Gå til innhold

Bruke julegavene nå?

Gjest dustemora

Anbefalte innlegg

''Det rare er at hun og venninnene som jevnt over er ganske glupe, ikke ser ut til å være i stand til å forstå at deres egen mor ikke er verre enn gjennomsnittet, ikke engang når de oppdager at alle mener det samme om _sin_ mor, men ikke kan se noe galt ved andres mødre...''

Jeg skjønner at det 8-åringen sier til meg i dag, ikke er NOE i forhold til det hun vil si til meg om 7 år.... *grøss*

Nettopp! Du har noe i vente... Egentlig burde vel foreldre kurses i hvordan det er å ha tenåringer i huset...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hun blir neppe pakkeløs på julaften.. ;o)

Jeg hadde nok latt henne ta det i bruk nå tror jeg, selv om jeg ser ditt poeng. Likevel er vel situasjonen hjemme hos dere også sånn at det er tilstrekkelig med pakker fra andre som vil skape den etterlengtede magien på selve dagen vil jeg tro? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deilig navlebeskuende... ;o)

Tror at de fleste mødre er duster for jenter når de er rundt femten år gamle. Jeg er i den priviligerte stilling å kun være tante til en femtenåring, og det er ikke grenser for hvor mye bedre jeg er enn moren i følge femtenåringen...*s* Det rare er at hun og venninnene som jevnt over er ganske glupe, ikke ser ut til å være i stand til å forstå at deres egen mor ikke er verre enn gjennomsnittet, ikke engang når de oppdager at alle mener det samme om _sin_ mor, men ikke kan se noe galt ved andres mødre...

Min samboer hadde - da han var 18 - sagt til sin far: "Jeg syns du kommer deg. Du har jo vært helt håpløs noen år nå... " ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig begynner man ikke å bruke julegavene nå! Jeg hadde lagt dem til side, pakket dem inn og lagt dem under juletreet.

Seriøst? Til en tenåring som selv har vært med å kjøpe klærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Til en tenåring som selv har vært med å kjøpe klærne?

I utgangspunktet syntes jeg det, men ser jo at jeg er i ekstremt mindretall her og siden det var en avvtale mellom mormor og barnebarn så har jeg vel delvis skiftet mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis klærne allikevel er kjøpt så tidlig så hadde jeg latt jenta bruke dem.

Men om barna mine skulle være med besteforeldrene for å velge ut julegave selv så tror jeg at jeg ville ordnet slik at det ble gjort litt nærmere jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet syntes jeg det, men ser jo at jeg er i ekstremt mindretall her og siden det var en avvtale mellom mormor og barnebarn så har jeg vel delvis skiftet mening.

Jeg synes forsåvidt det er greit nok å si at barnet ikke får bruke klærne før til jul, men å pakke dem inn og legge dem under treet syntes jeg var litt i overkant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer hadde - da han var 18 - sagt til sin far: "Jeg syns du kommer deg. Du har jo vært helt håpløs noen år nå... " ;o)

Hehe... tipper han har fått gjentatt den bemerkningen noen ganger...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* LOL *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte her for å få andres synspunkter, og det har jeg fått :o) Jeg heller litt over til det at en av gavene blir lagt under juletreet. Håper den tikkende hormonbomben godtar forslaget uten å furte for mye.

med tikkende hormonbomber gjelder det vel å velge sine slag nøye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen formening om pakkene, men foreslår at bestemor kjøper gavekort til neste år. Så slipper dere denne konflikten ;)

Noe av poenget her var visst også at bestemor og tenåringen har en hyggelig shopping sammen, da. Blir ikke helt det samme med et gavekort ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...