Gå til innhold

Barnedåp

Gjest Snart dåp her

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hvis de er friske nok.

Guttungen hadde 5 oldeforeldre i sin dåp. (en var for syk til å være med) Jentungen hadde 3 i sin dåp 2,5 år etter.

Så sant de er friske og orker synes de fleste det er kjempestas å se siste tilskudd av etterkommere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snart dåp her

Takk for innspill!

Bra at så mange er enig med meg for jeg mener det samme som dere. Jeg er en bestemor som ble helt paff da jeg hørte det hadde vært diskusjon om oldeforeldrene skulle inviteres. Det er kun en oldemor og en oldefar som lever!

For meg er det en selvfølge at de inviteres. De er så opptatt av alle barnebarna og oldebarna og følger dem opp så skulle bare mangle - mener jeg. Tror forøvrig dem hadde blitt veldig skuffet om dem ikke ble invitert og det hadde jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

Bra at så mange er enig med meg for jeg mener det samme som dere. Jeg er en bestemor som ble helt paff da jeg hørte det hadde vært diskusjon om oldeforeldrene skulle inviteres. Det er kun en oldemor og en oldefar som lever!

For meg er det en selvfølge at de inviteres. De er så opptatt av alle barnebarna og oldebarna og følger dem opp så skulle bare mangle - mener jeg. Tror forøvrig dem hadde blitt veldig skuffet om dem ikke ble invitert og det hadde jeg også.

I min familie har vi dessverre ikke hatt oldeforeldre i live, verken jeg,min mann eller vårt barn, men jeg er helt enig med deg og alle andre som har svart at det er selvsagt at de skal inviteres!

Om de ikke har helse eller ork til å komme, er en annen sak,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

Jeg er enig med deg.

Det er sjelden så mange oldeforeldre i live at det blir et plassproblem. Om de er i stand til å komme, får de avgjøre selv.

Min eldste mistet forøvrig farmoren sin før oldemoren på samme side. Hennes (eneste) oldemor levde med andre ord lenger enn sin eldste datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg.

Det er sjelden så mange oldeforeldre i live at det blir et plassproblem. Om de er i stand til å komme, får de avgjøre selv.

Min eldste mistet forøvrig farmoren sin før oldemoren på samme side. Hennes (eneste) oldemor levde med andre ord lenger enn sin eldste datter.

''Det er sjelden så mange oldeforeldre i live at det blir et plassproblem. ''

Ja, men jeg kjente en gang ei som da hun ble født hadde 7 oldeforeldre i live! :-)

Hvorvidt de kom/ble invitert i dåp har jeg imidlertid ingen kjennskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Takk for innspill!

Enig, jeg synes det er en selvfølge at oldeforeldre inviteres i dåp.

I hvertfall synes jeg de bør ha prioritet foran f.eks. foreldrenes søsken og tanter/onkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart dåp her

I min familie har vi dessverre ikke hatt oldeforeldre i live, verken jeg,min mann eller vårt barn, men jeg er helt enig med deg og alle andre som har svart at det er selvsagt at de skal inviteres!

Om de ikke har helse eller ork til å komme, er en annen sak,

Nei, det er ikke alle som er så heldige å ha oldeforeldrene i live.

Når det gjelder denne gangen så begynner dem å skrante, er i 80årene, (sliter med sykdommer) men er så livsglade så takket ja, dem. De får se an dagsformen og jeg vet dem gjør alt for å bli med.

De er så enestående for familien sin, familien betyr så mye for dem, de har vært med og sett på alle barnebarna første skoledag, ja, til og med et par oldebarn har dem vært med og sett begynne på skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

''Det er sjelden så mange oldeforeldre i live at det blir et plassproblem. ''

Ja, men jeg kjente en gang ei som da hun ble født hadde 7 oldeforeldre i live! :-)

Hvorvidt de kom/ble invitert i dåp har jeg imidlertid ingen kjennskap til.

Da min eldste ble døpt var 7 av oldeforeldrene i live. Alle ble invitert i dåpen, selvfølgelig, og 5 av dem kom. Bildene fra den begivenheten er veldig koselige å ha nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min eldste ble døpt var 7 av oldeforeldrene i live. Alle ble invitert i dåpen, selvfølgelig, og 5 av dem kom. Bildene fra den begivenheten er veldig koselige å ha nå.

Ja, det skjønner jeg.

Jeg husker jeg som barn syntes det var rart at noen venninner hadde oldemødre som hadde levd samtidig med dem, helt til vi sammenlignet fødselsår og fant ut at disse oldemødrene var yngre enn min eldste besteforelder...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...