Gjest prust Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 ''Under 38 er ikke feber...'' Det kommer an på hva slags normaltemperatur man har... Jeg har f.eks. mellom 35,5 og 36,0 så når min temp kommer opp i 38 er jeg kjempesyk. Akkurat det jeg også svarte :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Akkurat det jeg også svarte :-) Oi, sorry - så ikke at du hadde svar det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Oi, sorry - så ikke at du hadde svar det:-) Ikke noe å beklage - var bare glad jeg, at flere oppfatter "feber" slik jeg gjør det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvor mye hadde hun i feber da du bestemte deg for å gi henne Tamiflu? Jeg hadde ikke temperaturmaaler i hus da, men han kokte. Men jeg ga henne ikke tamiflu pga feberen. Jeg ga febernedsettende i tillegg. Jeg tenkte slik. Uten Tamiflu kan det verste skje. Pusteproblemer, respirator, doed. Med Tamiflu kan barnet i verste fall bare faa bivirkninger. Hun har tidligere ligget naar hun var 6 m[neder paa sykhus med Rs virus og pusteprobproblemer. Da laa hun i oksygentelt. Nummeret foer respirator. Jeg har dette veldig friskt i minne. Mannen min skj;nte ikke alvoret da jeg dro til sykehuset med henne. Derfor det helt ok aa bli sett paa som hysterisk.Jeg gjoer som jeg vil alikevel, he he. Jeg sjangser ikke naar det gjelder ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ikke noe å beklage - var bare glad jeg, at flere oppfatter "feber" slik jeg gjør det :-) Jeg har fått det forklart fra legen min også, fordi jeg kan ha lungebetennelse "uten feber" fordi jeg ikke kommer over 38... Men han sa at det er vesentlig å ta utgangspunkt i normaltempen - det er jo _økningen_ som er cluet, ikke selve tempen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg hadde ikke temperaturmaaler i hus da, men han kokte. Men jeg ga henne ikke tamiflu pga feberen. Jeg ga febernedsettende i tillegg. Jeg tenkte slik. Uten Tamiflu kan det verste skje. Pusteproblemer, respirator, doed. Med Tamiflu kan barnet i verste fall bare faa bivirkninger. Hun har tidligere ligget naar hun var 6 m[neder paa sykhus med Rs virus og pusteprobproblemer. Da laa hun i oksygentelt. Nummeret foer respirator. Jeg har dette veldig friskt i minne. Mannen min skj;nte ikke alvoret da jeg dro til sykehuset med henne. Derfor det helt ok aa bli sett paa som hysterisk.Jeg gjoer som jeg vil alikevel, he he. Jeg sjangser ikke naar det gjelder ungene. Men hun har jo ikke feber ser jeg naa. Er hun ordentlig syk da da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Men hun har jo ikke feber ser jeg naa. Er hun ordentlig syk da da. temperaturen har steget halvannen grad fra 18 til 20.30 - jeg har ikek målt henne de siste tom timene, men hun sov rolig her i stad, og virket ike særlig varmere. Vi venter til i morgen med å bestemme oss. Det er jo riktig som du sier, at med Tamiflu får hun bare evt bivirkningene, uten det kan hun være uheldig og bli veldig syk.... Litt ok å høre "den andre siden", dvs "den hysteriske siden" fra andre enn mannen min :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diogoh Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Joda - det kan variere fra person til person. Hvis en person normalt har en kroppstemperatur på 36 grader, så vil en krippstemperatur på 37,9 selvsagt være feber! Jeg målte jenta mi til 36.5 kokka 18, og når temperaturen hadde steget halvannen grad på 2,5 time, så er det klart hun har feber. Men jeg er enig i at hun ikke har høy feber. Men man skal også vite at barn kan ha kroppstemperatur som flyr litt opp og ned... Barna mine har også lav kroppstemperatur til vanlig, men de er ikke slappe selvom de har 37,5 og litt til i temp... men vi ser det vel litt forskjellig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 temperaturen har steget halvannen grad fra 18 til 20.30 - jeg har ikek målt henne de siste tom timene, men hun sov rolig her i stad, og virket ike særlig varmere. Vi venter til i morgen med å bestemme oss. Det er jo riktig som du sier, at med Tamiflu får hun bare evt bivirkningene, uten det kan hun være uheldig og bli veldig syk.... Litt ok å høre "den andre siden", dvs "den hysteriske siden" fra andre enn mannen min :-) Forstaar mannen din godt jeg. Min mann er som deg og din mann er som meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Forstaar mannen din godt jeg. Min mann er som deg og din mann er som meg. Jeg kjenner ikke særlig andre som er som ham, på det området, så det er godt du kan være med å balansere det litt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg kjenner ikke særlig andre som er som ham, på det området, så det er godt du kan være med å balansere det litt :-) .) Jeg smiler med ett oeye jeg. Ingen av tegnene er plassert der de skal vaere. Naa fant jeg smilemunnen der er likhetstegnet skal vaere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.