Gjest Snart dåp her Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Er det vanlig å invitere oldeforeldre i barnedåp? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnedåp Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hvis de er friske nok til det ville jeg gjort det ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ja, hvis de orker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ja, hvis de er friske nok. Guttungen hadde 5 oldeforeldre i sin dåp. (en var for syk til å være med) Jentungen hadde 3 i sin dåp 2,5 år etter. Så sant de er friske og orker synes de fleste det er kjempestas å se siste tilskudd av etterkommere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ja, det er det, dersom ikke spesielle grunner skulle tilsi noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ja, oldeforeldre er da selvskrevne gjester! De inviterer man, og så er det opp til dem å vurdere om de har helse til å delta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Eh, ja selvfølgelig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Absolutt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart dåp her Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Takk for innspill! Bra at så mange er enig med meg for jeg mener det samme som dere. Jeg er en bestemor som ble helt paff da jeg hørte det hadde vært diskusjon om oldeforeldrene skulle inviteres. Det er kun en oldemor og en oldefar som lever! For meg er det en selvfølge at de inviteres. De er så opptatt av alle barnebarna og oldebarna og følger dem opp så skulle bare mangle - mener jeg. Tror forøvrig dem hadde blitt veldig skuffet om dem ikke ble invitert og det hadde jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Takk for innspill! Bra at så mange er enig med meg for jeg mener det samme som dere. Jeg er en bestemor som ble helt paff da jeg hørte det hadde vært diskusjon om oldeforeldrene skulle inviteres. Det er kun en oldemor og en oldefar som lever! For meg er det en selvfølge at de inviteres. De er så opptatt av alle barnebarna og oldebarna og følger dem opp så skulle bare mangle - mener jeg. Tror forøvrig dem hadde blitt veldig skuffet om dem ikke ble invitert og det hadde jeg også. I min familie har vi dessverre ikke hatt oldeforeldre i live, verken jeg,min mann eller vårt barn, men jeg er helt enig med deg og alle andre som har svart at det er selvsagt at de skal inviteres! Om de ikke har helse eller ork til å komme, er en annen sak, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Takk for innspill! Bra at så mange er enig med meg for jeg mener det samme som dere. Jeg er en bestemor som ble helt paff da jeg hørte det hadde vært diskusjon om oldeforeldrene skulle inviteres. Det er kun en oldemor og en oldefar som lever! For meg er det en selvfølge at de inviteres. De er så opptatt av alle barnebarna og oldebarna og følger dem opp så skulle bare mangle - mener jeg. Tror forøvrig dem hadde blitt veldig skuffet om dem ikke ble invitert og det hadde jeg også. Jeg er enig med deg. Det er sjelden så mange oldeforeldre i live at det blir et plassproblem. Om de er i stand til å komme, får de avgjøre selv. Min eldste mistet forøvrig farmoren sin før oldemoren på samme side. Hennes (eneste) oldemor levde med andre ord lenger enn sin eldste datter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg er enig med deg. Det er sjelden så mange oldeforeldre i live at det blir et plassproblem. Om de er i stand til å komme, får de avgjøre selv. Min eldste mistet forøvrig farmoren sin før oldemoren på samme side. Hennes (eneste) oldemor levde med andre ord lenger enn sin eldste datter. ''Det er sjelden så mange oldeforeldre i live at det blir et plassproblem. '' Ja, men jeg kjente en gang ei som da hun ble født hadde 7 oldeforeldre i live! :-) Hvorvidt de kom/ble invitert i dåp har jeg imidlertid ingen kjennskap til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Takk for innspill! Bra at så mange er enig med meg for jeg mener det samme som dere. Jeg er en bestemor som ble helt paff da jeg hørte det hadde vært diskusjon om oldeforeldrene skulle inviteres. Det er kun en oldemor og en oldefar som lever! For meg er det en selvfølge at de inviteres. De er så opptatt av alle barnebarna og oldebarna og følger dem opp så skulle bare mangle - mener jeg. Tror forøvrig dem hadde blitt veldig skuffet om dem ikke ble invitert og det hadde jeg også. Enig, jeg synes det er en selvfølge at oldeforeldre inviteres i dåp. I hvertfall synes jeg de bør ha prioritet foran f.eks. foreldrenes søsken og tanter/onkler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart dåp her Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 I min familie har vi dessverre ikke hatt oldeforeldre i live, verken jeg,min mann eller vårt barn, men jeg er helt enig med deg og alle andre som har svart at det er selvsagt at de skal inviteres! Om de ikke har helse eller ork til å komme, er en annen sak, Nei, det er ikke alle som er så heldige å ha oldeforeldrene i live. Når det gjelder denne gangen så begynner dem å skrante, er i 80årene, (sliter med sykdommer) men er så livsglade så takket ja, dem. De får se an dagsformen og jeg vet dem gjør alt for å bli med. De er så enestående for familien sin, familien betyr så mye for dem, de har vært med og sett på alle barnebarna første skoledag, ja, til og med et par oldebarn har dem vært med og sett begynne på skolen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ville vært unaturlig å ikke gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 ''Det er sjelden så mange oldeforeldre i live at det blir et plassproblem. '' Ja, men jeg kjente en gang ei som da hun ble født hadde 7 oldeforeldre i live! :-) Hvorvidt de kom/ble invitert i dåp har jeg imidlertid ingen kjennskap til. Da min eldste ble døpt var 7 av oldeforeldrene i live. Alle ble invitert i dåpen, selvfølgelig, og 5 av dem kom. Bildene fra den begivenheten er veldig koselige å ha nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Da min eldste ble døpt var 7 av oldeforeldrene i live. Alle ble invitert i dåpen, selvfølgelig, og 5 av dem kom. Bildene fra den begivenheten er veldig koselige å ha nå. Ja, det skjønner jeg. Jeg husker jeg som barn syntes det var rart at noen venninner hadde oldemødre som hadde levd samtidig med dem, helt til vi sammenlignet fødselsår og fant ut at disse oldemødrene var yngre enn min eldste besteforelder...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.