Gå til innhold

Kredittkort gjeld?


Spirello

Anbefalte innlegg

Da fastslås det bare igjen at DOL-rasen er av ypperste kvalitet, for _her_ er det ingen som er med å bidra til den enorme kredittkortgjelden her til lands! :))

Jeg har svart i denne tråden at jeg har 20000 kr. i kredittkortgjeld etter å ha nylig innbetalt denne måneden. Jeg er neppe enestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    11

  • Katt-ja

    5

  • Mary Poppins

    4

  • Janna

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde antagelig valgt å holde meg unna denne tråden om jeg hadde kredittkortgjeld ;)

Det har jeg ikke gjort nettopp fordi jeg har kreditkortgjeld:-) Ser ingen grunn til å ha lang tråd hvor alle er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eventuelt at dem som har høy kredittkortgjeld ikke svarer i en tråd som såpass tydelig setter tonen når det gjelder fordømmelse av kredittkortgjeld?

Derfor har jeg skrevet og prøvd å sette en annen tone på diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

Jeg har svart i denne tråden at jeg har 20000 kr. i kredittkortgjeld etter å ha nylig innbetalt denne måneden. Jeg er neppe enestående.

''Jeg er neppe enestående.''

Du er bare enestående modig! ;) (som tør innrømme det her i tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fastslås det bare igjen at DOL-rasen er av ypperste kvalitet, for _her_ er det ingen som er med å bidra til den enorme kredittkortgjelden her til lands! :))

Selvfølgelig har vi ikke det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

Og enda dyrere blir det når man betaler med kredittkort....

Det var nettopp poenget mitt. ;)

Det er fort gjort å sitte i klisteret, selv om man i _utgangspunktet_ så på det som en nødløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var nettopp poenget mitt. ;)

Det er fort gjort å sitte i klisteret, selv om man i _utgangspunktet_ så på det som en nødløsning.

Altfor mange som lar seg lure av det, ja :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke gjort nettopp fordi jeg har kreditkortgjeld:-) Ser ingen grunn til å ha lang tråd hvor alle er enige.

Mitt svar var bare et forsøk på å forklare hvorfor det kunne virke som om alle dolere var like fornuftige når det kom til økonomi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor har jeg skrevet og prøvd å sette en annen tone på diskusjonen.

Men folk må jo skrive det som gjelder _for dem selv_, selv om det settter den ene eller den andre tonen i tråden.

Jeg betviler at folk flest juger i en slik tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk må jo skrive det som gjelder _for dem selv_, selv om det settter den ene eller den andre tonen i tråden.

Jeg betviler at folk flest juger i en slik tråd.

Kan ikke skjønne at det skulle være noe å lyve om hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fastslås det bare igjen at DOL-rasen er av ypperste kvalitet, for _her_ er det ingen som er med å bidra til den enorme kredittkortgjelden her til lands! :))

Jeg har innrømmet kredittkortgjeld. Har alle hoppet over meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk må jo skrive det som gjelder _for dem selv_, selv om det settter den ene eller den andre tonen i tråden.

Jeg betviler at folk flest juger i en slik tråd.

Spørsmålet er om de som bruker kredittkort tør skrive i en slik tråd når alle er så fornuftige. Jeg har ingen mening om noen lyver eller ikke, men jeg har mine store tvil om at denne tråden er representativ for norsk befolkning.

Det skulle heller ikke forundre meg om noen i tråden hadde hatt kredittgjeld en eller annen gang selvom de ikke synes det er noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolberta

Jeg har innrømmet kredittkortgjeld. Har alle hoppet over meg?

Din gjeld festet seg nok ikke i bevisstheten til folk siden den er "legitim" (les: du har ikke shoppet veske for dem) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din gjeld festet seg nok ikke i bevisstheten til folk siden den er "legitim" (les: du har ikke shoppet veske for dem) ;)

Haha. Ja, kanskje det. Den er jo akkurat like dyr, uansett hva den ble brukt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fastslås det bare igjen at DOL-rasen er av ypperste kvalitet, for _her_ er det ingen som er med å bidra til den enorme kredittkortgjelden her til lands! :))

De fleste som føler seg truffet av tråden, og har kredittkortgjeld de kanskje ikke liker, lar nok være å svare.

Mye lettere å svare på ting man er litt kritisk til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om de som bruker kredittkort tør skrive i en slik tråd når alle er så fornuftige. Jeg har ingen mening om noen lyver eller ikke, men jeg har mine store tvil om at denne tråden er representativ for norsk befolkning.

Det skulle heller ikke forundre meg om noen i tråden hadde hatt kredittgjeld en eller annen gang selvom de ikke synes det er noe fornuftig.

''men jeg har mine store tvil om at denne tråden er representativ for norsk befolkning.''

Neppe denne tråden heller! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men jeg har mine store tvil om at denne tråden er representativ for norsk befolkning.''

Neppe denne tråden heller! ;-)

Klør meg i hodet???????? Snakker vi ikke om samme tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør meg i hodet???????? Snakker vi ikke om samme tråd?

?

Skjønner ikke at du ikke skjønner....

Du sa at du ikke trodde denne tråden var representativ for hele Norges befolkning, og jeg repliserte at heller ikke denne tråden var det (altså representativ), med andre ord: Det er svært sjelden - for ikke å si aldri - at tråder på dol er representative for hele befolkningen. Denne trpden om kredittkortgjeld skiller seg altså ikke ut i så henseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg har kredittkort- og får ofte brev fra banken med tilbud om utvidet kredittramme. Hvilket jeg aldri har brydd meg om.

Kredittkortet bruker jeg dersom jeg "plutselig" trenger større beløp enn hva jeg har innestående på lønnskonto.

Betaler det ned i løpet av en mnd eller to. Eller jeg dekker beløpet straks jeg kommer hjem med midler fra sparekonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...