lille my31 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Ser ut til at det går mot en slik operasjon for min del og lurer derfor på alt rundt en sånn operasjon! Må jeg legges i narkose eller får man lokalbedøvelse? Har angst for narkose og er redd fro ikke å våkne igjen! Hvor lang tid tar operasjonen? Gjør det forferdelig vondt etterpå? Hvor lang tid før man kan spise normalt igjen? Hvor lenge må man være borte fra jobb? Håper noen vil svare meg på dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338342-operere-mandlene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 ''Må jeg legges i narkose eller får man lokalbedøvelse? Har angst for narkose og er redd fro ikke å våkne igjen! :('' Jeg ble lagt i narkose, men jeg har sett på tv at det også kan gjøres med lokalbedøvelse, men jeg vet ikke helt om det er noe bedre å se, høre og lukte det som skjer... ''Hvor lang tid tar operasjonen?'' Det tok vel 2,5-3 timer fra jeg ble lagt i narkose til jeg våknet igjen. Du sendes hjem igjen samme dag, men må ha noen hos deg det første døgnet på grunn av blødningsfaren. ''Gjør det forferdelig vondt etterpå?'' Altså - du spiser ikke knekkebrød samme dagen for å si det sånn, men det er ikke sinnsykt vondt. Du får masse smertestillende (stikkpiller, å svelge masse piller de første dagene kan du bare glemme) og det er ingen vits å spare på dem. Jeg tok ganske ofte de første dagene, men etter 3-4 dager tok jeg vel en om morgenen og en om kvelden og evt. en midt på dagen om jeg følte det var nødvendig. ''Hvor lang tid før man kan spise normalt igjen?'' Regn med en liten uke på yoghurt, is og fruktkompott. ) Loff uten skorpe og sånt går fint etter noen få dager også. Men varm drikke bør du ikke prøve deg på før det har gått bortimot 3 uker! Det er i alle fall min erfaring... ''Hvor lenge må man være borte fra jobb?'' Jeg var sykemeldt i 15 dager, de siste dagene var jeg helt i toppform og hadde vel egentlig ikke trengt så lang sykemelding. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338342-operere-mandlene/#findComment-2848431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my31 Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 ''Må jeg legges i narkose eller får man lokalbedøvelse? Har angst for narkose og er redd fro ikke å våkne igjen! :('' Jeg ble lagt i narkose, men jeg har sett på tv at det også kan gjøres med lokalbedøvelse, men jeg vet ikke helt om det er noe bedre å se, høre og lukte det som skjer... ''Hvor lang tid tar operasjonen?'' Det tok vel 2,5-3 timer fra jeg ble lagt i narkose til jeg våknet igjen. Du sendes hjem igjen samme dag, men må ha noen hos deg det første døgnet på grunn av blødningsfaren. ''Gjør det forferdelig vondt etterpå?'' Altså - du spiser ikke knekkebrød samme dagen for å si det sånn, men det er ikke sinnsykt vondt. Du får masse smertestillende (stikkpiller, å svelge masse piller de første dagene kan du bare glemme) og det er ingen vits å spare på dem. Jeg tok ganske ofte de første dagene, men etter 3-4 dager tok jeg vel en om morgenen og en om kvelden og evt. en midt på dagen om jeg følte det var nødvendig. ''Hvor lang tid før man kan spise normalt igjen?'' Regn med en liten uke på yoghurt, is og fruktkompott. ) Loff uten skorpe og sånt går fint etter noen få dager også. Men varm drikke bør du ikke prøve deg på før det har gått bortimot 3 uker! Det er i alle fall min erfaring... ''Hvor lenge må man være borte fra jobb?'' Jeg var sykemeldt i 15 dager, de siste dagene var jeg helt i toppform og hadde vel egentlig ikke trengt så lang sykemelding. ) Hei. Er fortsatt skeptisk til dette, men tusen takk for utfyllende svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338342-operere-mandlene/#findComment-2848493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hei. Er fortsatt skeptisk til dette, men tusen takk for utfyllende svar. Det eneste jeg angrer på ang. fjerningen av mandlene var at jeg ikke fikk gjort det myyyye tidligere! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338342-operere-mandlene/#findComment-2848528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.