Katt-ja Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Min bestemor lappet fillete truser. Når det ikke lenger gikk klippet hun dem opp og brukte dem som støv/vaskefiller. Men hun tilhørte en generasjon som ikke forsto seg på tekst-tv, langt mindre internett. ''Men hun tilhørte en generasjon som ikke forsto seg på tekst-tv, langt mindre internett'' Og en generasjon hvor i alle fall enkeltmenneskene drev svært beskjeden slitasje på miljøet... Har ofte tenkt det om mine litt sære eldre slektninger, at om alle hadde vært som dem hadde vi ikke hatt noen miljøkrise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 ''Men hun tilhørte en generasjon som ikke forsto seg på tekst-tv, langt mindre internett'' Og en generasjon hvor i alle fall enkeltmenneskene drev svært beskjeden slitasje på miljøet... Har ofte tenkt det om mine litt sære eldre slektninger, at om alle hadde vært som dem hadde vi ikke hatt noen miljøkrise. ''Og en generasjon hvor i alle fall enkeltmenneskene drev svært beskjeden slitasje på miljøet... Har ofte tenkt det om mine litt sære eldre slektninger, at om alle hadde vært som dem hadde vi ikke hatt noen miljøkrise.'' Jepp. Husker min mormor vasket og gjenbrukte de små, blanke plastposene - hun hadde en bærepose med brukte småposer hengende i spiskammerset. Tomme beger av ulike slag og slikt også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 ''Men hun tilhørte en generasjon som ikke forsto seg på tekst-tv, langt mindre internett'' Og en generasjon hvor i alle fall enkeltmenneskene drev svært beskjeden slitasje på miljøet... Har ofte tenkt det om mine litt sære eldre slektninger, at om alle hadde vært som dem hadde vi ikke hatt noen miljøkrise. Ja. Jeg har litt av det samme selv, har problemer med å kaste ting, men er ikke flink til å bruke det på nytt/til noe annet enn de var tenkt for, så resultatet blir at det fyller seg opp med ting og tang jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. ;- ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 ''Nå har det aldri vært aktuelt at ungene mine har arva truser av hverandre, men det er fordi trusene som regel blir kasta før de er for små (pga utvaska eller slitte).'' Samme her. Kan ikke huske at en truse noen gang har vært for liten. De er jo temmelig elastiske, og vier seg ut ved bruk. Sant det. Eneste må være om f.eks. den eldste er mye kraftigere enn yngre søsken f.eks.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Min bestemor lappet fillete truser. Når det ikke lenger gikk klippet hun dem opp og brukte dem som støv/vaskefiller. Men hun tilhørte en generasjon som ikke forsto seg på tekst-tv, langt mindre internett. Det gjør min mor enda..... Hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 8-åringen min arvet nylig en stor pose med tøy fra noen gode venner av oss, og oppi der var det blant annet 5-6 tøffe WOW-truser. HUn ble kjempeglad for disse, og jeg synes at det var helt greit at hun fikk disse. 5-åringen sitt tøy går videre til kusina på 4, og hun får av og til noen truser også. Jeg har nå ikke spurt min søster om akkurat det. Dersom hun ikke vil bruke dem på jenta si, så kaster hun dem vel, og det er helt ok. Når jeg gir tøy til Romania, legger jeg gjerne truser også oppi der. Så gutten vår sine truser havner gjerne oppi den sekken :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Nei truser arves definitivt ikke! Nå har mine barn til dags dato aldri vokst utav en truse heller da, begge to sklir fortsatt inni de de begynte med da de sluttet med bleier da de var 2 år. Nå er de snart 6 og 8. Samme opplevelse har vi ..... nemlig at trusene i str. 86/92 fortsatt passer til tross for at de nå er 6 og 8 år gamle. Storesøster har btw ei sommerbukse i str. 92 .... Den sitter helt perfekt på, men blir naturligvis kortere og kortere for hver sommer. I sommer var den omtrent knelang ;D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Storesøster og lillesøster bruker trusene om hverandre. Har felles truseskuff .... men de vaskes selvsagt etter hver bruk. Vi har arvet noen truser fra ei jente vi kjenner godt - og det syns jeg går helt greit. Trusene er hele, flekkfrie og rene .... Vi har imildertid aldri gitt bort truser selv .... av den enkle grunn at de ikke har vokst fra ei eneste truse enda. Selv trusene i str. 92 er fortsatt i bruk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.