margerita1365380476 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Vi har blitt anbefalt i barnehagen å holde barna hjemme hvis de har søsken som har influensa. De kan ikke pålegge oss det, men synes det er til det beste for barna. Så nå kan jeg se frem imot en uke med krangling:( Kjedelig for lillebror som ikke er syk å være hjemme, og han liker seg så godt i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Umiddelbart høres det mer ut som bekvemmelighetshensyn for barnehagen enn hensyn for ungene. Er det syke barn i bhg, så er det sikkert syke voksne også. Og da er det greit for bhg om det er færre barn der. I så fall må de heller si det, enn å si at det er for barnas skyld. Det å være hjemme med syke søsken kan sikkert være frustrerende for den friske. Særlig hvis den syke er så dårlig at det må tas ekstra hensyn. I tillegg risikerer jo denne å få sin omgang influensa etterpå, så da blir det dobbelt omgang hjemmetilværelse. Jeg ville i hvert fall ha bedt om en begrunnelse for hvorfor det er til barnets beste å være hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hvorfor er det til barnas beste? Jeg hadde rett og slett sagt "takk for forslaget, men nei" til dette. Det samme gjelder å holde både meg og lillemann borte fra barnehagen når vi er snufsete. Han har nå være snufsete i ikke mindre enn fire uker. All denne tiden skulle han visst ha vært hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Hvorfor er det til barnas beste? Jeg hadde rett og slett sagt "takk for forslaget, men nei" til dette. Det samme gjelder å holde både meg og lillemann borte fra barnehagen når vi er snufsete. Han har nå være snufsete i ikke mindre enn fire uker. All denne tiden skulle han visst ha vært hjemme. De sier det er for å hindre smitte videre. Alle har vel noen i nær familie som er syke nå, og alle de kan ikke være hjemme. Holder han hjemme i morgen og sender ham i barnehagen på mandag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hvorfor er det til barnas beste? Jeg hadde rett og slett sagt "takk for forslaget, men nei" til dette. Det samme gjelder å holde både meg og lillemann borte fra barnehagen når vi er snufsete. Han har nå være snufsete i ikke mindre enn fire uker. All denne tiden skulle han visst ha vært hjemme. Ifølge min fastlege er ikke en snørret barnenese sykdom. Noen barn er "alltid" snørrete. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Ifølge min fastlege er ikke en snørret barnenese sykdom. Noen barn er "alltid" snørrete. mvh Storebror har antakelig svineinfluensa, lillebror er fortsatt frisk. De mener at de som har syke søsken må være hjemme også, i tilfelle smitte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 De sier det er for å hindre smitte videre. Alle har vel noen i nær familie som er syke nå, og alle de kan ikke være hjemme. Holder han hjemme i morgen og sender ham i barnehagen på mandag. Gjør det, du. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ifølge min fastlege er ikke en snørret barnenese sykdom. Noen barn er "alltid" snørrete. mvh Jeg er enig med din fastlege. Det er vår lege også. Guttungen har hostet en del de siste ukene og til slutt tok jeg han med til legen for å få slutt på sukkingen og stønningen fra barnehagen når vi tok i bruk plassen vi betaler i dyre dommer for. Han er ikke syk, han har bare normal høsthoste og snørrete nese. Han kan ikke være hjemme i fem uker fordi de vil bruke svineinfluensahysteriet til sin fordel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Storebror har antakelig svineinfluensa, lillebror er fortsatt frisk. De mener at de som har syke søsken må være hjemme også, i tilfelle smitte. Jeg har ikke fått med meg om svinefeber'n smitter i inkubasjonstiden. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Storebror har antakelig svineinfluensa, lillebror er fortsatt frisk. De mener at de som har syke søsken må være hjemme også, i tilfelle smitte. Vi holdt ikke lillesøster hjemme da storebror var syk. Men fikk ingen formaning fra bhg om dette heller. Ingen av oss andre ble smittet, og vi hadde heller ikke mistanke om svineflu. Forstår godt at det kan bli en krevende uke! Men kjedelig å gjøre seg upopulær i bhg også.. :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg har ikke fått med meg om svinefeber'n smitter i inkubasjonstiden. mvh Den smitter først når den er brutt ut, er det jeg har hørt og lest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg er enig med din fastlege. Det er vår lege også. Guttungen har hostet en del de siste ukene og til slutt tok jeg han med til legen for å få slutt på sukkingen og stønningen fra barnehagen når vi tok i bruk plassen vi betaler i dyre dommer for. Han er ikke syk, han har bare normal høsthoste og snørrete nese. Han kan ikke være hjemme i fem uker fordi de vil bruke svineinfluensahysteriet til sin fordel. Jeg er helt enig med både deg og din og min fastlege. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 De sier det er for å hindre smitte videre. Alle har vel noen i nær familie som er syke nå, og alle de kan ikke være hjemme. Holder han hjemme i morgen og sender ham i barnehagen på mandag. Støtter den. Svineflu skal visstnok ikke smitte i inkubasjonstiden, så du skal ikke trenge å holde lillebror hjemme før han evt får symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Logisk tenkt av bhg, på en måte, men det er jo fullstendig ugjennomførbart! Fins nok ikke mange fastleger som kan støtte den. Man kan ikke isolere både den syke og hele familien. Det er naturlig at de som har symptomer er hjemme, men ikke andre. Dette hadde jeg sagt takk men nei takk til, de kan ikke forlange dette av dere!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg spurte legen hva vi andre i familien skulle gjøre når lillebros hadde svineinfluensa. Han sa at vi skulle leve som normalt og det gjorde vi. Ingen av oss er smitta. Det er dette jeg mener er hysteri! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Den smitter først når den er brutt ut, er det jeg har hørt og lest. Jeg har hørt at det smitter FØR det bryter ut.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Folkehelsa har en Publikumstelefon: 815 55 015 Denne ringte jeg for å høre om smitte vedr. denne influensaen. Der svarte de at en blir ikke ikke ansett smittebærende før en selv er blitt syk. Friske personer som har vært i kontakt med syke er ikke smittebærende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg har hørt at det smitter FØR det bryter ut.... Folkehelsa har en Publikumstelefon: 815 55 015 Denne ringte jeg for å høre om smitte vedr. denne influensaen. Der svarte de at en blir ikke ikke ansett smittebærende før en selv er blitt syk. Friske personer som har vært i kontakt med syke er ikke smittebærende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.