Gjest Nickløsheletia Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 I vår barnehage er det forbudt med ski :-( Er det mulig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Er det mulig? Ja - det var forbud i fjor. Årsak: Det var mange som ikke hadde ski og da var det urettferdig hvis noen hadde med + at det ble så mye ekstraarbeid for de voksne å hjelpe ungene med skigåing. Og dette er uteavdeling og de går tur 3 ganger i uka. Jeg må kvinne meg opp til en samtale med avdelingsleder igjen nå før snøen kommer. For de få dagene vi har snø her, så vil jeg absolutt at barnet mitt skal få utnytte dem til å få øvd seg på ski! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ja - det var forbud i fjor. Årsak: Det var mange som ikke hadde ski og da var det urettferdig hvis noen hadde med + at det ble så mye ekstraarbeid for de voksne å hjelpe ungene med skigåing. Og dette er uteavdeling og de går tur 3 ganger i uka. Jeg må kvinne meg opp til en samtale med avdelingsleder igjen nå før snøen kommer. For de få dagene vi har snø her, så vil jeg absolutt at barnet mitt skal få utnytte dem til å få øvd seg på ski! Gjør som trådstarter i dette innlegget. Vi må da for søren fortsatt få lov til å være norske i Norge? Ski på bena og kakao i sekken er en del av vår kultur. Det er ikke utlendingene sin skyld heller, men dette er misforstått snillisme fra barnehagepersonalet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Akkurat.... Da er de faktisk pliktige å hensynta sånne ting om jeg ikke husker helt feil. Jeg har ikke superinnsikt i de kommunale reglene, men det er noe om at de ikke skal forvente noe som kan komme til å koste foreldrene noe ekstra - og kakao gjør tydeligvis det da. Jeg er enig med trådstarter jeg altså! Men det kan jo hende noen har klaget eller noe sånt... Vesentlig forskjell på å _forvente_ at barna har med kakao, og det å _forby_ kakao. Foreldrene kan jo velge om de vil sende med vann, saft eller kakao på turdager. Ser ikke helt hvordan det kan stride mot kommunalt regelverk å la foreldre sende med drikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cubusdressen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Om det blir forbud mot Reima-dresser, så får vi lage historiens første dol-revolusjon Nei, jeg er ikke pro-Reima. Overprisa dresser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Nemlig. Og hvordan skal barna lære å takle at andre har mer enn dem om de aldri opplever det? Hva med barnehageuniformer som deles ut av kommunen? Så kunne alle barna plukkes opp av en buss i passende avstand fra alle hjem slik at ingen oppdaget at ikke alle har like flotte hus.... ;-) mvh Forskjeller er jo faktisk livet, det er sånn det er. Det er ikke lurt å skånes for alt heller, da kommer smellen før eller siden uansett. Barnehageuniformer var lurt, senere skoleuniformer og like jobbuniformer for alle. Lik lønn hadde vært det beste, så ingen føler seg utenfor i voksen alder heller. Men vi trenger noen til å fortelle oss hvordan vi skal bruke lønna, så ingen faller utenfor om man ikke har det naboen har 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Nei, jeg er ikke pro-Reima. Overprisa dresser. Jeg er mest ironisk. Særlig da eldstemann var liten for 6-7 år siden var det sunget mange lovprisninger til Reimadressene. Og de _er_ gode. Men skrekkelig dyre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Forskjeller er jo faktisk livet, det er sånn det er. Det er ikke lurt å skånes for alt heller, da kommer smellen før eller siden uansett. Barnehageuniformer var lurt, senere skoleuniformer og like jobbuniformer for alle. Lik lønn hadde vært det beste, så ingen føler seg utenfor i voksen alder heller. Men vi trenger noen til å fortelle oss hvordan vi skal bruke lønna, så ingen faller utenfor om man ikke har det naboen har Og like karakterer på skolen... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Vesentlig forskjell på å _forvente_ at barna har med kakao, og det å _forby_ kakao. Foreldrene kan jo velge om de vil sende med vann, saft eller kakao på turdager. Ser ikke helt hvordan det kan stride mot kommunalt regelverk å la foreldre sende med drikke? Fordi nå "alle" gjør det, og noen ikke har råd - så blir disse barna stigmatisert, og det skal man ikke la skje. Jeg ser det har blitt skrevet om dresser og biler andre steder her, og for barna er en dress en dress uansett pris og merke - det er foreldre som bryr seg om sånt. Men kakao eller ikke kakao er en merkbar forskjell på barna. Det blir litt som en diskusjon vi hadde for lenge siden om besteforeldredager i barnehagen - der "alle" synes det var noe tull, for stakkars barna som ikke hadde besteforeldre å ha med (av forskjellige årsaker). Dette blir det samme, men i mindre skala. Jeg er helt enig i at man skal få ha med varm drikke på termos, og jeg mener også at barnehagen kan tilby de barna som ikke har råd til dette et substitutt. De kan kjøpe inn barnetermoser, og ha med noen ekstra med saft eller kakao på turdager - uten at det skulle bli noe stort verken økonomisk eller praktisk problem. Men jeg antar du skjønner hvor jeg vil ifht tanken bak forskjellsbehandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hehe, snart blir det vel forbud mot reima-dresser også, i tilfelle de av barna som har dresser fra Sparkjøp skulle bli lei seg. Jeg håper du ser forskjellen på de to tingene Jeg skjønner at innlegget ditt var ironisk ment, men likevel; for et barn er en dress en dress. Å ikke ha med seg kakao er en veldig følbar ting - og om barnehagen har ønsket å gjøre mulighetene like for alle og dermed hensyn ta en slik ting, så kan jeg faktisk forstå det. Det er ikke lenge siden vi hadde samme diskusjonen om besteforeldredager i barnehagen - der veldig mange her inne mente at det var noe tull, siden mange barn ikke hadde besteforeldre de kunne ta med (av forskjellige årsaker) og derfor opplevde en slik dag sårt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Fordi nå "alle" gjør det, og noen ikke har råd - så blir disse barna stigmatisert, og det skal man ikke la skje. Jeg ser det har blitt skrevet om dresser og biler andre steder her, og for barna er en dress en dress uansett pris og merke - det er foreldre som bryr seg om sånt. Men kakao eller ikke kakao er en merkbar forskjell på barna. Det blir litt som en diskusjon vi hadde for lenge siden om besteforeldredager i barnehagen - der "alle" synes det var noe tull, for stakkars barna som ikke hadde besteforeldre å ha med (av forskjellige årsaker). Dette blir det samme, men i mindre skala. Jeg er helt enig i at man skal få ha med varm drikke på termos, og jeg mener også at barnehagen kan tilby de barna som ikke har råd til dette et substitutt. De kan kjøpe inn barnetermoser, og ha med noen ekstra med saft eller kakao på turdager - uten at det skulle bli noe stort verken økonomisk eller praktisk problem. Men jeg antar du skjønner hvor jeg vil ifht tanken bak forskjellsbehandling. Ja, ser hva du mener, men tenker at når man er på matpakkenivå så blir det meningsløst dersom det er slike argumenter som ligger bak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Ja, ser hva du mener, men tenker at når man er på matpakkenivå så blir det meningsløst dersom det er slike argumenter som ligger bak. Jeg er HELT enig! Men jeg kan forstå hva de har tenkt om jeg legger godviljen til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.