Gjest dagens skole stiller harde krav... Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1117039/6-aaringer_lekte_langs_jernbanelinjen.html Reagerte på det nederste - "foreldrene må følge opp". Nå er foreldrene ansvarlige for å passe på ungene mens de er på skolen også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg oppfatter det dithen at Jernbaneverket oppfordrer foreldrene til å snakke med ungene sine om farene ved å leke ved toglinjene. Og det synes jeg absolutt er på sin plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Du gjør deg vanskelig. Det er foreldrenes ansvar å få ungene til å forstå at: du løper ikke på motorveien. Du er varsom ved vannkanten. Du trår ikke ut på islagt vann. Du løper ikke langs jernbaneskinnene. Det er snakk om å bruke hodet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det kan nok leses på flere måter. Jeg tolker det ikke slik at foreldrene skal passe på dem på skolen, men at de skal snakke med barna om farene ved å være på og ved stasjonen. Skolen HAR gjort det og ønsker at foreldrene også skal gjøre det. Det er skummelt. Håper de tenker på de aller minste når de skal ha grupper som skal bytte rom neste gang..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Men som de andre også sier - det er foreldrenes ansvar å lære ungene at vi ikke leker på togskinnene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg leser det ikke som at foreldrene skal måtte passe på ungene sine mens de er på skolen, men det er da en selvfølge at foreldre følger opp etter en slik episode - ved å fortelle barna om farene ved å leke ved toglinja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Om et av mine barn hadde gjort noe slik, kan du være sikker på at jeg ville fulgt det opp og gjort alt jeg kom på for å banke inn i knotten på ungen at slik holder man bare ikke på. Det ville også vanket kraftige sanksjoner for å stikke av fra skolen. Det finnes ikke vanskelig for et barn å forsvinne fra skolen så lenge skolen ikke er omgitt av høye gjerder med piggtrå på toppen og port med hengelås. Det er bare å be om å få gå på do. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg synes det er hårreisende uansvarlig av skolen å bruke begrepet "stasjonsundervisning" og samtidig tro at elevene vil avholde seg fra å leke ved togskinnene på den nærmeste stasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.