Gå til innhold

Noen som har endret mening ang. vaksine?


Luska

Anbefalte innlegg

Gjest Ervaksinert

Nervesykdommene som man kan få av vaksinen. Den ene går på hjernen og den andre går på ryggmargen og gir lammelser.

Ja? Men du sier at den ikke kommer over natta, de utvikles over tid. Og vaksinen har ikke vært tilgjengelig særlig lenge, så da kan vel ikke de sykdommene komme fra vaksinen? Eller er det noe jeg misforstår her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    21

  • Colette

    7

  • cathlin

    5

  • frosken

    3

Mest aktive i denne tråden

Ja? Men du sier at den ikke kommer over natta, de utvikles over tid. Og vaksinen har ikke vært tilgjengelig særlig lenge, så da kan vel ikke de sykdommene komme fra vaksinen? Eller er det noe jeg misforstår her nå?

Det er vel en uke siden de første fikk vaksinene nå. Man vet veldig lite om slike ting, man vet at de ofte kommer etterat folk har tatt vaksiner. Derfor er det advarsel for de som feiler disse tingene å ta vaksina i USA og jeg har prøvd å sjekke ut på nett om hva de sier i Norge. Men ser at folk med nerveskader/sykdommer endelig har kommet med på risikogruppa etterat jeg skaffet tilveie masse informasjon om det vha en amerikansk spesialist og han mener at alle med nervesykdommer bortsett fra de med TM og Guillian Barre burte være i risikogruppe pga dårlig lungekapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg mente ja og mener fortsatt ja. Har tatt den(bor i en liten kommune hvor alle har fått tilbud om vaksine) Fikk vondt i overarma på arma jeg ble stukket i noen timer etter at jeg fikk vaksina. Utpå kvelden fikk jeg feber og smerten i arma forsvant. Neste dag gikk feberen tilbake og jeg ble som før igjen... Altså var det ikke noe farlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ervaksinert

Det er vel en uke siden de første fikk vaksinene nå. Man vet veldig lite om slike ting, man vet at de ofte kommer etterat folk har tatt vaksiner. Derfor er det advarsel for de som feiler disse tingene å ta vaksina i USA og jeg har prøvd å sjekke ut på nett om hva de sier i Norge. Men ser at folk med nerveskader/sykdommer endelig har kommet med på risikogruppa etterat jeg skaffet tilveie masse informasjon om det vha en amerikansk spesialist og han mener at alle med nervesykdommer bortsett fra de med TM og Guillian Barre burte være i risikogruppe pga dårlig lungekapasitet.

Jeg er muligens treig i kveld, men dette skrev du i første innlegget ditt:

''Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil. Det er meldt om ni tilfelle av nervesykdommer pga vaksina''

Og nå sier du at pasienter med nervesykdommer av spesifikt slag endelig er på risikolista. Mener du da at det er farlig for nervesykdompasienter å ta vaksina eller ei, og mener du at det er en risiko for å få nervesykdommer om man tar vaksina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står nesten ingenting om dette på nettet, så ikke rart du lurer;-)

Jeg har ikke fått med meg noe særlig med nyheter i det siste, og syns egentlig svineinfluensa er litt kjedelig å lese om. Men altså, man stiller seg i en slags kø? Vet ikke om jeg gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muligens treig i kveld, men dette skrev du i første innlegget ditt:

''Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil. Det er meldt om ni tilfelle av nervesykdommer pga vaksina''

Og nå sier du at pasienter med nervesykdommer av spesifikt slag endelig er på risikolista. Mener du da at det er farlig for nervesykdompasienter å ta vaksina eller ei, og mener du at det er en risiko for å få nervesykdommer om man tar vaksina?

Det er mange nervesykdommer og de har forskjellige årsaker og de som har forårsaket av virus eller bakterier bør ikke vaksineres.

Er jeg oppe til eksamen i anatomi eller? Du kan vel leite litt sjøl også. Men det er lite opplysninger på norsk, du må leite på engelsk, tysk eller fransk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått med meg noe særlig med nyheter i det siste, og syns egentlig svineinfluensa er litt kjedelig å lese om. Men altså, man stiller seg i en slags kø? Vet ikke om jeg gidder.

Hvis du ser under Oslo Kommune og din bydel så står det der hvor du skal henvende deg men i Oslo går man stort sett til fastlegen. Jeg vet at Tøyen har et vaksinekontor for bydelen men ellers så får du ikke vaksine i annen bydel/kommune enn der du bor selv om du har fastlege i en annen bydel/kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym bruker

Det er mange nervesykdommer og de har forskjellige årsaker og de som har forårsaket av virus eller bakterier bør ikke vaksineres.

Er jeg oppe til eksamen i anatomi eller? Du kan vel leite litt sjøl også. Men det er lite opplysninger på norsk, du må leite på engelsk, tysk eller fransk

Du er selvmotsigende i denne diskusjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ervaksinert

Det er mange nervesykdommer og de har forskjellige årsaker og de som har forårsaket av virus eller bakterier bør ikke vaksineres.

Er jeg oppe til eksamen i anatomi eller? Du kan vel leite litt sjøl også. Men det er lite opplysninger på norsk, du må leite på engelsk, tysk eller fransk

Jøss, så trivelig du er, da.

Du framsto som om du hadde greie på noe, så sier du mot deg sjøl og når jeg prøver å finne ut hva du prøver å få fram, så blir du muggen.

Right.

Du har virkelig ikke peiling, men skulle vel ønske at du hadde. He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så trivelig du er, da.

Du framsto som om du hadde greie på noe, så sier du mot deg sjøl og når jeg prøver å finne ut hva du prøver å få fram, så blir du muggen.

Right.

Du har virkelig ikke peiling, men skulle vel ønske at du hadde. He-he.

Jeg har greie på det og jeg har gitt deg svar. De er ikke selvmotsigende, men du som ikke forstår det. Men det er greit at du ikke forstår det.

Og jeg er trivelig og jeg har mitt eget nick som jeg har hatt i 10 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greie på det og jeg har gitt deg svar. De er ikke selvmotsigende, men du som ikke forstår det. Men det er greit at du ikke forstår det.

Og jeg er trivelig og jeg har mitt eget nick som jeg har hatt i 10 år

''Og jeg er trivelig og jeg har mitt eget nick som jeg har hatt i 10 år''

Det skal du ha :-) Men det koster innimellom å ha et fast nick:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og jeg er trivelig og jeg har mitt eget nick som jeg har hatt i 10 år''

Det skal du ha :-) Men det koster innimellom å ha et fast nick:-(

Ja, det gjør det. Men jeg har bestemt meg får at så lenge jeg bruker fast nick så vet folk hvem jeg er selv om jeg ikke har møtt dem. Skriver man under nytt nick blir man ikke helt troverdig. Da kan man si hva man vil og trenger ikke å stå for det man sier. Og får jeg kjeft av et fast nick så kan det hende jeg tar det til meg, av et ukjent nick driter jeg vel egentlig i det og kan svare kjipt tilbake.

Jeg kan ikke noe for at damen allerede har vaksinert seg uten å sjekke bivirkninger og skal vite om dem i etterkant. Og jeg er ikke ansatt her til å google all verdens informasjon som jeg har brukt år på å tilegne meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjør det. Men jeg har bestemt meg får at så lenge jeg bruker fast nick så vet folk hvem jeg er selv om jeg ikke har møtt dem. Skriver man under nytt nick blir man ikke helt troverdig. Da kan man si hva man vil og trenger ikke å stå for det man sier. Og får jeg kjeft av et fast nick så kan det hende jeg tar det til meg, av et ukjent nick driter jeg vel egentlig i det og kan svare kjipt tilbake.

Jeg kan ikke noe for at damen allerede har vaksinert seg uten å sjekke bivirkninger og skal vite om dem i etterkant. Og jeg er ikke ansatt her til å google all verdens informasjon som jeg har brukt år på å tilegne meg :o)

Hvorfor i all verden gidder du å gjøre dette til en sur tråd? Jeg synes også at du delvis fremstår som selvmotsigende i denne tråden, og skjønner ikke hvorfor du ikke bare kunne forsøke å begrunne oppfatningene dine eller evt. droppe å svare mer.

God natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden gidder du å gjøre dette til en sur tråd? Jeg synes også at du delvis fremstår som selvmotsigende i denne tråden, og skjønner ikke hvorfor du ikke bare kunne forsøke å begrunne oppfatningene dine eller evt. droppe å svare mer.

God natt:-)

Natta frosken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det. Men jeg har bestemt meg får at så lenge jeg bruker fast nick så vet folk hvem jeg er selv om jeg ikke har møtt dem. Skriver man under nytt nick blir man ikke helt troverdig. Da kan man si hva man vil og trenger ikke å stå for det man sier. Og får jeg kjeft av et fast nick så kan det hende jeg tar det til meg, av et ukjent nick driter jeg vel egentlig i det og kan svare kjipt tilbake.

Jeg kan ikke noe for at damen allerede har vaksinert seg uten å sjekke bivirkninger og skal vite om dem i etterkant. Og jeg er ikke ansatt her til å google all verdens informasjon som jeg har brukt år på å tilegne meg :o)

Jeg har innimellom vurdert å skifte nick, fordi jeg merker at ukjente nick ofte samler informasjon om faste nick, for å bruke det i mot dem hver gang det passer slik. Jeg klarer heller ikke å ta disse tilbakemeldingene helt på alvor - rett og slett fordi jeg ikke vet hvem de kommer fra, og derfor ikke kan kople svarene deres til tidligere diskusjoner. Så det kan føles litt frustrerende.

Men gir man slipp på sitt faste nick, så blir man jo bare en ukjent som ingen har et forhold til.

Men dette ble visst en avsporing fra temaet. Jeg tror jeg begynner å bli nærmest immun mot å lese mer om svineinfluensa/vaksiner, selv om hele greia skremmer meg:-( Jeg har en eske med Tamiflu liggende, og den kommer jeg til å ta hvis jeg får influensasymptomer. Og det blir trolig derfor ingen vaksine på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innimellom vurdert å skifte nick, fordi jeg merker at ukjente nick ofte samler informasjon om faste nick, for å bruke det i mot dem hver gang det passer slik. Jeg klarer heller ikke å ta disse tilbakemeldingene helt på alvor - rett og slett fordi jeg ikke vet hvem de kommer fra, og derfor ikke kan kople svarene deres til tidligere diskusjoner. Så det kan føles litt frustrerende.

Men gir man slipp på sitt faste nick, så blir man jo bare en ukjent som ingen har et forhold til.

Men dette ble visst en avsporing fra temaet. Jeg tror jeg begynner å bli nærmest immun mot å lese mer om svineinfluensa/vaksiner, selv om hele greia skremmer meg:-( Jeg har en eske med Tamiflu liggende, og den kommer jeg til å ta hvis jeg får influensasymptomer. Og det blir trolig derfor ingen vaksine på meg.

Jeg har en infeksjon så jeg fikk ikke lov å ta den og den blir nok ikke borte med det første så det blir ikke noen vaksine på meg heller tror jeg. Men minstemann burde nok fått den pga astma-allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en infeksjon så jeg fikk ikke lov å ta den og den blir nok ikke borte med det første så det blir ikke noen vaksine på meg heller tror jeg. Men minstemann burde nok fått den pga astma-allergi.

Ja, jeg leste at du har slitt med sykdom siden USA-turen din. Det er ikke så lett å bli klok på all informasjonen som er ute og går. Men jeg må si jeg har sansen for Per Fuggelli og hans tankegang. Han sier jo rett og slett at vi alle må få nøktern informasjon og ut i fra det ta et valg om vaksine eller ikke. Og at det ikke må bli slik at når Folkehelseinstituttet sier "hopp", så hopper vi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Ja, det gjør det. Men jeg har bestemt meg får at så lenge jeg bruker fast nick så vet folk hvem jeg er selv om jeg ikke har møtt dem. Skriver man under nytt nick blir man ikke helt troverdig. Da kan man si hva man vil og trenger ikke å stå for det man sier. Og får jeg kjeft av et fast nick så kan det hende jeg tar det til meg, av et ukjent nick driter jeg vel egentlig i det og kan svare kjipt tilbake.

Jeg kan ikke noe for at damen allerede har vaksinert seg uten å sjekke bivirkninger og skal vite om dem i etterkant. Og jeg er ikke ansatt her til å google all verdens informasjon som jeg har brukt år på å tilegne meg :o)

Synes god folkeskikk og behandle folk på en hyggelig og respektfull måte uansett kjent eller ukjent nick kan være en grei regel jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes god folkeskikk og behandle folk på en hyggelig og respektfull måte uansett kjent eller ukjent nick kan være en grei regel jeg.

Men det går vel gjerne begge veier, gjør det ikke :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...