Gå til innhold

venner gjøre lekser her + oppdatering

Anbefalte innlegg

Synes dere det er greit at barna deres gjør lekser hos venner de er blitt med hjem etter skoletid, eller vil dere ha kontroll på det som blir gjort selv?

Så en oppdatering på et tema jeg hadde for noen dager siden, om ikke muslimske barn får ha norske venner. Den lille jenta har nå fått være her i mange timer. Jeg spurte mora om mat, og de spiser ikke svin. Hun gjorde lekser her, noe jeg tror mora satt pris på pga språkproblemer.

Det ser altså ut til at dette har løst seg, og at jeg malte fanden på veggen. Hurra for at barna får leke sammen etter skoletid :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/337660-venner-gj%C3%B8re-lekser-her-oppdatering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

Så flott at jentene får være sammen etter skoletid også!

Jeg syns det er flott at ungene gjør lekser når de er med venner hjem rett etter skoletid. Her i huset blir lekser nemlig vanskelig når det blir for sent. Jeg syns jeg har ganske god oversikt uansett.

Gjest annlovinda

Sønnen min gjør lekser på sfo - så hadde han ikke gått der men vært med/hatt med en kompis hjem hadde jeg syntes det var fint om de gjorde lekser. Men jeg ser alltid på det han har gjort av lekser da. Synes det er greit å holde seg oppdatert med hva de holder på med på skolen.

Annonse

5.klassingen gjør ofte lekser sammen med venner, her hjemme eller hos kompiser. Det er helt i orden, jeg ser som regel over uansett, og nå har han såpass mye lekser at jeg ikke kan sitte ved siden av og se på at han gjør dem uansett.

Så flott at venninna får være hos dere :-)

Jeg synes det er supert hvis ungene gjør lekser når de er med andre hjem, og jeg pleier også å få ungene til å gjøre lekser om de har med seg besøk hjem.

Jeg synes det er greit at leksene blir gjort før ungene blir for trøtte, så etter middag er et godt tidspunkt her i huset :)

Og så flott at det ordnet seg med venninnen :)

Min 11-åring gjør nesten alltid leksene før jeg kommer hjem fra jobb, enten her hjemme alene eller sammen med venner eller hos venner. Så og si alle vennene praktiserer "lekser før lek", så de setter seg ned med leksene ganske raskt etter skolen.

Jeg syns det er supert om de gjør leksene sammen :D Det virker som de syns det er morsommere å gjøre lekser sammen enn aleine. Om det ikke er noen voksne hjemme de kan spørre så regner jeg med at de hjelper hverandre - og det er det jo også læring i.

De dagene snuppa ikke skal på trening så drar ho ofte hjem til venner eller har med venner hjem. Da må de gjøre lekser.

Jeg har tenkt at det er bra å lære samarbeid. Så det er helt OK.

Så flott at det ordnet seg med venninna også da:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...