Gå til innhold

Nevne på konferansetime, eller passe mine egne s

Gjest konferanseberta

Anbefalte innlegg

Gjest konferanseberta

Nå skal jeg snart på konferansetime, og siden jeg har liten erfaring med det fra før, så er jeg litt usikker på om jeg bør nevne dette, eller passe mine egne saker og kun prate om mitt eget barn i konferansetimen.

Saken er den at barnet mitt har fortalt (og jeg har også hørt via andre) at et par - tre elever flere ganger har mobbet (jeg kaller det hvertfall mobbing) et par andre elever pga. størrelsen deres. Det er et par elever på skolen som er en god del over gjennomsnittet kraftige. Dette har altså blitt kommentert av noen, i form av "du er den bredeste på skolen" og "du har stor rompe". Dette er altså snakk om småskolen, 1. - 4. trinn.

Har skjønt at dette har gått inn på barna. Men bør jeg regne med at foreldrene til disse barna tar tak i dette selv, eller er en konferansetime en ypperlig anledning for meg å ta opp dette? Vil kanskje virke litt dumt hvis jeg nevnet det, og så er det allerede tatt tak i. Vil liksom ikke legge meg oppi ting jeg ikke har noe med heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør si noe om det synes jeg og vi foreldre har noe med andres barn også synes jeg! Det trenger ikke bli hovedtema på konferansetimen men du kan si noe om hva du har hørt så får lærer ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Klart at du skal nevne det! Det er ikke sikkert at foreldrene til disse barna vet hva som foregår. Mange som mobbes holder det for seg selv. Og om det alt er tatt tak i - så har det ikke skjedd noen skade ved at du også bekrefter at det foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du må si i fra!

Men du kan like gjerne gjøre det utenfor konferansetimen, så får dere mye bedre tid til eget barn, som det er meningen skal være midtpunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si det slik du sier det her. At du er usikker på om du skulle ta det opp, men vil nevne dette. Da får du jo fort se om det er noe de vil høre noe om. (Merkelig om de ikke vil det synes jeg)

Bra at du hjelper til med mobbesaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Akkurat samme "dilemma" er jeg i også. Jenta mi i 5. klasse forteller nesten daglig at nå har x sagt det og det til y, og i mine ører er det mobbing.

x til y: "Hvis du setter deg på meg, så dør jeg. Helt sant."

x: "Hvor er ballen?" y: "Vet ikke, jeg gav den til æ". y: "FEIL, det er jo DU som er ballen...hahahaha"

x til y høyt i klassetimen: "Jeg kan ikke se hva du skriver på tavla fordi den svære magen din står i veien!"

x til y i en gymtime: "Hvordan klarer du å bli SÅ svett når du ikke klarer å løpe så fort?"

Og mye, mye mer.

Jeg skal på konferansetime til onsdag, og etter å ha lest svarene du har fått her, så skal jeg definitivt si ifra om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme "dilemma" er jeg i også. Jenta mi i 5. klasse forteller nesten daglig at nå har x sagt det og det til y, og i mine ører er det mobbing.

x: "Hvor er ballen?" y: "Vet ikke, jeg gav den til æ". y: "FEIL, det er jo DU som er ballen...hahahaha"

x til y høyt i klassetimen: "Jeg kan ikke se hva du skriver på tavla fordi den svære magen din står i veien!"

x til y i en gymtime: "Hvordan klarer du å bli SÅ svett når du ikke klarer å løpe så fort?"

Og mye, mye mer.

Jeg skal på konferansetime til onsdag, og etter å ha lest svarene du har fått her, så skal jeg definitivt si ifra om det!

I mine øyne er ikke dette noe dilemma overhodet. Klart en skal bry seg om andres ungers ve og vel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt du skal nevne det.

Tar ikke mye tid. Jeg tror både læreren, barna det gjelder og foreldrene deres mye heller ønsker at dette nevnes en overflødig gang enn en gang for lite.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mye, mye mer.

Flott at du tar det opp. Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sorbitz

Det er omsorgssvikt og ikke si i fra om sånnt.

Omsorgssvikt? Hmm... hvordan kan det være "omsorgssvikt"? Trodde omsorgssvikt var noe en kunne begå ovenfor egne barn eller andre en har spesielt ansvar for, og ikke ovenfor klassekamerater av ens eget barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mye, mye mer.

Oj da bør du også nevne for lærer at dette har skjedd i en klassetime! For en lærer skal da vitterlig reagere på et sånt utspill i et klasserom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...