Gjest prust Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Vi holdt 5-åringen hjemme hele forrige uke, etter at hun hadde feber lørdag og søndag, begynte på Tamiflu søndag, og hostet litt mandag og tirsdag. Hadde ei natt (tirsdag) der hun sov 15 timer, ellers i fin form. Jeg traff ei som jobber i barnehagen i går, og hun syntes det var veldig unødvendig at vi hadde holdt jenta vår hjemme når hun fra onsdag var i fin form - hun selv hadde nå aldri holdt sine barn hjemme dersom de ikke hadde feber lenger... Da jeg leverte jenta mi i bhg i morges, møtte jeg også litt forbauselse over at vi hadde holdt henne hjemme når hun bare hadde hatt feber i helga.... Ja ja - vi har nå fulgt de offisielle anbefalingene, og gjort vårt for å forhindre smitte til de andre barnehagebarna! Ingen av oss andre har forresten blitt syke, så det er jo ikke sikkert at det var svineinfluensa.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Enig med barnehagen. Hvis vi med tre barn skulle vært hjemme i en uke når ett av barna hadde de symptomene du beskriver hadde vi hittil i høst vært hjemme i 4 uker fra jobb. Ennå har ingen av oss fått en "skikkelig" influensa- som varer flere dager. Så lenge man ikke får testet hva man har er det ikke mulig å instille hele livet på å anta at det er svineinfluensa. Her på vestlandet har de aller fleste barn som går i barnehagen/ småskolen minst en runde med snørr og en dag eller to med feber hvar høst og vinter. Hvis vi alltid skal være hjemme en uke pr. barn når feberen er borte og almenntilstanden er bra kan vi bare slutte å jobbe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg hadde heller ikke trodd at litt feber et par dager er svineinfluensa. I såfall har jentungen hatt det. Ho var borte fra skolen i 3 dager. Litt feber med dårlig form er jo helt vanlig hver høst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg hadde ikke holdt mine barn hjemme en uke på pur mistanke. Begge mine har hatt ørlite feber et par ganger i høst, og om jeg skulle holdt dem hjemme en uke hver gang (og ikke samtidig) hadde det blitt ganske vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Enig med barnehagen. Hvis vi med tre barn skulle vært hjemme i en uke når ett av barna hadde de symptomene du beskriver hadde vi hittil i høst vært hjemme i 4 uker fra jobb. Ennå har ingen av oss fått en "skikkelig" influensa- som varer flere dager. Så lenge man ikke får testet hva man har er det ikke mulig å instille hele livet på å anta at det er svineinfluensa. Her på vestlandet har de aller fleste barn som går i barnehagen/ småskolen minst en runde med snørr og en dag eller to med feber hvar høst og vinter. Hvis vi alltid skal være hjemme en uke pr. barn når feberen er borte og almenntilstanden er bra kan vi bare slutte å jobbe. Vel - våre barn er nesten aldri syke - muligens en dag med feber i løpet av året og evt en gang oppkast - så når hun hadde forholdsvis høy feber og dette varte mer enn en dag, så var dette noe som var unormalt for henne, og vi antok at det var svineinfluensa. Så vi brukte tilsammen 3,5 dager av sykebarn-kvoten denne uka (den ene dagen jeg var hjemme ble det itl at jeg jobbet mye hjemmefra og om kvelden + at jeg jobbet halv dag og avspaserte resten fredag) - og vi har vel bare brukt 2 andre dager i år på syke-barn-dager, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg hadde også kommet til å gjøre slik du skriver, i tråd med anbefalingene. Litt overrasket over de andre svarene du har fått hittil, men åpenbart at dette tolkes ulikt eller at vi forholder oss forskjellig til påbud fra offentlig myndighet Når det gjelder symptomer og om det er influensa: det er vel ikke så uvanlig at denne influensaen er lett og mange har god effekt av behandling og da blir den jo enda lettere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.