Gå til innhold

Noen som har endret mening ang. vaksine?


Luska

Anbefalte innlegg

Gjest Ervaksinert

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil. Det er meldt om ni tilfelle av nervesykdommer pga vaksina og de sa at 1 av 100 000 ville bli rammet og jeg nekter å tro at det er gitt 900 000 vaksiner allerede

• 3 rapporter om generelle lidelser og reaksjoner på administrasjonsstedet, og en av disse defineres som alvorlig,

• 9 rapporter om sykdommer i nervesystemet,

• 1 rapport om mage-og tarmsykdommer,

• 1 rapport om hudsykdommer,

• 2 rapporter om muskel-og skjelettsykdommer,

• 5 rapporter om sykdommer i lunger og luftveier, hvorav 2 av dem anses som alvorlige,

• 1 rapport om karsykdom og

• 2 rapporter om øyesykdom

Hvor har du de tallene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    21

  • Colette

    7

  • cathlin

    5

  • frosken

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ervaksinert

Står på Aftenpostens nettsider i dag.

Jeg greier da ikke å finne det, jeg... Vet du om det var en egen artikkel, eller om det sto inni en artikkel? Er ute etter å finne ut hvor de har tallene fra, skjønner du, derfor er jeg litt over middels interessert.

(Har prøvd å søke også, men uten resultat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier da ikke å finne det, jeg... Vet du om det var en egen artikkel, eller om det sto inni en artikkel? Er ute etter å finne ut hvor de har tallene fra, skjønner du, derfor er jeg litt over middels interessert.

(Har prøvd å søke også, men uten resultat)

Jeg vet ikke for jeg har hentet kopien fra et annet forum :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Jeg har gått fra nei til ja.

I morgen skal vi avgårde å vaksinere minstemann - ettersom han har astma får han vaksine nå. Vi andre tre skal ta når den er tilgjengelig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg greier da ikke å finne det, jeg... Vet du om det var en egen artikkel, eller om det sto inni en artikkel? Er ute etter å finne ut hvor de har tallene fra, skjønner du, derfor er jeg litt over middels interessert.

(Har prøvd å søke også, men uten resultat)

I følge denne er det kun 7 stk som har fått bivirkninger.

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=584574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg greier da ikke å finne det, jeg... Vet du om det var en egen artikkel, eller om det sto inni en artikkel? Er ute etter å finne ut hvor de har tallene fra, skjønner du, derfor er jeg litt over middels interessert.

(Har prøvd å søke også, men uten resultat)

Og kun 1 med alvorlige bivirkninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ervaksinert

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil. Det er meldt om ni tilfelle av nervesykdommer pga vaksina og de sa at 1 av 100 000 ville bli rammet og jeg nekter å tro at det er gitt 900 000 vaksiner allerede

• 3 rapporter om generelle lidelser og reaksjoner på administrasjonsstedet, og en av disse defineres som alvorlig,

• 9 rapporter om sykdommer i nervesystemet,

• 1 rapport om mage-og tarmsykdommer,

• 1 rapport om hudsykdommer,

• 2 rapporter om muskel-og skjelettsykdommer,

• 5 rapporter om sykdommer i lunger og luftveier, hvorav 2 av dem anses som alvorlige,

• 1 rapport om karsykdom og

• 2 rapporter om øyesykdom

Det er 7 tilfeller av bivirkninger koblet til vaksinen, hvorav 1 alvor (pusteproblemer, innlagt på sykehus). Det er drøyt 50 000 som har fått vaksinen.

De andre bivirkningene kobles ikke til vaksinen umiddelbart, det er innmeldte plager oppstått i perioden etter at personen har fått vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 7 tilfeller av bivirkninger koblet til vaksinen, hvorav 1 alvor (pusteproblemer, innlagt på sykehus). Det er drøyt 50 000 som har fått vaksinen.

De andre bivirkningene kobles ikke til vaksinen umiddelbart, det er innmeldte plager oppstått i perioden etter at personen har fått vaksinen.

Man får ikke TM og Guillian Barre på øyeblikket. Det tar noen dager eller uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra tja til ja, og har nå fått vaksinen.

Fikk sesonginfluensavaksinen samme dag, en vaksine i hver arm.

Hører mange rundt her har fått sykdomsfølelse en dag eller to etter at de fikk vaksinen(e), men jeg har sluppet unna med å være rød, øm og hoven rundt stikkstedet der hvor jeg fikk svineinfluensavaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm? Hva mente du nå?

Nervesykdommene som man kan få av vaksinen. Den ene går på hjernen og den andre går på ryggmargen og gir lammelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vaksinet kommet nå, altså? Hvordan tar man den da? Altså, stiller man seg i en slags kø eller noe sånt.

Ja, det står nesten ingenting om dette på nettet, så ikke rart du lurer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...