Gjest trusekasteren Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Er det greit å arve truser, eller er det litt "urenslig"? Jeg syns det er greit at lillesøster arver truser etter storesøster, de er tross alt søsken - og trusene er jo like rene og ordentlige selv om storesøster har brukt dem. Men til nå har jeg kastet trusene etter storebror - de andre klærne hans gir vi bort til en slektning. Syns det er litt ille å kaste fine og ordentlige truser, men får meg liksom ikke til å gi dem bort heller ( det er som sagt annerledes når det arves innen familien). Hva mener dere? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg er av den oppfatning at alt annet tøy kan arves, men ikke brukte truser. Sånn er det bare. ) Det blir liksom noe annet med tøy som gjerne har hatt både urindråper og fartsstriper i seg, selv om det er aldri så nyvasket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Lillebror arver truser av storebror, men jeg gir ikke undertøy videre til andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melis34 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Nei! søsken eller ei,synes ikke undertøy skal arves,det får gå i søpla rett å slett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingenting kastes her Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg bruker å klippe i stykker brukte truser og smører vaffelhjernet mitt med dem jeg :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det er i alle fall ikke urenslig. Dersom du vasker tuser på 60 grader eller mer, så er de gullende rene etterpå. Følelsesmessig er det en annen sak, naturligvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg gjør som du, kaster trusene, resten går i arv. Jeg vet det har kommet inn bunker med rene pene truser til det lokale loppemarkedet, dette går rett i søppla, Ingen vil kjøpe det. Tror grensen for hva som er greit går ved sokker. Arve fra søsken synes jeg er helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Barnetruser ville jeg ikke hatt problemer med å ta imot fra noen jeg kjente, forutsatt at de er hele og flekkfrie. Truser fra fremmde ville jeg nok ikke hatt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjelpes meg Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg bruker å klippe i stykker brukte truser og smører vaffelhjernet mitt med dem jeg :-). Håper dette er en spøk...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Håper dette er en spøk...... Vedkommende har nok hørt samme vitsen som jeg har hørt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Nei truser arves definitivt ikke! Nå har mine barn til dags dato aldri vokst utav en truse heller da, begge to sklir fortsatt inni de de begynte med da de sluttet med bleier da de var 2 år. Nå er de snart 6 og 8. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Mellom søsken er det greit, men utenfor familien ville jeg nok ikke latt truser gå i arv. Det føles for intimt, på en måte, selv om du selvfølgelig vasker dem og de er helt rene før noen andre skulle ta dem i bruk. Men skjønner at du synes det er vanskelig å kaste hele, fine truser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Vel... normalt ville jeg ikke gått for arv av truser annet enn innad innenfor samme hus.(er faktisk ikke helt bekvem med det heller jeg,selv om lillesøster gjerne tar imot etter storesøster, og støresøster mer enn villig gir til lillesøster) Men har faktisk selv sendt med truser når jeg har levert klær videre(har levert fra meg klær opp til str to år. De trusene jeg sendte fra meg kunne man tro kom rett fra butikken. Kan ikke se at de har vært i bruk. Dvs det har de jo nesten ikke vært heller da... men om mottaker kommer til å bruke dem eller ikke blir opp til mottakeren. Neste pulje klær som snart skal leveres(str 3-4år) inneholder ikke truser. Og det vil nok heller ikke skje senere med mindre det oppstår bomkjøp der man ender opp med helt feil størrelse, eller totalt feil modell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg bruker å klippe i stykker brukte truser og smører vaffelhjernet mitt med dem jeg :-). Håper jeg slipper å spise vafler hos deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg ser ikke helt problemet med at søsken arver truser av hverandre. Trusene vaskes jo på så varmt program at de uansett er helt rene. Nå har det aldri vært aktuelt at ungene mine har arva truser av hverandre, men det er fordi trusene som regel blir kasta før de er for små (pga utvaska eller slitte). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg ser ikke helt problemet med at søsken arver truser av hverandre. Trusene vaskes jo på så varmt program at de uansett er helt rene. Nå har det aldri vært aktuelt at ungene mine har arva truser av hverandre, men det er fordi trusene som regel blir kasta før de er for små (pga utvaska eller slitte). ''Nå har det aldri vært aktuelt at ungene mine har arva truser av hverandre, men det er fordi trusene som regel blir kasta før de er for små (pga utvaska eller slitte).'' Samme her. Kan ikke huske at en truse noen gang har vært for liten. De er jo temmelig elastiske, og vier seg ut ved bruk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Har ikke noe problem med å arve truser, så lenge de er rene og hele 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingenting kastes her Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Håper jeg slipper å spise vafler hos deg Nam-smaker helt nyydelig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingenting kastes her Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Håper dette er en spøk...... Truser er ingen spøk skal jeg si deg . Å kaste dem er enda verre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg bruker å klippe i stykker brukte truser og smører vaffelhjernet mitt med dem jeg :-). Min bestemor lappet fillete truser. Når det ikke lenger gikk klippet hun dem opp og brukte dem som støv/vaskefiller. Men hun tilhørte en generasjon som ikke forsto seg på tekst-tv, langt mindre internett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.