Gå til innhold

Hvordan si dette til behandler?


Gjest Må_Være_anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Må_Være_anonym

Vokste opp med en far uten empati. Han bestemte hva jeg skulle spise, når jeg skulle og hvor mye jeg skulle spise. Fulgte jeg ikke dette, så slo han eller så skrek han til meg helt til jeg ble oppløst i tårer.

Ga jo etter ganske tidlig for å slippe bråk rundt mat. Slapp jeg ivertfall slagene. Men han skjønte jo hele veien at han hadde kontroll, så han bestemte jo over maten min i 18 år.

De årene siden da har jo gått med til å lære meg selv at det er jeg som kontrollerer hva jeg spiser og når jeg vil spise. Rett å slett lære hva jeg liker.

Jeg kan ikke tvinge meg selv til å spise viss jeg ikke er sulten, eller ikke har matlyst. For da er jeg jo som min far.

Har rast ned i vekt i det siste, pågrunn av at min far igjen prøvde å gjøre livet mitt vanskelig. Takla jo dette ved å ikke spise, hadde jeg kontroll på noe ivertfall. Alt som heter mat, minner meg jo bare om min far. Alle tårene, slagene, ordene.

Men nå gnåler jo behandleren min om at jeg er tynn, må spise , spise, spise!!! og jeg ser bare min far i han, og da mister jeg enda mer lyst til å spise.

Men hvordan kan behandleren min forstå meg eller hjelpe meg om han ikke vet hva som ligger bak.

jeg er 1 skritt fra å få en eller annen spiseforstyrrelse diagnose fordi jeg ikke sier sannheten. Vet bare ikke hvordan jeg ska si hva som har skjedd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I terapi bør man abolutt være ærlig, hvorfor skulle du ikke klare å si det til behandler når du forteller om det på en slik konkret måte her? Ta evt med utskrift av innlegget...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Må_Være_anonym

I terapi bør man abolutt være ærlig, hvorfor skulle du ikke klare å si det til behandler når du forteller om det på en slik konkret måte her? Ta evt med utskrift av innlegget...

Lykke til

Er enig med deg. Men da blir det jo så veldig virkelig ,da ligger det der ute. Er ikke noen mulighet for å gjemme seg, ta det tilbake.

Føler meg bare ikke klar for å takle dette, men blir nok til at jeg sender en mail til behandler med kopi av innlegget her.

Er bare redd for å ikke bli forstått, at det skal bli bagatellisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at om du nærmer deg temaet så vet behandleren hvilke spørsmål han/hun skal stille for å få i gang samtalen. Ellers så kan du printe ut det du har skrevet her og gi til behandler? :-)

Håper du tar det opp, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg. Men da blir det jo så veldig virkelig ,da ligger det der ute. Er ikke noen mulighet for å gjemme seg, ta det tilbake.

Føler meg bare ikke klar for å takle dette, men blir nok til at jeg sender en mail til behandler med kopi av innlegget her.

Er bare redd for å ikke bli forstått, at det skal bli bagatellisert.

Jeg synes ikke dette var noe å bagatellisere, behandler ser du er tynn, og det ligger en forklaring bak. Dette vil du definitivt bli tatt seriøst for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...