Gå til innhold

Nyttige og unyttige kjøkkenmaskiner og -dingser


Axcia

Anbefalte innlegg

Knar deigen for hånd jeg. Er så mye pes med å finne frem maskina, montere ditt og datt og ikke minst vaske alt etterpå.

Jeg bruker brødbakemaskinen til å blande deig og heve den. Så steker jeg det i steikovnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    13

  • laban

    7

  • Lillemus

    6

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Knar deigen for hånd jeg. Er så mye pes med å finne frem maskina, montere ditt og datt og ikke minst vaske alt etterpå.

Jeg var på besøk hos svigerfar og skulle lage pizzadeig. Ble helt fortvila når jeg ikke fant kjøkkenmaskina, for da kunne jeg jo ikke lage deig!! Hadde helt glemt at det gikk an å kna den for hånd *himle* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på besøk hos svigerfar og skulle lage pizzadeig. Ble helt fortvila når jeg ikke fant kjøkkenmaskina, for da kunne jeg jo ikke lage deig!! Hadde helt glemt at det gikk an å kna den for hånd *himle* ;)

Jeg tenkte på deg da jeg var ute og handlet i dag; det var 50% rabatt på alt hos det lokale Glassmagasinet...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på deg da jeg var ute og handlet i dag; det var 50% rabatt på alt hos det lokale Glassmagasinet...*s*

Takk for at du tenkte på meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Aldri: Ismaskin, brødbakemaskin, pastamaskin og fonduegryte.

Ofte: Stavmikser, kaffemaskin, vannkoker, eggkoker, riskoker.

Sjeldnere, men ofte nok til at det ikke kan unnværes: vaffeljern, kenwood kjøkkenmaskin, kaffetrakter, matmølle, håndmikser, racletteapparat

Sesongutstyr: Krumkakejern, kransekakerformer (men det går vel ikke under betegnelsen "kjøkkenmaskin", akkurat), mandelkvern (til Kenwooden)

Ønsker meg (men trenger ikke): takke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duppedittedama

Nå tenkte jeg med en gang at her har jeg ingen "lik i skapet", men jaggu har jeg... Sukk.

Tok over en popcornmaskin etter ei venninne en gang, den er aldri brukt. Skjønner ikke hvorfor vi ikke har kasta den, popcorn poppes enten i micron eller i ordentlig kjele.

Ellers bruker vi kjøkkenmaskina, vannkokeren og brødristeren ofte, vaffeljernet, håndmikseren, racletten og fonduesettet litt sjeldnere, mens takka blir brukt kanskje bare to ganger i året.

Har ikke eggkoker, brødbakemaskin, stavmikser og kaffetrakter, og har ingen store planer om å skaffe det heller.

Etter 3 flytterunder på 2 år har vi kvittet oss med det aller meste av det vi ikke lenger bruker. Unntatt den popcorngreia, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duppedittedama

Det stemmer nok at det er den jeg har. Men jeg tror ikke jeg har noe lite lokk. Har aldri helt skjønt hvorfor det er hull i lokket. Skal sjekke det neste gang jeg må flytte på den dingsen.

Laban: Du har en fantastisk dings i ditt hus som du ikke bruker! :-)

Altså: Det lille lokket i det store lokket har 2 funksjoner: Du kan vispe gjennom det lille hullet, da spruter det ikke ut på sidene/overkanten.

Skal du vispe krem på en svært varm sommerdag, så snur du hele bollen på hodet. Midt under har du en liten fordypning. Hell litt vann i den, sett på det lille lokket, legg bollen i fryseren et par timer. Når du så skal piske krem, er bollen kald og god og du får fantastisk krem selv på den varmeste dagen.

Og som de andre sier: Kjempekjekk med lokket som stenger all luft uten, f.eks. rører som man ikke bruker opp tvert.

Denne må du slutte å flytte på, og heller ta i bruk. :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''pastamaskina (hjemmelagde pastaplater av "tipo 01"-mel er uovertruffent i lasagne)''

Det er flere av oss, ja :-) Pastamaskina er visst en boble ifølge noen under her, men vår er brukt så mye at festet til bordet har sprukket, så vi trenger egentlig en ny...

Jeg fikk min før fersk pasta var tilgjengelig på Rimi, det har nok noe med utstlittfaktoren å gjøre.

Den er liksom ikke fersk den i butikken heller... bare "fersk" :-) I tillegg er den stort sett laget av durumhvete, litt grovere og hardere i teksturen enn jeg liker pasta.

Takke meg til Tipo 00 ;-) (korreksjon fra forrige innlegg gitt, jeg bruker ikke 01)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...