Gå til innhold

kan far kreve 50% omsorg?

Gjest lurer litt på dette

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Er det sånn fortsatt?

Min søster har et barn med sin tidligere samboer. Hun er nå ni år gammel og der måtte far skrive under på farskapet rett etter fødselen. Senere ble det slutt mellom dem og min søster fikk etterhvert ny samboer. De fikk også et barn sammen (3 år gammel) før de gifta seg, men da tror jeg ikke faren trengte å skrive under på farskapet fordi reglene var endret?

Jeg trodde det var sånn fortsatt. Men siden du vet om en ganske fersk hendelse som ikke er sånn, så tyder det på at reglene er forandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde det var sånn fortsatt. Men siden du vet om en ganske fersk hendelse som ikke er sånn, så tyder det på at reglene er forandret.

Jeg skal ikke garantere at jeg har rett i dette, men mener å huske at søsteren min fortalte om denne endringen fra første gang hun fikk barn.... Får håpe noen har skikkelig peil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke garantere at jeg har rett i dette, men mener å huske at søsteren min fortalte om denne endringen fra første gang hun fikk barn.... Får håpe noen har skikkelig peil ;)

Samboende fedre har samme rettigheter som gifte.

Men siden disse ikke bodde sammen da barnet ble født, har Ulvinnen rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboende fedre har samme rettigheter som gifte.

Men siden disse ikke bodde sammen da barnet ble født, har Ulvinnen rett.

Ok, da stemmer det som jeg oppfatta fra søsteren min den gangen (hun bodde sammen med barnefar begge gangene). Takk for info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å diskutere med deg når du svarer slik.

Jeg hadde ikke noe ønske om å diskutere med deg. Bare rette på feilinformasjonen du ga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...