen katastrofe med armen, den er bare litt øm :-)

Prisen fastsettes av den enkelte kommune. Hos oss betaler alle 100,- pr. stikk, risikogruppe eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Prisen fastsettes av den enkelte kommune. Hos oss betaler alle 100,- pr. stikk, risikogruppe eller ei.

Javel, det var jo ikke akkurat rettferdig ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Javel, det var jo ikke akkurat rettferdig ;(

Jeg betakte også 100 kr selv om jeg er i risikogruppen. En kommune så jeg skulle ha 150 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Jeg velger også å legge inn et svar her.

Jeg bruker ikke fast nick, fordi jeg ønsker å beholde min anonymitet. Jeg ønsker ikke at folk her skal vite hvor mange barn jeg har, hvor jeg bor, hva jeg jobber med osv. Dette har jeg mine grunner for å velge.

Når jeg så blir møtt med et slik svar fra Dorthe, på et spørsmål som jeg stilte i all ydmykhet, så kan dere ikke forvente at man selv med et ukjent nick bare skal finne seg i det.

Jeg er helt enig i at man skal svare ordentlig og høflig, bruke folkeskikk uansett hvem man "snakker" med.

Men du var ikke nådig tilbake da, så dere var så avgjort to om å holde det hele på et usaklig nivå en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting en kan lure på samtidig er hvordan det henger sammen med at så mange IKKE skal ta vaksina og at det faktisk virker som om panikken råder når man kommer til det punkt at vaksina faktisk kan tas. Har jo ikke hørt stort annet enn at vaksinekøene har vært preget av kaos og lange køer... .

Så var tilfelle også her jeg bor. Alle som ville skulle få vaksine men likevel var det kaos. Henger ikke på greip med det folk sier og det folk gjør synes jeg... ;-)

Beklager at jeg tok det med i den allerede oppstartede tråden, men jeg tenkte som så at det kanskje ikke var nødvendig å starte enda en vaksinetråd... :-)

Det er risikogrupper som skal vaksineres først og i følge oppslag i VG teller de 1 mill, så det er kanskje ikke så merkelig at det oppstår køer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ervaksinert

Men du var ikke nådig tilbake da, så dere var så avgjort to om å holde det hele på et usaklig nivå en stund.

Nei, det var jo just mitt poeng - hvorfor skal man sitte og ta imot dritt bare fordi man velger å ikke ha fast nick?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...