Gjest kan man ta barn med på det Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Min minste er 10 år. Er dette noe teater som barn på den alderen kan se? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg har bare sett serien og den var _ikke_ for barn;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 På ingen måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Har du sett filmen? Jeg har ikke sett teaterstykket, men regner med at den er ganske så lik filmen og svaret må da bli rungende nei. Her er det snakk om barnemishandling og manipulering av mor. Ikke noe å traumatisere en tiåring med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg så den på TV som barn/ung, og syntes den var dørgende kjedelig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Som de andre sier: Dette er for meg et voksenstykke. Jeg så også filmen/serien som barn, og husker at den var dyster og fæl. (Som voksen har jeg og sett den, og hadde et mer nyansert syn på den, forsto tematikken langt bedre). Her er litt mer info om handlingen, slik at du kan vurdere selv: http://no.wikipedia.org/wiki/Fanny_og_Alexander 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan man ta med barn på det Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Som de andre sier: Dette er for meg et voksenstykke. Jeg så også filmen/serien som barn, og husker at den var dyster og fæl. (Som voksen har jeg og sett den, og hadde et mer nyansert syn på den, forsto tematikken langt bedre). Her er litt mer info om handlingen, slik at du kan vurdere selv: http://no.wikipedia.org/wiki/Fanny_og_Alexander Jeg har sett filmen. At barn vokser opp hos en stefar som ikke er snill, tror jeg egentlig ikke er for sterkt for barn. Det ender vel også godt. Men det var kanskje en del "voksenscener" i filmen, som kanskje ikke er med på teatret. Filmen har forøvrig 15 års aldersgrense. På teatret står det 13 års anbefalt aldersgrense. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan man ta ban med på det Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Har du sett filmen? Jeg har ikke sett teaterstykket, men regner med at den er ganske så lik filmen og svaret må da bli rungende nei. Her er det snakk om barnemishandling og manipulering av mor. Ikke noe å traumatisere en tiåring med. Her er en omtale av filmen: Det vi mest forbinder med Fanny og Alexander, er karakteren av livsbejaende julefeiring, generøs renessansefreske, praktfullt og episk gobelin og myldrende panorama mettet på farger, personer og hendelser som er laget for å ses om og om igjen. Men mørket er der, i høy grad. Jeg bare tenker at det er jo gjerne sånn i alle filmer, at det er det onde og det gode. Også i tegnefilmer. Men jeg får se hva anmeldensene sier..... Står det klart at det ikke egner seg for barn, tar jeg ikke med en tiåring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Her er en omtale av filmen: Det vi mest forbinder med Fanny og Alexander, er karakteren av livsbejaende julefeiring, generøs renessansefreske, praktfullt og episk gobelin og myldrende panorama mettet på farger, personer og hendelser som er laget for å ses om og om igjen. Men mørket er der, i høy grad. Jeg bare tenker at det er jo gjerne sånn i alle filmer, at det er det onde og det gode. Også i tegnefilmer. Men jeg får se hva anmeldensene sier..... Står det klart at det ikke egner seg for barn, tar jeg ikke med en tiåring. ''Står det klart at det ikke egner seg for barn, tar jeg ikke med en tiåring.'' Noen her sa jo at teateret selv sier at stykket ikke passer for barn under 13 år.... Da sier det seg selv at man ikke tar med en 10-åring synes jeg, både av hensyn til 10-åringen selv og til de andre besøkende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Her er en omtale av filmen: Det vi mest forbinder med Fanny og Alexander, er karakteren av livsbejaende julefeiring, generøs renessansefreske, praktfullt og episk gobelin og myldrende panorama mettet på farger, personer og hendelser som er laget for å ses om og om igjen. Men mørket er der, i høy grad. Jeg bare tenker at det er jo gjerne sånn i alle filmer, at det er det onde og det gode. Også i tegnefilmer. Men jeg får se hva anmeldensene sier..... Står det klart at det ikke egner seg for barn, tar jeg ikke med en tiåring. Jeg husker godt første gang jeg så filmen og den gjorde et sterkt inntrykk på meg - og som barn la jeg ikke mest merke til de glade scenene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg så den på TV som barn/ung, og syntes den var dørgende kjedelig... Den var litt kjedelig, men aller mest litt dyster og skummel :-/ Hvilket år ble den sendt på TV tro? Jeg vil tro jeg var rundt 8-9 år gammel? (født i 1970). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ysah Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Her er en omtale av filmen: Det vi mest forbinder med Fanny og Alexander, er karakteren av livsbejaende julefeiring, generøs renessansefreske, praktfullt og episk gobelin og myldrende panorama mettet på farger, personer og hendelser som er laget for å ses om og om igjen. Men mørket er der, i høy grad. Jeg bare tenker at det er jo gjerne sånn i alle filmer, at det er det onde og det gode. Også i tegnefilmer. Men jeg får se hva anmeldensene sier..... Står det klart at det ikke egner seg for barn, tar jeg ikke med en tiåring. Sà den som barn jeg ogsà og synes den var svaert vakker. Er födt i 1969. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Den var litt kjedelig, men aller mest litt dyster og skummel :-/ Hvilket år ble den sendt på TV tro? Jeg vil tro jeg var rundt 8-9 år gammel? (født i 1970). Jeg tror også jeg var rundt den alderen, og er også født i '70. Husker jeg syntes det hørtes kjempespennende ut, og starten var fin med fint kledde folk, og Fanny og Alexander som løp rundt i det fine huset. Og så ble det bare kjedelig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg tror også jeg var rundt den alderen, og er også født i '70. Husker jeg syntes det hørtes kjempespennende ut, og starten var fin med fint kledde folk, og Fanny og Alexander som løp rundt i det fine huset. Og så ble det bare kjedelig... Vi hadde bare en kanal, så det er nok forklaringen på hvorfor jeg fulgte med på serien 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gul dame Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg vil tro at barn kan se den, men ikke at den er spesielt passende for barn. Jeg har ikke sett den på teater, men husker filmen veldig godt. Jeg så den først som voksen og den er en av de beste filmene jeg noensinne har sett. Slike fabler vil kunne fenge barn, og jeg ville helt sikkert ha blitt fenget av den som tiåring. Når det er sagt tror jeg ikke at jeg hadde tatt med barna mine med på den da de var i den alderen, men har tenkt å invitere dem på teaterstykket nå når de er i samme alder som jeg var da jeg så filmen først:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan man ta barn med på det Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg vil tro at barn kan se den, men ikke at den er spesielt passende for barn. Jeg har ikke sett den på teater, men husker filmen veldig godt. Jeg så den først som voksen og den er en av de beste filmene jeg noensinne har sett. Slike fabler vil kunne fenge barn, og jeg ville helt sikkert ha blitt fenget av den som tiåring. Når det er sagt tror jeg ikke at jeg hadde tatt med barna mine med på den da de var i den alderen, men har tenkt å invitere dem på teaterstykket nå når de er i samme alder som jeg var da jeg så filmen først:-) Og hvilken alder er det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gul dame Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Og hvilken alder er det? Begynnelsen av tyveårene. Jeg tror jeg ville ha blitt veldig fenget av filmen som en tiåring så jeg kan ikke si til deg at du ikke skal ta henne med, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan man ta med barn på det Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Sà den som barn jeg ogsà og synes den var svaert vakker. Er födt i 1969. Hvor gammel var du da tror du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ysah Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvor gammel var du da tror du? Ikke sikker! Men ikke gammel, var vel rundt 12 àr kanskje? Og kan ikke huske jeg fikk noen traumer overhodet av à sett den. Men nà er det jo litt forskjell pà 10 og 12 àr da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Vi hadde bare en kanal, så det er nok forklaringen på hvorfor jeg fulgte med på serien Nemlig I vår tid så man på det som ble sendt på NRK 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.